تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 1 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799945327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاور ارشد رییس جمهوری: نگاه به بازار کردستان عراق باید جدی باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مشاور ارشد رییس جمهوری: نگاه به بازار کردستان عراق باید جدی باشد سنندج - ایرنا- مشاور ارشد رییس جمهوری از بازار کردستان عراق به عنوان بازاری خوب و مطمئن برای سرمایه گذاری نام برد و تاکید کرد نگاه به بازار کردستان عراق باید جدی باشد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر ترکان روز سه شنبه در نشست با اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کردستان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در سنندج، علاقه مسوولان کردستان عراق به ارتباط و تعامل با کردستان ایران را مزیت بسیار خوبی در جهت افزایش سطح همکاری های دوجانبه دانست.
وی تاکید کرد حضور ما در کردستان عراق باید صادقانه و درست، صمیمی و حرفه ای باشد و بتوانیم در منطقه اقلیم کردستان عراق سرمایه گذاری کنیم.
وی بر صدور خدمات فنیف مهندسی و آموزشی به مهندسان کردستان عراق نیز تاکید کرد و گفت: این آموزش ها باید با محور سازمان نظام مهندسی استان کردستان باشد.
وی همچنین خواستار ترجمه کتاب مقررات ملی ساختمان به زبان کردی برای کردستان عراق شد و گفت: با محوریت سازمان نظام مهندسی باید به زبان کردی این مقررات به مهندسان کردستان عراق آموزش داده شود.
ترکان با اشاره به اینکه کردستان عراق از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی پیشرفت کرده است تاکید کرد کردستان ایران نیز نباید از روند توسعه عقب بماند و باید توسعه یابد.
رییس شورای عالی مناطق آزاد کشور در ادامه سخنان خود به بررسی ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان کردستان اشاره کرد و گفت: گروهی از کارشناسان برای بررسی این موقعیت و ایجاد این منطقه به استان آمدند و مناطق مختلف را در سقز، سنندج، بانه و مریوان مورد ارزیابی قرار دادند.
وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد تجاری باید در مرزها ایجاد شود، گفت: سقز و سنندج این شرایط را ندارند اما شرایط بانه و مریوان برای ایجاد منطقه آزاد تجاری مناسب است.
وی ظرفیت های اقتصادی استان کردستان را بالا ارزیابی کرد و گفت: علاوه بر موقعیت جغرافیایی، کشاورزی، گردشگری و مرز، استان کردستان می تواند قطب گردشگری درمانی شود و توریسم درمانی را در این استان توسعه داد.
ترکان موقعیت استان کردستان را برای ارایه خدمات درمانی به مردم کردستان عراق بسیار خوب دانست و گفت: برای ارایه این خدمات نیاز است که دفاتر گردشگری درمانی در استان ایجاد شود.
وی همچنین بر جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در کردستان برای توسعه استان تاکید کرد و گفت: در راستای ایجاد مراکز تخصصی درمانی می توان از سرمایه پزشکان استان استفاده کرد و دولت هم به آنان کمک می کند.
وی همچنین خواستار جذب سرمایه کردهای داخل و خارج از کشور برای توسعه هرچه بیشتر کردستان شد و گفت: کردستان در زمینه های مختلفی ظرفیت و پتانسیل سرمایه گذاری را دارد.
ترکان ظرفیت علمی استان کردستان را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز در دنیا، مراکز آموزشی عالی جذب دانشجو را به صورت رقابتی دنبال می کنند و در استان کردستان نیز می توان با جذب دانشجو از کردستان عراق در این زمینه تلاش کرد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ادامه سخنان خود خواستار توجه به اقتصاد مرکز استان کردستان نیز شد و گفت: نباید نگاه اقتصادی تنها منحصر به شهرها باشد و سنندج نیز باید از لحاظ اقتصادی به توسعه برسد.
وی با تعبیر اینکه از سنندج تنها به عنوان خواب شهر استفاده می شود، گفت: باید ظرفیت های اقتصادی این شهر نیز مورد توجه قرار گیرد و در آن سرمایه گذاری انجام شود.
وی به عضویت بیش از پنج هزار نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان کردستان اشاره کرد و گفت: این افراد می توانند در خلق ثروت در شهرهای استان نقش بسیار موثری داشته باشند.
وی از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان کردستان خواست راهکارها و پیشنهادات خود در جهت توسعه شهرهای استان را در قالبی طرح هایی ارایه و اجرایی کنند.
دیدار با اعضا هیات مدیره سازمان نظام مهندسی، نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی و حضور در جلسه شورای اداری استان از جمله برنامه های نوبت صبح مشاور ارشد رییس جمهوری در سفر به سنندج است.
همچنین دکتر ترکان در نوبت عصر نیز در نشست هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان استان و جلسه با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار سنندج حضور می یابد.
ک/3
7346/533



14/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن