تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820643264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهارمحال وبختیاری و مسیر رو به رونق آن در گردشگری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: چهارمحال وبختیاری و مسیر رو به رونق آن در گردشگری شهرکرد - ایرنا- چهارمحال وبختیاری به عنوان بهشت زیبایی های ایران زمین در مسیر توسعه همه جانبه خود، مسیر رو به پیشرفتی را در رونق صنعت گردشگری طی می کند.


حجت الاسلام ˈحسن روحانیˈ رئیس دولت تدبیر و امید، رونق گردشگری داخلی و خارجی کشور را از برنامه های خود در تبلیغات ریاست جمهوری اعلام کرد و برداشته شدن گام هایی برای رفع برخی موانع رونق این صنعت را می توان به عنوان دستاورد این دولت نام برد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر ˈحسن روحانیˈ اواخر فروردین ماه سال 92 سفرهای تبلیغاتی انتخاباتی خود را از شهرکرد ˈبام ایرانˈ آغاز کرد و با سفر به شهرهای لردگان از توابع استان چهارمحال وبختیاری و شهرکرد مرکز استان و سخنرانی در جمع هوادارن خود، در آوردگاه تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گام برداشت.
حجت الاسلام روحانی در سخنان خود در جمع هواداران خود در تالار الماس میدان قمر بنی هاشم علیه السلام شهرکرد با بیان وضعیت کشور و تنگناهای کشور در تحقق توسعه همه جانبه، اقدام و کار کارشناسی برای رونق گردشگری ایران را از برنامه های انتخاباتی خود عنوان کرد.
رئیس جمهوری در آن سفر با بیان تجربه موفق برخی کشورهای اسلامی در توسعه گردشگری، افزود: می توان هم به اصول و اعتقادات ملی و مذهبی پایبند بود و هم از فرصت های کشور در راستای توسعه گردشگری استفاده کرد.
حجت الاسلام روحانی آن روز در جمع هواداران خود در شهرکرد، توسعه گردشگری را از راهکارهای اشتغالزایی در کشور بیان کرد، به معضل بیکاری قشر تحصیلکرده اشاره کرد و از گردشگری به عنوان یکی از راه‏‎هایی که می تواند مشکل اشتغال را حل کند، یاد کرد.
رئیس دولت یازدهم در سخنرانی خود در شهرکرد با بیان توانمندی های چهارمحال وبختیاری در گردشگری، گفت:اگرچه برخی استان های دیگر از نظر گردشگری پیشرو هستند، ولی این استان می تواند قطب گردشگری طبیعی کشور و جهان شود.
وی اردیبهشت ماه سال گذشته نیز در دوران تبلیغات ریاست جمهوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در پاسخ به یکی از دانشجویان درخصوص رویکرد دولت آینده اش به صنعت پرسود گردشگری عنوان کرد:توریسم صنعتی بسیار مهم است، ترکیه در سال 2012 حدود 32 میلیون نفر گردشگر داشته و ایران نیز از نظر تنوع آب و هوایی و جاذبه های توریستی وضعیتی به مراتب بهتر از ترکیه دارد و حساب کنید در صورتی که هر گردشگر 10 هزار دلار همراه خود برده باشد چه سود سرشاری نصیب این کشور شده است. گفته می شود به ازای ورود هر گردشگر 9 فرصت شغلی ایجاد می شود و این فرصت خوبی برای کاهش بیکاری در کشور است.ˈ
حجت الاسلام روحانی همچنین در ادامه علت اصلی رکود صنعت گردشگری کشور را مشکلات بانکی و نبود فرهنگ جذب گردشگر دانست و با طرح این پرسش که گردشگر چگونه مسائل بانکی خود را حل کند، تصریح کرد: ˈهر گردشگری برای ورود به کشوری دیگر باید کارت بانکی همراه داشته باشد، ما در این زمینه پیش تر از این هم مشکل داشتیم اما با تحریم های اخیر سیستم بانکی ما کاملا قفل شده است، بنابراین ما باید زیرساختها را اصلاح کنیم.ˈ
وی همچنین با رد تفکری که ورود گردشگر به ایران یا بازدید ایرانیان از سایر کشورها را موجب پرواز دین و ایمان و اخلاق مردم آن جامعه می دانند، آسان کردن زمینه حضور گردشگر در کشور را به نفع اقتصاد، انقلاب و رفع چهره نادرستی که در برخی کشورها از ایران ترسیم شده است، دانست.
دیلی تلگراف پس از انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری ایران با ابراز خوشحالی نسبت به رونق گردشگری در ایران، نوشت:ˈ مجریان برگزاری تورهای گردشگری امیدوارند که انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران مردم بریتانیا را به سفر به این کشور زیبا ترغیب کند.ˈ
حسن روحانی همچنین پس از پیروزی در رقابت های ریاست جمهوری، از وزارتخانه های اطلاعات و امور خارجه خواست کمیته ای برای آسان شدن بازگشت ایرانیان مقیم خارج تشکیل دهند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین در پیامی به مراسم تجلیل از خادمان و فعالان گردشگری، از صنعت گردشگری به عنوان پل ارتباطی ارتقاء تعاملات و درک متقابل فرهنگ ها و سنت ها تاثیرگذار یاد کرد و افزود: در شرایطی که اقتصاد کشور نیاز به بهره گیری از سرمایه امید برای ایجاد رونق و رشد دارد، هرگونه تلاش برای بهره گیری از خرد جمعی و تدبیر راهگشا و شایسته تقدیر است.
حجت الاسلام روحانی در این پیام تاکید کرد که توسعه پایدار کشور مستلزم برنامه ریزی مدیریت و بهره برداری بهینه از منابع در اختیار است و یکی از مهم ترین زمینه هایی که با توجه به قابلیت های تاریخیف فرهنگی و محیطی کشورمان می تواند در روند توسعه ملی موثر واقع شود صنعت گردشگری است.
رئیس جمهوری افزود:این صنعت علاوه بر سودآوری اقتصادی و اشتغالزایی، حفظ هویت و پایداری فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی را به دنبال دارد و در جهان امروز که از افراطی گری، جنگ و خشونت رنج می برد، نیک اندیشان جهان باید دست در دست هم در جهت صلح، ثبات و آرامش تلاش کنند.
چهارمحال و بختیاری هفته جاری ششمین میزبان کاروان تدبیر و امید است، استانی که به سرزمین آب و آفتاب، همسایه آسمان و پایتخت زیبایی های ایران زمین مشهور است و شهرکرد مرکز این استان به دلیل ارتفاع دو هزار و 66 متری آن از سطح دریا و داشتن صفت مرتفع ترین مرکز استان کشور، به ˈبام ایران ˈشهرت یافته است.
این استان از استانهای منطقه زاگرس میانی یا زاگرس مرطوب است که مناظر بدیع، چشم نواز و زیبایی را در برابر دیدگان گردشگران قرار داده است.
تالابها، سرابها، چشمه سارها، جنگل های طبیعی دامنه زاگرس، مناطق کوهستانی جذاب و جاذبه های اکوتوریسمی حاشیه رودخانه های زاینده رود و کارون که از قله های سربه فلک کشیده زاگرس سرچشمه می گیرد، نمونه هایی از جاذبه های طبیعت گردی همسایه آسمان است.
هوای مطبوع و نسبتا خنک چهارمحال وبختیاری، وجود بیش از 450 جاذبه گردشگری و اکوتوریسمی در استان و آغاز موج دوم سفرهای شهروندان، گردشگران زیادی را از نقاط مختلف کشور به این استان روانه کرد.
21 هتل با ظرفیت 694 تخت در استان چهارمحال وبختیاری وجود دارد و 23 مرکز اقامتی خصوصی و استیجاری نیز در استان فعالیت می کند که این مراکز شامل خانه و سوئیت با 105 اتاق و 224 تخت است.
458 منطقه گردشگری نیز در چهارمحال وبختیاری است که از این تعداد 109 منطقه گردشگری طبیعی، 325 جاذبه تاریخی و فرهنگی و 24 نقطه انسان ساخت است.
از 13روستای مصوب هدف گردشگری استان در هیأت دولت تنها در روستاهای سوادجان، یاسه چای و هوره زیرساخت های لازم اجرا شده است.
30 روستای دیگر استان چهارمحال وبختیاری نیز به عنوان روستاهای هدف گردشگری به هیأت دولت معرفی شده است.
حدود یک میلیون 400 هزار گردشگر در تعطیلات پس از عید فطر امسال، بار سفر بسته و چهارمحال وبختیاری را به عنوان مقصد تابستانی سفر خود انتخاب کردند.
بر اساس آمار مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال وبختیاری، ظرفیت هتل ها و مهمانسراها و مدارس مجری طرح اسکان تابستانی این استان در تعطیلات عید فطر و تعطیلات پس از آن تکمیل شد و این موضع بیانگر آن است که تامین زیرساخت های گردشگری استان می تواند رونق بخش اقتصاد و اشتغال این استان باشد.
پارک ملت و پارک تهلیجان شهرکرد به عنوان کمپ گردشگری استان چهارمحال وبختیاری و پارک لاله نیز از جاذبه های انسان ساخت گردشگری شهرستان شهرکرد به دلیل داشتن فضای سبز مناسب، گردشگران زیادی را به خود جذب کرد.
پل زمانخان سامان به عنوان نگین گردشگری استان، باغ های این شهرستان، تالاب بن در شهر بن، چشمه سیاه سرد قطب گردشگری شهرستان بروجن و تالاب گندمان، چغاخور و چشمه نقنه از دیگر جاذبه های بروجن همه و همه پذیرای سیل عظیم گردشگرانی است که این استان را به استان مقصد گردشگری در فصل گرما مشهور کرده است.
از دیگر جاذبه های گردشگری طبیعی چهارمحال وبختیاری می توان به چشمه پیرغار روستای ده چشمه فارسان، آبشار شیخ علیخان چلگرد و تونل کوهرنگ، چشمه سرداب رستم آباد شهرستان اردل، چشمه شلمزار، امامزاده حمزه علی بخش بلداجی و جاذبه های اکوتوریسمی این استان در جای جای مختلف نام برد که این روزها پذیرای گردشگران است.
نگاه ویژه شخص رئیس جمهوری، هیات دولت، مسئولان کشوری به ویژه نمایندگان محترم مجلس و مسئولان استانی به موضوع گردشگری و رونق این صنعت پاک و پردرآمد، همت جمعی و مشارکت مردم و مسئولان رد گسترش فرهنگ گردشگری نویدبخش رونق بیش از پیش چهارمحال وبختیاری در این بخش است.
ایمد است در سفر دولت تدبیر و امید به چهارمحال وبختیاری گام های زیربنایی در راستای جذب گردشگر خارجی به این استان و افزایش گردشگر داخلی برداشته شود.
547
سید بهادر حسینی تشنیزی



14/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن