تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804649179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای داشتن خوابی آرام چه باید کرد؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
برای داشتن خوابی آرام چه باید کرد؟
یک کارشناس ارشد روانشناسی با اشاره به اینکه رسیدن به آرامش حین خواب می‌تواند به خوابی آرام و خوشایند منجر شود، گفت: داشتن خوابی آرام راهی برای سرحال شدن در طول روز است. ایسنا : ساحره عبدالملکی ، اظهار کرد: تهویه‌ی مناسب محل خواب و وجود جریان هوای تازه هنگام خواب، موجب جذب اکسیژن بیشتر توسط بدن می‌شود و فرد آرامش فیزیکی بیشتری را حس می‌کند.


وی با بیان اینکه مصرف مواد حاوی کلسیم در رژیم غذایی مانند تخم‌مرغ، بادام، برخی ماهی‌ها و برگ سبزیجات یکی از راه‌های غلبه بر بی‌خوابی است، افزود: شیر گرم نیز مانند دارویی طبیعی برای خواب راحت توصیه می‌شود، چون حاوی کلسیم و اسید آمینوتریپتوفان که هر دو به انسان آرامش می‌بخشند، است.


این کارشناس ارشد روانشناسی با بیان اینکه استفاده از روانداز در ایجاد آرامش تأثیر دارد، گفت: استفاده از یک پتوی سبک، تشک سفت و بزرگ، لباس خواب مناسب و ملحفه‌هایی که از الیاف طبیعی تهیه شده‌اند می‌تواند در آرامش خواب تأثیرگذار باشد.


وی با بیان اینکه کافئین پس از مصرف به مدت 14 ساعت در بدن باقی می‌ماند، خاطرنشان کرد: مواد نیکوتین‌دار نیز خاصیتی مشابه دارند، از این‌رو توصیه می‌شود پیش از خواب از مصرف قهوه، نوشابه‌ی گازدار و چای خودداری کرد.


عبدالملکی با اشاره به اینکه حمام با آب گرم پیش از خواب، تنش‌های روزانه‌ی عضلات را برطرف می‌کند، ادامه داد: تنظیم ساعت بیدار شدن از خواب در شبانه‌روز نیز تأثیر زیادی در خواب دارد.


به‌گفته‌ی وی، مطالعه در حال آرامش شبانه، برای خواب راحت کمک‌کننده است و بهتر از کتاب‌های داستانی به جای خواندن روزنامه و مجلات استفاده شود.


وی با بیان اینکه قدم زدن پیش از خواب نیز از دیگر فعالیت‌های کسب آرامش است، گفت: افراد به‌هنگام خواب باید فکر خود را آزاد کرده و بخوابند.


این کارشناس ارشد روانشناسی دعا را نیز از کلیدی‌ترین ابزار کسب آرامش پیش از خواب دانست و تصریح کرد: دعا کردن و احساس معنوی که با دعا به انسان دست می‌دهد فوائد روانی بسیار زیادی دارد و موجب عروج معنوی و آرامش ذهنی می‌شود.


وی استفاده از پرده‌ی مناسب در اتاق خواب، نبود دستگاه‌های تولیدکننده جریانات الکترونیکی در اتاق، ماساژ، عدم دراز کشیدن بر روی شکم، ذکر گفتن، تغذیه‌ی مناسب، تناسب جسمانی، برس کشیدن موها پیش از خواب، مبارزه با حشرات، شکستن پاها و هم‌چنین کنترل قند خون و مصرف ویتامین‌های گروه B را از دیگر روش‌های کسب آرامش حین خواب دانست.


عبدالملکی با اشاره به اینکه شارژ عصبی بدن در ساعت‌های اولیه است، خاطرنشان کرد: توصیه به خواب در اوائل شب به معنای زیاد خوابیدن نیست، هر فرد در شبانه‌روز نیازمند حداقل 7- 8 ساعت خواب است.


وی با بیان اینکه رنگ‌ها نیز مانند صداها نه تنها بر احساس، بلکه بر فیزیولوژی بدن نیز اثر می‌گذارد، یادآور شد: طول موج‌های آبی، سبز و صورتی حس آرامش را ایجاد می‌کنند.



1393/5/14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن