تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805350825




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هر يک از مديران بانکي براي قلع و قمع دولت کافي هستند/ تيم اقتصادي دولت ناهماهنگ است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مرداد ۱۳۹۳ (۱۰:۱ق.ظ)
ارزيابي بخش خصوصي از بسته سياست خروج غير تورمي از رکود هر يک از مديران بانکي براي قلع و قمع دولت کافي هستند/ تيم اقتصادي دولت ناهماهنگ است فعالان اقتصادي در چهل و چهارمين جلسه هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني تهران به نقد و بررسي جزئيات بسته خروج غير تورمي از رکود پرداختند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، در اين نشست احمد ترک نژاد با اشاره به ابلاغ بسته دولت براي خروج غير تورمي از رکود گفت: بايد تمامي بندها و مفاد اين سياست ها اولويت بندي شده و سطح اثربخشي آنها مشخص شود.
وي با اشاره به فسادي که در اقتصاد ايران وجود دارد، افزود: سکوت در قبال مفاسد جايز نيست و در چنين شرايطي نمي توان سياست هاي اقتصادي کشور را در بستري فاسد اجرا کرد.
گفتني است؛ حاجي بابا يکي ديگر از اعضاي هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران در خصوص اين سياست ها اذعان داشت: دولت هيچ برنامه خاصي براي صادرات غير نفتي ندارد و در اين سياست ها مشخص نيست که افزايش صادرات غير نفتي کشور چگونه انجام خواهد شد و برنامه هاي بلند مدت، کوتاه مدت و مشوق هاي دولت براي صادرات چه خواهد بود.
حاجي بابا با انتقاد از کندي اجراي مصوبات دولت تصريح کرد: متاسفانه هنوز بسياري از مصوبات دولت در دستگاه ها از جمله بانک مرکزي قابل اجرا نيست و هيچ مرجع ناظري نيز در اين زمينه وجود ندارد.
اين فعال اقتصادي با گلايه از عدم هماهنگي ميان تيم دولت در بخش اقتصادي خاطر نشان کرد: متاسفانه تيم اقتصادي دولت با يکديگر هيچ نوع هماهنگي ندارند تا جايي که از يک سو نعمت زاده وزير صنعت و تجارت از افزايش قيمت ها حرف مي زند اما از سوي ديگر محمد باقر نوبخت سخنگوي دولت تاکيد دارد که قيمت ها به هر شکل ممکني کنترل شود.
همچنين حاجي بابا با اشاره به استفاده دولت از افراد غير متخصص در هيات عامل بانک ها اذعان داشت: بررسي هيات هاي عامل بانک ها نشان مي دهد که هيچ يک از اين افراد داراي سابقه مشخص در مديريت به خصوص در عرصه اقتصادي نيستند.
به گفته حاجي بابا؛ هر يک از اين مديران بانکي به تنهايي براي قلع و قمع دولت روحاني کافي هستند، بنابراين لازم است تا در هيات هاي عامل بانک ها تجديد نظر شود.
وي همچنين با اشاره به استفاده از افراد غير متخصص در وزارت اقتصاد و وزارت صنعت و تجارت متذکر شد: بايد مشخص شود افرادي که در اين دو وزارتخانه صاحب منصب و کرسي شده اند، آيا در زمينه اقتصادي آگاهي کافي دارند يا خير؟ و اين که چقدر دلشان براي مردم و اين کشور مي سوزد؟
اين فعال اقتصادي ابراز داشت: ما هر مقدار که برنامه خوب داشته باشيم با اين برنامه ها نمي توان به اهداف مد نظر در اقتصاد رسيد. زيرا داشتن مجريان خوب تنها عامل موفقيت برنامه هاست و تمام برنامه هاي خوب بدون حضور مجريان خوب عملا راه به جايي نمي برند.
همچنين در اين جلسه اسد الله عسگر اولادي رييس اتاق بازرگاني ايران و چين با تاکيد بر ضرورت خصوصي سازي اقتصاد گفت: در حال حاضر 80 درصد از اقتصاد ايران در اختيار دولت بوده و 20 درصد آن در دست بخش خصوصي قرار دارد.
وي افزود: پيش از اين در 10 دولت گذشته، دولتمردان مدعي بودند که 50 درصد اقتصاد در اختيار بخش خصوصي است اما مشخص نشد اين واگذاري ها به چه شکلي انجام شده است.
عسگر اولادي با اشاره به بسته دولت براي خروج غير تورمي از رکود اظهار داشت: اين بسته به هيچ عنوان شفاف نيست و در مورد صادرات نيز دولت صرفا به کلي‌گويي پرداخته و جزئيات آن را مشخص نکرده است.
عسگر اولادي همچنين از نحوه تعامل ايران با ساير کشورهاي دنيا گلايه کرده و متذکر شد: در اين دولت بر توسعه روابط ديپلماسي تاکيد شده اما در بسته سياست هاي خروج غير تورمي از رکود جايگاهي براي روابط بين الملل ايران و ارتقا آن ديده نشده و مشخص نيست که روابط ما با ساير کشورهاي دنيا با چه شکلي بايد بهبود بيابد.
همچنين نجفي منش يکي ديگر از اعضاي اتاق بازرگاني تهران در خصوص سياست هاي دولت براي خروج غير تورمي از رکود گفت: ارائه اين طرح خوب و مثبت است و ما بايد با دولت همراه شده و بي دليل اين سياست ها نقد نکنيم.
نجفي منش افزود: بايد موانع براي اجراي اين سياست ها برداشته شود و به دنبال راهکارهايي براي بهبود شرايط اقتصادي کشور باشيم.
نجفي منش با گلايه از عملکرد صدا و سيما اذعان داشت: از يک سو ما به دنبال ايجاد تحرک در بازار و تشويق مصرف کنندگان هستيم اما از سوي ديگر صدا و سيما تبليغ مي کند که مردم در خريد خودرو دست نگه دارند تا قيمت اين محصول ارزان شود و اين در حالي است که ما بايد از تجربه کشورهايي نظير مکزيک و ترکيه که شرايطي مشابه ما داشتند استفاده کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن