تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821194365




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محدودیتی برای توسعه مکانیزاسیون برداشت خرما وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رئیس مرکز مکانیزاسیون جهاد کشاورزی: محدودیتی برای توسعه مکانیزاسیون برداشت خرما وجود ندارد تهران - ایرنا - رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهادکشاورزی گفت: هم اکنون محدودیتی برای توسعه مکانیزاسیون برداشت خرما در کشور وجود ندارد و اعتبار لازم این بخش به شکل ارایه تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض فراهم است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، کامبیز عباسی روز دوشنبه در جلسه بررسی موانع و مشکلات تولیدکنندگان خرمای کشور در اتاق بازرگانی ایران، افزود: هم اکنون دستگاه های مکانیزه برداشت خرما در کشور موجود است و مشکلی درتامین دستگاه های مورد نیاز این بخش نداریم.
وی با اشاره به کشت خرما در 270 هزار هکتار از اراضی کشور، اظهار داشت: قصد داریم برای بخشی از باغات سنتی خرما که امکان ورود برخی ماشین آلات مکانیزه وجود ندارد، از یکسری دستگاه های مکانیزه مخصوص و برای باغات قابل دسترسی از تکنولوژی و ماشین آلات نوین دنیا استفاده کنیم که این امر در کاهش تلفات و ضایعات خرما در هنگام برداشت محصول موثر خواهد بود.
رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهادکشاورزی تاکید کرد: در حال حاضر برای توسعه مکانیزاسیون برداشت خرما برنامه 12 ساله ای تدوین شده که در این راستا نیز ماشین آلات مختلفی به کشور وارد شده و در اختیار کارخانجات سازنده ماشین آلات کشاورزی قرار گرفته است.
به گفته عباسی، طبق مطالعات صورت گرفته در دنیا، بیشترین دستگاه های پیشرفته مکانیزه برداشت خرما مربوط به رژیم صهیونیستی بوده که ما برای رفع مشکل برداشت خرما در کشور به دنبال واردات ماشین آلات مکانیزه خرما (بالابر) از دیگر کشورها هستیم.
وی ادامه داد: سالانه 60 تا 70 میلیارد تومان سرمایه برای توسعه مکانیزاسیون ورود تکنولوژی نوین در بخش برداشت مکانیزه خرما هستیم که در این راستا 20 درصد سرمایه از آورده کشاورزان و مابقی از طریق تسهیلات دولتی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.
وی قیمت ماشین آلات مکانیزه این بخش را حداقل 450 میلیون تومان ذکر کرد و گفت: عمده تولیدکنندگان بخش کشاورزی خردمالک هستند که انتظار می رود تعدادی از خردمالکان که دارای اراضی نیم هکتاری هستند، تشکلی را ایجاد کنند تا بتوانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
وی معتقد است: به طور حتم نیازی نیست هر کشاورزی خودش یک بالابر برداشت مکانیزه خرما در باغش داشته باشد بلکه می تواند در زمان برداشت محصول از خدمات تشکل های کشاورزی استفاده کند.
عباسی تصریح کرد: برای حمایت از تولیدکنندگان خرمای کشور، دولت قصد دارد در مرحله نخست مبلغ 150 میلیون تومان از طریق کمک های بلاعوض در اختیار 10 تشکل بخش کشاورزی برای خرید دستگاه های مکانیزه برداشت خرما قرار دهد.
وی با بیان اینکه هم اکنون اعتبار مورد نیاز توسعه مکانیزاسیون باغات خرمای کشور تامین است، گفت: این مرکز آمادگی ارایه تسهیلات مناسب، کمک های بلاعوض، ترویج و آموزش بکارگیری ماشین آلات نوین را برای حمایت از تولیدکنندگان خرمای کشور دارد.
اقتصام(3)9186**1558



13/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن