تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820752756




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنها 25 درصد از آبهاي توليدي منطقه مصرف مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مرداد ۱۳۹۳ (۱۴:۴ب.ظ)
قائم مقام مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي اردبيل؛ تنها 25 درصد از آبهاي توليدي منطقه مصرف مي شود قائم مقام مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي اردبيل گفت: با وجود توليد آب کافي، هم اکنون تنها ۲۵ درصد از آب توليدي موجود شهرستان در بخش کشاورزي و شرب مصرف شده و مابقي از طريق رودخانه‌ها به رودخانه قزل اوزن سرازير و از دسترس منطقه خارج مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، علي خاکنژاد درآيين معارفه رييس اداره امور منابع آب خلخال افزود: شرکت آب منطقه‌اي اردبيل گفت: شهرستان خلخال غني‌ترين منطقه استان در توليد آب‌هاي سطحي است.
وي اظهار داشت: اين شهرستان با توليد ۵/۳ ميليون مترمکعب آب سطحي در سال بيشترين سهم در توليد آب‌هاي جاري در بين شهرستان‌هاي استان اردبيل را به خود اختصاص داده است.
وي بيان کرد: با وجود کاهش بارندگي درسال‌هاي اخير و نگراني موجود در بيشتر مناطق استان از کم آبي و بروز خشکسالي متوسط بارندگي سالانه در خلخال نسبت به ساير مناطق مختلف استان بيشتر و بهتر است.
خاکنژاد اظهار کرد: وجود منابع آبي متعدد و توليد سالانه پنج ميليون متر مکعب آب در شهرستان‌هاي خلخال و کوثر موجب شده درآمايش سرزميني منطقه جنوب استان به عنوان محور توسعه استان اردبيل در نظر گرفته شود.
قائم مقام مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي اردبيل گفت: وجود منابع آبي متعدد از جمله چشمه‌هاي طبيعي و رودخانه‌هاي پرآب در خلخال ظرفيت مناسبي براي سرمايه گذاري در بحث اکوتوريسم است.
به گفته وي، به همين منظور و با هدف تقويت اکوتوريسم شهرستان با استفاده بهتر از آب‌هاي سطحي منطقه شرکت آب منطقه‌اي استان احداث چهارسد چند منظوره نياخرم، مجره، اندبيل و شهيد عمران پستي را در دستور کار قرار داده است.
مهندس خاکنژاد افزود: مطالعه اين پروژه‌ها در حال انجام است و با پايان مطالعات اين طرح‌ها عمليات اجرايي احداث اين چهار سد که دو سد مجره و اندبيل براي توسعه صنعت گردشگري خلخال است آغاز خواهد شد.
وي از آغازعمليات اجرايي تصفيه خانه آب شرب خلخال در آينده نزديک خبر داد و گفت: پيمانکارمجري اين پروژه مشخص شده و به زودي کار خود را شروع مي‌کند.
وي افزود: همزمان با اين پروژه عمليات اجرايي خط انتقال آب از سد در حال اجراي بفراجرد نيز از طريق سرمايه گذار بخش خصوصي (بي‌اوتي) شروع مي‌شود.
مهدي احمدي فرماندار خلخال نيز در اين جلسه گفت: مديريت منابع آب اين شهرستان از مسائل مهم فرمانداري است.
وي افزود: با وجود توليد آب کافي در منطقه به لحاظ نبود زيرساخت‌هاي لازم از جمله سدهاي بزرگ و کوچک هم اکنون تنها ۲۵ درصد از آب توليدي موجود شهرستان در بخش کشاورزي و شرب مصرف شده و مابقي از طريق رودخانه‌ها به رودخانه قزل اوزن سرازير و از دسترس منطقه خارج مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن