تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821255936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعمال مدیریت فشار پروسه همیشگی می شود/ پاییز کم آب در انتظار تهرانی ها


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: جانباز در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:
اعمال مدیریت فشار پروسه همیشگی می شود/ پاییز کم آب در انتظار تهرانی ها
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب کشور،گفت:در حال حاضر مدیریت هوشمند شبکه در فواصل 12 ساعت یکبار با اعمال مدیریت فشار در حال اجراستکه به دنبال اجرای این طرح به صورت دایمی هستیم


به گزارش خبرنگاراقتصادی باشگاه خبرنگاران،جانباز مدیرعامل شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب کشور، در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه افت فشار شبکه به یک پروسه دایمی تبدیل می شود،گفت:در حال حاضر مدیریت هوشمند شبکه در فواصل 12 ساعت یکبار با اعمال مدیریت فشار در حال اجراست در حالی که در دیگر کشورها این امر هر یک ربع اجرا می شود.

وی ادامه داد:با اجرای این شبکه در همدان توانستیم 3 تا 6 درصد مدیریت مصرف صورت گیرد.

جانباز افزود:این امر موجب می شود، تا تزریق آب به شبکه متناسب با آب مورد نیاز صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب کشور گفت:در حال حاضر به دنبال اجرای این طرح در استانهای قم، اصفهان، تهران، شیراز و مشهد هستیم.

***پاییز سخت در انتظار تهران

وی همچنین در خصوص وضعیت تامین آب در پاییز نیز گفت: مشکل تامین آب شرب در پاییز بیشتر در تهران نمود دارد.

جانباز بابیان اینکه بیشترین کمبود آب در وضعیت سدهای لار و لتیان است،افزود: با توجه به این که‌ آورد‌‌ رودخانه‌های لار و لتیان به حداقل می رسد و پیش بینی های صورت گرفته مبنی بر اینکه در پاییز بارش نداریم، آبان و آذر دو سد لار ولتیان کمترین آب را دارند.

وی گفت: با توجه به موارد فوق سامانه شرق تهران در این ماههای دچار مشکل می شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب کشور، تصریح کرد: همه اینها موجب شده تا مشکلات عدیده‌ای در تهران پیش رو داشته باشیم، البته این امر به معنی احتمال قطعی آب نیست.

***تهران در یک قدمی وضعیت قرمز

جانبازهمچنین در خصوص وضعیت 12 کلانشهری که دچار بحران آبی هستند، گفت: کلانشهرهای اصفهان و کرمان در وضعیت قرمز هستند که چیزی حدود 5 میلیون و 460 هزار نفر  در این شهرها زندگی می کنند.

وی بابیان اینکه شهرهای تهران، شیراز و یزد در صورت ادامه صرفه جویی مشکلی نخواهند داشت افزود:در حال حاضر تولید و مصرف آب در این شهرها در نقطه سربه سر و وضعیت زرد قرار دارد.

جانباز گفت: کلانشهرهای اراک، بندعباس، قم، کرج، مشهد و همدان در تابستان سال جاری مشکل خاصی نخواهند داشت.

وی همچنین از اختصاص 426 میلیارد تومان اعتبار برای تامین آب کلانشهرها و 100میلیارد تومان اعتبار برای روستاها به منظور گذر از بحران بی آبی سال جاری خبرداد.

جانباز افزود: این اعتبار از سوی رئیس جمهور تا حدودی تخصیص یافته و مابقی در حال انجام است.

***کاهش کیفیت آب در دسترس

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب کشور همچنین درباره ی جداسازی آب شرب و بهداشتی نیز گفت:باید به سمت جداسازی آب شرب و بهداشتی برویم چرا که کیفیت آب در دسترس در حال کاهش است.

وی بابیان اینکه تامین کل، آب شرب خانوار در آینده امکان پذیر نیست، افزود: سرانه مصرف آب در کشور بیش از 250 لیتر است که تنها 5 تا 15 لیتر از 250 لیتر سرانه مصرف به ازای هر نفر در شبانه روز مربوط به آب مورد نیاز برای‌ آشامیدن و پخت و پز است و بقیه آب مصرفی به شست و شوی ظروف، سبزیجات، فلاش تانک ها ، آبیاری فضای سبز و شست و شوی حیاط، خودرو و ... می شود بنابراین جداسازی آب شرب و بهداشتی امری ضروری است.

خبر در حال تکمیل است ...







تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن