تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815741693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیکشهر با توانمندی های مختلف آماده استقبال از سرمایه گذاران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نیکشهر با توانمندی های مختلف آماده استقبال از سرمایه گذاران زاهدان- ایرنا- شهرستان نیکشهر با داشتن ظرفیت ها و توانمندی های مختلف در کانون توجه دولت و دولتمردان قرار دارد و گامهای استواری را به سمت توسعه و پیشرفت آغاز کرده و آینده درخشانی در انتظار سرمایه گذاران است.


به گزارش ایرنا، شهرستان نیکشهر از توانمندیها و ظرفیت های مناسب در بخش های مختلف بویژه کشاورزی، گردشگری و معادن برخوردار است و دولت تدبیر و امید نیز به توسعه و پیشرفت این منطقه توجه ویژه ای دارد که عبور خطوط انتقال گاز، محور ترانزیتی چابهار- میلک و راه آهن چابهار- زاهدان از مسیر شهرستان نیکشهر نوید دهنده آینده خوب و درخشانی برای این منطقه است.
شماری از مسوولان دستگاههای اجرایی این شهرستان برای جذب سرمایه گذاران بخشهای دولتی و خصوصی و همکاری و همراهی با آنان آمادگی خود را اعلام کرده و گفتند: همکاری و فراهم کردن زمینه حضور سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این شهرستان از اولویت های ادارات و نهادها است.
فرماندار نیکشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: این شهرستان با 13 هزار کیلومتر مربع گستره و چهار بخش افزون بر هشت هزار هکتار زمین کشاورزی مرغوب و قابل استفاده، حدود 300 اثر تاریخی، باستانی و گردشگری و چندین معدن مس، کرومیت، منگنز و موادموردنیاز برای تولید سیمان دارد.
صاحب گل صالحی افزود: این مزیت ها و ظرفیت ها زمینه را برای فعالیتهای زیربنایی و اقتصادی دولت و سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم کرده است.
وی اضافه کرد: سرمایه گذاری نهادها و شرکتهای دولتی و بخش خصوصی بویژه در سه بخش کشاورزی، گردشگری و معادن می تواند علاوه بر کسب درآمد و ارزش افزوده بسیار خوب و مناسب برای سرمایه گذاران، به توسعه و پیشرفت منطقه نیز کمک کند.
فرماندار نیکشهر گفت: اختصاص اعتبارات ویژه برای رونق و توسعه بخش کشاورزی، اکتشاف معادن و ایجاد راه دسترسی و شناساندن مناطق گردشگری می تواند سبب تحول عظیمی در حوزه اشتغال شود.
وی افزود: دولت توجه خاصی به سیستان و بلوچستان از جمله شهرستان نیکشهر دارد و همین مساله فرصت بسیار خوبی برای صاحبان سرمایه بویژه سرمایه داران بومی ساکن در کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان است تا با استفاده بهینه از این فرصت ضمن حضور در کشور خودشان به توسعه و پیشرفت منطقه و ایجاد اشتغال برای جوانان کمک کنند.
صالحی افزود: به منظور تحقق اهداف دولت تدبیر و امید بر آن شدیم تا شعار این دولت بویژه در حوزه اقتصادی را در این شهرستان عملیاتی کنیم که در همین زمینه فرمانداری و دستگاههای اجرایی آماده همکاری با سرمایه گذاران در انجام کارها و مشاوره و راهنمایی های لازم هستند و با آغوش باز از آنان استقبال می کنند.
وی اظهار داشت: شهرستان نیکشهر در کنار جاده ترانزیتی چابهار به میلک واقع شده و راه آهن و گاز نیز از حوزه این شهرستان عبور می کنند و از طرفی بهترین موقعیت و آب و هوا را برای انجام طرحها و فعالیتهای مختلف دارد و سرمایه گذاری در این منطقه از صرفه اقتصادی بالایی برخوردار است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیکشهر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این شهرستان اکنون دارای هشت هزار و 527 هکتار زمین زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی است که تا ده هزار هکتار قابل افزایش می باشد.
حبیب رئیسی سطح زیر کشت محصولات باغی را پنج هزار و 31 هکتار ذکر کرد و افزود: بیشترین سطح زیر کشت مربوط به خرما، مرکبات و انواع میوه های گرمسیری است.
وی بیان کرد: سطح زیر کشت محصولات زراعی نیز سه هزار و 496 هکتار و عمده محصولات آن برنج، یونجه، شبدر، باقلا، سبزیجات و غیره است.
وی ادامه داد: منابع آبی شهرستان نیکشهر شامل 348 رشته قنات، هزار و 72 حلقه چاه و چاهک، هزار و 700 دهنه چشمه و یک سد مخزنی خیرآباد با ظرفیت 27 میلیون متر مکعب است که آب مورد نیاز زمین های کشاورزی این شهرستان را تامین می کنند.
وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه توسعه بخش کشاورزی انجام شده است افزود: اجرای 425 هکتار سامانه آبیاری تحت فشار و 285 کیلومتر انتقال آب با لوله برای استفاده بهینه از آبهای موجود و جلوگیری از هدر رفت آب انجام شده است.
مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر به طرحها و پیشنهادات لازم برای توسعه و رونق کشاورزی اشاره کرد و افزود: ایجاد صنایع بسته بندی خرما و مرکبات به همراه صنایع جانبی و عمل آوری از محصولات، ایجاد صنایع کوچک تهیه ترشی انبه و لیمو و بسته بندی محصولات، احداث حداقل یک دستگاه شالی کوبی مدرن برای تبدیل شلتوک برنج و بسته بندی مناسب و تهیه آرد برنج و مکانیزه کردن مراحل کاشت، برداشت و خرمن کوبی برنج به منظور بالابردن کیفیت محصولات از جمله طرحهای پیشنهادی برای سرمایه گذاری است.
رئیسی بیان کرد: توسعه و پرورش مرغ بومی بصورت خانگی، توسعه و پرورش گاو، گوساله، بز و گوسفند و پرورش زنبور عسل با توجه به تنوع مختلف گونه های گیاهی و گیاهان منطقه از دیگر طرحهای پیشنهادی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و متقاضیان اجرای طرحهای کشاورزی است.
خیرالنساء امیری رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر نیز به ایرنا گفت: وجود بیش از 300 اثر تاریخی، فرهنگی و گردشگری، دهها آبشار و مناطق تفریحی و دیدنی، سوزن دوزی و سکه دوزی منحصر به فرد زنان بلوچ، سفالگری و صنایع دستی در طرح های مختلف از جمله قابلیتهای حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیکشهر برای سرمایه گذاری هستند.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نیکشهر نیز اظهار داشت: این شهرستان در زمینه اکتشاف معدن استعداد بالقوه ای دارد بطوریکه سرمایه گذران می توانند در این بخش و همچنین کارخانه سیمان مشارکت کنند.
رحیمی افزود: سرمایه گذاران می توانند با تحویل زمین در اسرع وقت و استفاده از زیرساختهای برق، آب، تلفن و اینترنت نسبت به اجرای طرحهای مختلف در شهرک صنعتی اقدام کنند.
شهرستان نیکشهر با 134 هزار نفر جمعیت در 510 کیلومتری جنوب سیستان و بلوچستان واقع شده است. ک/4
7306 / 653 /537



13/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن