تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820723793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هرکس مثل من تلاش کند، سالی 2 تئاتر روی صحنه می برد/روزی 11 ساعت تمرین داشتیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: هرکس مثل من تلاش کند، سالی 2 تئاتر روی صحنه می برد/روزی 11 ساعت تمرین داشتیم خبرگزاری پانا: تهمینه میلانی نویسنده و کارگردان سینمای ایران شب گذشته یکشنبه 12 مرداد ماه زنگ افتتاح نمایش ˝دورهمی زنان شکسپیر˝ را به صدا در آورد و بلیط فروشی شب نخست اجرای این اثر نمایشی به کودکان غزه اختصاص یافت.
۱۳۹۳ دوشنبه ۱۳ مرداد ساعت 12:49



به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا،مهناز افشار، نسیم ادبی، سحر دولت شاهی، کمند امیر سلیمانی، بهنوش بختیاری و بهاره رهنما بازیگران اثر قبل از شروع آیین افتتاح مقابل تماشاگران حاضر شدند و بهاره رهنما توضیح داد:من به همراه تهیه کننده این نمایش تصمیم گرفتیم که بلیت فروشی شب اول را به کودکان غزه اختصاص دهیم و امروز با لباس های سفید به صحنه آمدیم تا با لباس سفید آمدیم که صلح و دوستی را به کودکان و زنان جهان یاد آوری کنیم. اگرچه مرسوم نیست اما بازیگران این نمایش چنین کاری را انجام دادند.
وی ادامه داد: عده ای انتقاد می کنند که چرا سالی دو کار از تو روی صحنه می رود. من آدم تنبلی نیستم و همه می‌دانند که روزم پر است از انجام کارهای مفید برای خودم یا گروهم یا تئاتر که عاشقانه دوستش دارم. بنابراین هرکس این طور در زندگی بدود و تلاش کند طبیعی است که می‌تواند سالی 2 نمایش را روی صحنه ببرد. درکش سخت است که می‌گویند نمایشی 15 سال پشت درهای سالن می‌ماند و انگار گروه بازیگران، اجرا و دکور فوق‌العاده است و حالا همه مدیران لج می‌کنند که آن کار روی صحنه نرود تا نمایش من روی صحنه برود.
بازیگر سریال "خوب،بد زشت" افزود: شاید در کارگردانی حرف تازه‌ای نداشته و بیتجربه باشم، اما می خواهم سخت کوشی را به ویژه به جوانان یادآوری کنم. من برای این نمایش و نمایش دیگری که در آن بازی دارم یعنی«آرسنیک و تور کهنه» بین 9 تا 11 ساعت تمرین داشتم و شرایط طوری پیش رفت که مجبور شدم در کنار دوست دیگری طراحی صحنه را خودم انجام بدهم.
مجید سر سنگی نیز در این مراسم سخنرانی کرد. وی گفت: وقتی خانم رهنما چند سال پیش نزد من آمد تا نمایشی را اجرا کند، خیلی صریح به ایشان گفتم شما تا امروز کارهای بسیار خوبی در سینما و تلویزیون کرده‌اید اما من هنوز از شما کار تئاتری ندیده‌ام. باید من را متقاعد کنید همانطور که یک بازیگر خوب سینما و تلویزیون هستید، می‌توانید یک کارگردان خوب تئاتر هم باشید. بنابراین اولین تجربه نمایشی خود را در سالن استاد انتظامی اجرا کرد و من به او قول دادم در سال آینده جایی را در تماشاخانه ایرانشهر برای شما در نظر می گیریم.
وی همچنین بیان داشت: من رفت و آمد بازیگران سینما و تلویزیون به تئاتر و برعکس را به فال نیک می گیرم و معتقدم همانطور که زمانی سینما و تلویزیون ما توانست تئاتری‌های خوب ما را به خود جلب کند، ما تئاتری‌ها هم باید خوشحال باشیم که چهره های شاخص سینما و تلویزیون دارند تئاتر را به عنوان هنری فاخر برای کار انتخاب می کنند.
رئیس تماشاخانه ایرانشهر افزود: در انتخاب کارهای ایرانشهر، شرط اول و اصلی کیفیت کار است. امیدواریم این حرکتی که شروع شده، باعث شود محیط تئاتر گرم‌تر و توجه بیشتری به تئاتر جلب شود و آنها که تا دیروز حاضر بودند فقط در سینما و تلویزیون سرمایه‌گذاری کنند، امروز بیایند و ببینند که تئاتر هنری است که مخاطب عام دارد و تهیه‌کنندگان هم این گام را بردارند و گروه‌های تئاتری را یاری کنند. مطمئنم اگر این حرکت صورت بگیرد، در آینده نه چندان دور تئاتری داریم که نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح بین المللی شکوفا می شود.
تهمینه میلانی کارگردان سینما نیز در پایان صحبت های سرسنگی با اشاره به پرتلاش بودن بهاره رهنما زنگ افتتاح آخرین نمایش وی را به صدا در آورد. این نمایش هر شب ساعت 19 در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر میزبان علاقه مندان تئاتر است.
گفتنی است رهنما اولین اجرای "دورهمی زنان شکسپیر" را به خاطر حمایت های حسین هدایتی و مجید سرسنگی به این دو نفر اهدا کرد.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن