تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820285222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجاوز اسرائیل به غزه از منظر افکار عمومی


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تجاوز اسرائیل به غزه از منظر افکار عمومی
محمد شیبانی
کد خبر: ۴۲۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳ - 04 August 2014


معمولا در درگیری های نظامی طرفی که بیشترین تلفات را می دهد و مواضع جغرافیایی خود را از دست می دهد، به عنوان بازنده شناخته می شود. اما گویا این قضیه در مورد حملات وحشیانه ی رژیم صهیونیستی به غزه صدق نمی کند. به نظر می رسد که این رژیم در باتلاقی خود ساخته گرفتار آمده است. سه سناریو را به طور کلی می توان برای این نبرد نابرابر متصور بود:


1- ورود کامل نیروهای نظامی صهیونیست به غزه و اقدام به اشغال کامل این منطقه
2- اجرای آتش بس و توقف حملات با حفظ وضعیت قبل از تجاوز
3- ادامه ی حملات به شکل کنونی .  


وقوع گزینه ی اول که احتمال بسیار پایینی دارد ، چرا که ورود نیروهای نظامی به طور کامل به غزه و در گیری شهری می تواند منجر به افزایش شدید تلفات نظامیان صهیونیست گردد. در این صورت هم فشار افکار عمومی در داخل اسرائیل به شدت نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی افزایش پیدا می کند و هم اینکه در سطح جهانی نیز این رژیم به عنوان رژیمی متجاوز معرفی می گردد و در نهایت هیچ دستاورد مشخصی نیز به دست نخواهد آورد کما اینکه در سالهای گذشته هم نتوانسته است شعله های مقاومت را خاموش نماید .


اما در مورد دو گزینه ی دیگر نیز شکست صهیونیست ها قطعی است. به عبارت بهتر باید گفت که در حال حاضر نیز بازنده ی واقعی این نبرد ، رژیم صهیونیستی است. از زمان تاسیس این رژیم تا کنون تمام تلاش سران اسرائیل و همچنین شبکه ی جهانی تبلیغاتی- رسانه ای صهیونیستی بر این موضوع متمرکز شده است که:
  اولا : به بهانه و با سو استفاده از جریان یهود ستیزانه ی اروپایی و جنایات آلمان نازی در جریان جنگ جهانی دوم، از اسرائیل چهره ای مظلوم و در معرض تهدید ، در سطح افکار عمومی جهان به نمایش بگذارند.


 ثانیا : با این حربه که نظام حاکم بر این رژیم ، نظامی دموکراتیک است پس در نتیجه رعایت کننده ی حقوق بشر و قابل اعتماد و مسئولیت پذیر در سطح بین المللی نیز می باشد و حتی به طور غیر رسمی این موضوعات را به عنوان توجیهی برای در اختیار داشتن سلاح اتمی نیز مطرح می کنند.


  اما اکنون شدت و عمق جنایات صهیونیست ها در غزه باعث شده است که ماهیت واقعی رژیم کودک کش صهیونیستی برای جهانیان آشکار شود. در حال حاضر بر خلاف خواست سران این رژیم ، مردم جهان هر روز شاهد مخابره شدن تصاویر جنایات اسرائیلی ها در غزه و کشته شدن زنان و کودکان بی گناه هستند . این تصاویر دهشتناک باعث شده است رژیم اسرائیل که با هزینه ی میلیاردها دلار و طی چندین سال به صورت بزک شده در برابر افکار عمومی جهانیان نمایش داده شده بود، امروز چهره ی واقعی خود را در معرض نمایش جهانیان قرار دهد.


هم اکنون موجی از همدلی با مردم بی گناه غزه در سطح جهان برپا شده و از دیگر سو سیلی از اعلام انزجار به خصوص در کشورهای اروپایی به راه افتاده است به گونه ای که حتی باعث تقویت جریان های یهودی ستیزانه در این کشورها نیز گردیده است. امروزه مردم جهان شاهد اشک ها و گریه ی نماینده ی سازمان ملل در غزه از طریق شبکه های تلویزیونی هستند و خبر جنایات صهیونیست ها در غزه را از دهان ناوی پیلای ، کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل، می شنوند . یقینا انتشار هر تصویر از جنایات صهیونیست ها در غزه برای این رژیم بسیار پر هزینه تر از انفجار تانک های مرکاوا خواهد بود .


در جریان تجاوز به غزه تشت رسوایی رژیم کودک  صهیونیستی به زمین افتاده و مردم و افکار عمومی جهان تصویر واقعی و البته نا مانوسی را از اسرائیل دیدند . اگر این را در نظر بگیریم که توجیه و مدیریت افکار عمومی جهانیان علی الخصوص شهروندان کشورهای غربی و اروپایی برای صهیونیست ها بسیار حائز اهمیت است، در خواهیم یافت که تا همین جا نیز این رژیم در منظر افکار عمومی جهانیان و به طور خاص شهروندان اروپایی، محکوم و شکست خورده است . حالا دیگر مردم اروپا ، به جای تصاویر سیاه و سفید آشویتس و کوره های آدم سوزی نازی ها ، تصاویر رنگی و خونین جنایات صهیونیست ها در غزه را می بینند. 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن