تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804056550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبدیل منطقه مادوان به شهر بدون برنامه ریزی بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد: تبدیل منطقه مادوان به شهر بدون برنامه ریزی بوده است یاسوج - ایرنا- استاندار کهگیلیویه وبویراحمد ساماندهی مناطق حاشیه شهر یاسوج به ویژه شهر مادوان را نیازمند مدیریت یکپارچه و منسجم دانست و گفت: تبدیل مادوان به شهراز همان آغاز کاری غیراصولی ، بدون برنامه ریزی ، ضوابط فنی و شهرنشینی بوده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، سید موسی خادمی روز دوشنبه در نشست شورای اداری مادوان یاسوج افزود: هیچ گونه آینده نگری و برنامه ریزی اصولی از سوی متولیان امر در زمان تبدیل شدن مادوان به شهر انجام نگرفته و نوعی نگرش و منفعت خاص حتی سیاسی عامل اساسی و دخیل در این کار غیرفنی وغیر اصولی بوده است.
وی برخی معضلات و مشکلات اجتماعی موجود در شهر مادوان را یادآور شد و افزود: هیچ گونه آثار شهری و اصول شهر نشینی بر این منطقه حاکم نیست.
خادمی شهر مادوان را یکی از مهاجرپذیرترین مناطق شهری در استان کهگیلویه وبویراحمد دانست و یادآور شد: بروز برخی مشکلات اجتماعی ، فرهنگی و حتی امنیتی در این منطقه اکنون به عنوان یکی از دغدغه های اساسی مسوولان اجرایی و حتی انتظامی و قضایی این استان تبدیل شده است.
وی تصریح کرد: برخی ها بدون هیچ گونه کار کارشناسی و با اهدافی خاص یک سری الزامات را بریک منطقه جغرافیایی که هیچ گونه شرایط پذیرش ضروریات شهری را نداشته حاکم کرده اند و انبوهی از مشکلات و معضلات اجتماعی را برای این شهر به وجود آورده اند.
خادمی تاکید کرد: با توجه به بازدیدهای میدانی که از این شهر صورت گرفت هیچ آثار و شرایط استانداردی در زمینه شهر شدن آن مشاهده نشده و کمترین پیش بینی و آینده نگری نیز برای توسعه شهرنشینی صورت نگرفته است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: باید یک طرح جامع و اصولی با رعایت مطالعات دقیق و بررسی میدانی از تمامی مناطق حاشیه شهر یاسوج تهیه و ارایه خدمات و هرگونه تغییر کاربری و توسعه آن مناطق نیز بر اساس این طرح انجام شود.
وی تاکید کرد: هم اکنون برخی روستاها و مناطق حومه شهریاسوج با وجود دسترسی به خدمات شهری و شهرداری هیچ گونه مسوولیت و رعایت ضوابط و تعهدات شهری را نمی پذیرند.
خادمی بیان کرد: این در حالی است که برخی شهرهای اطراف شهر یاسوج همچون مادوان و یا سرآبتاوه نیز با وجود داشتن شهردار مستقل ولی همچنان بسیاری از خدمات روزانه خود را از شهرداری و مدیریت شهر یاسوج دریافت می کنند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: هر گونه تغییر کاربری و یا ایجاد شبکه های مختلف خدمات رسانی در محدوده های اطراف شهر یاسوج باید بر اساس همان طرح جامع ، به صورت ارگانیک ودر قالب یک مدیریت یکپارچه شهری صورت گیرد.
معاون عمرانی استاندارکهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: تبدیل منطقه مادوان به شهر کاری غیر اصولی و بر خلاف اصول شهرنشینی بوده است.
پژمان نیک اقبالی افزود: شهر مادوان اکنون با جمعیتی حدود 13 هزار نفر بدون هیچ گونه فضای تفریحی ، ورزشی و رفاهی و نبود حتی نیم متر فضای سبز فاقد هرگونه ضوابط و اصول شهرنشینی است.
وی ساماندهی و رفع مشکلات موجود در شهر مادوان و سایر مناطق و حوزه های اطراف شهر یاسوج را نیازمند یک رویکرد مثبت و اساسی شامل الحاق آنها به شهر یاسوج تحت عنوان یک مدیریت یکپارچه و منسجم دانست.
نیک اقبالی گفت: البته انجام این کار نیازمند یک طرح جامع مطالعاتی در ابعاد مختلف به ویژه مطالعات میدانی و اجتماعی از مردم این مناطق است.
وی افزود: الحاق منطقه بلهزار ، مهریان و مادوان و برخی از مناطق در سر رود جنوبی به شهر یاسوج در دستور کار معاونت عمرانی استانداری قرار گرفته که در حال بررسی دقیق ، جامع و نظرات فنی کارشناسان برای تصویب نهایی است.
وی بیان کرد: برخی از این مناطق به دلیل رعایت نکردن اصول و ضوابط فنی و اجرایی لازم در ساخت ها و سازها خدمات دهی سایر دستگاه های خدمات رسان در استان را با مشکلات و معضلات فراوانی مواجه کرده است.
وی مشکلات و معضلات اجتماعی ، فرهنگی و امنیتی را در مناطق حاشیه ای شهر یاسوج به ویژه در مناطق بلهزار و مادوان یادآور شد و افزود: گسترش روزافزون مهاجرت پذیری در این مناطق ارایه خدمات به آنها را در 10 سال اینده با چالش جدی مواجه خواهد کرد.
در این نشست نیز شهردار و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر مادوان به بیان مشکلات ، دغدغه ها و کمبودهای موجود در این شهر پرداختند.
کمبود آب آشامیدنی سالم ، مشکلات بهداشتی، نبود روشنایی معابر و افت شدید شبکه برق ، نبود فضاهای آموزشی و فرهنگی ، فضای سبز و سایر امکانات و خدمات رفاهی و تفریحی از مهمترین کمبودها و دغدغه های مطرح شده از سوی شهردار و اعضای شورای اسلامی مادوان در این نشست بود.
566/7530



13/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن