تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816797012




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس اتحادیه صنفی: صنعت چرم تبریز شاهد تولدی دوباره است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس اتحادیه صنفی: صنعت چرم تبریز شاهد تولدی دوباره است تبریز - ایرنا - رییس اتحادیه صادرکنندگان و تولید کنندگان چرم آذربایجان شرقی گفت: صنعت چرم تبریز با تکیه بر رویکردهای علمی در حال پوست اندازی و احیاء دوباره است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود بنابیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در سیاست های جدید این اتحادیه برنامه ریزی با محوریت علم و استفاده از ظرفیت های دانشگاهی بیش از پیش مورد تاکید قرار گرفته است.
وی مهمترین مشکل صنعت چرم تبریز را نبود راهبرد و برنامه مدون علمی عنوان و اضافه کرد: جدایی صنعت چرم از دانشگاه از دغدغه های اصلی فعالان این عرصه است.
بنابیان ادامه داد: متاسفانه در تمام زمینه های این صنعت همچون بخش های مدیریتی، شیمیایی، ماشین آلات و حسابداری با مشکل مواجه هستیم و برای اتصال حلقه های علم و صنعت اولین همایش علمی بین المللی صنعت چرم در تبریز برگزار می شود.
وی با بیان اینکه در این همایش به دنبال وقوع یک معجزه در روزهای نخستین نیستیم، گفت: ارتباط با مراکز علمی بزرگ و معتبر دنیا، تهیه نقشه راه برای صنعت چرم و تغییر رویکردهای تولید با محوریت علم از اهداف اصلی این همایش به شمار می رود.
وی اظهار کرد: خوبشختانه نسل جدیدی در صنعت چرم تبریز در حال رشد، شکل گیری و روی کار آمدن است و به زودی شاهد پوست اندازی و تغییر عملکردها در این عرصه خواهیم بود.
بنابیان با بیان اینکه در تبریز ظرفیت های علمی بسیار بالایی داریم، تاکید کرد: در مسیر اتصال صنعت چرم با دانشگاه به ظرفیت های علمی اساتید دانشگاه های تبریز بسیار نیازمندیم.
رییس اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان چرم آذربایجان شرقی گفت: تبریز جزو معدود شهرهای جهان به شمار می رود که در این صنعت پیشینه طولانی و ظرفیت های عظیم دانشگاهی دارد.
بنابیان نخستین قدم در رویکردهای جدید صنعت چرم تبریز را تدوین یک برنامه چهار ساله اعلام و اضافه کرد: می خواهیم بر خلاف برخی رویکردهای متداول در کشور، بیشتری حجم فعالیت های خود را به کار کارشناسی و برنامه ریزی اختصاص داده و سپس وارد فاز عملیاتی شویم.
رییس اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان چرم آذربایجان شرقی با بیان اینکه صنعت چرم تبریز از ظرفیت های بزرگ این استان محسوب و 80 درصد چرم سنگین مورد نیاز نزدیک به 80 میلیون ایرانی در این شهر تولید می شود، از تلاش برای شکل گیری و ایجاد مدرسه چرم در این شهر خبر داد.
بنابیان اضافه کرد: درنظر داریم این مدرسه در رسته ها و رشته های مختلف برای آموزش مدیران و فعالان این عرصه در بخش هایی همچون تکنسین ماشین آلات، مدیران مالی و تکنسین بخش شیمی احداث شود.
وی با اشاره به اینکه پیش از این رشته ای مرتبط با صنعت چرم در تهران ایجاد شده بود که به دلیل استقبال کم حذف شد، اظهارکرد: به طور قطع اگر این رشته در تبریز ایجاد می شد به دلیل وجود ظرفیت های موجود، استقبال بیشتری از این رشته می شد.
بنابیان صنعت چرم تبریز را بدون برند ولی شناخته شده در جهان عنوان کرد و گفت: به نظر کارشناس ایتالیایی شرکت کننده در نخستین همایش علمی بین المللی صنعت چرم ایران، صنعت چرم تبریز راه زیادی با فناوری روز جهان ندارد و تنها نیاز ما در بخش ماشین آلات بازسازی و نوسازی است.
وی ادامه داد: اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان چرم آذربایجان شرقی 320 عضو دارد که 175 عضو رسمی تولید چرم دارای پروانه پروانه فعال دارد.
رییس اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان چرم آذربایجان شرقی با اشاره به صنایع پایین دستی صنعت چرم، گفت: در ایران محدود کردن چرم به تولید کفش تصوری اشتباه و یکی از بی راهه هایی است که قدم درآن گذاشته ایم.
بنابیان ادامه داد: از چرم می توان در تولید محصولات متنوعی در بخش هایی همچون خودروسازی، مبلمان، تولید کیف و به ویژه لباس استفاده کرد.
وی ادامه داد: متاسفانه در دهه های گذشته مد و فشن نه تنها یک ارزش به شمار نمی رفته بلکه به یک ضد ارزش تبدیل شده است و به دلیل گسترش این تصور که خوش لباسی با مردمی بودن در تضاد است صنایع تولید لباس چرم نیز نتوانسته آنچنان که باید و شاید رشد مناسب و قابل توجهی در کشور داشته باشد.
بنابیان توسعه پایدار صنعت چرم تبریز را از اهداف اصلی و اولیه اتحادیه صادرکنندگان و تولید کنندگان چرم آذربایجان شرقی عنوان و اضافه کرد: در این عرصه دنبال حل مشکلات صنعت چرم نبوده و تلاش داریم نقش خود را به خوبی در رشد تولید خالص و ناخالص ملی ایفا کنیم.
وی ادامه داد: برای تحقق این رویکرد به جای تعطیل کردن برخی صنایع پایین دستی و بالا دستی برای نجات صنعت خود، قصد داریم این واحدها را نیز با خود همراه کرده و در کنار یکدیگر رشد کنیم.
رییس اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان چرم آذربایجان شرقی با رد ادعاهایی مبنی بر نبود تنوع در چرم تولید شده در تبریز که می تواند بر تنوع محصولات چرمی تاثیر منفی بگذارد، گفت: تقاضای بازار کفش ایران به جای چرم با کیفیت، چرم ارزان با شرایط پرداخت طولانی مدت است.
بنابیان با بیان اینکه تا پیش از تحریم ها چرمشهر تبریز به 23 کشور جهان صادرات چرم تکمیل شده داشت، تاکید کرد: در این خصوص کشورهای پیشرفته و صاحب فناوری همچون ایتالیا، آلمان، ترکیه، پرتغال، کره جنوبی، رومانی، بلغارستان و کشورهای آسیای میانه از مشتریان چرم تبریز به شمار می رفتند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم ها حداکثر به پنج کشور از جمله ترکیه به صورت مستقیم و ایتالیا به صورت غیر مستقیم صادرات چرم تکمیل شده داریم.
بنابیان ساده ترین فرایند تولید چرم را مرحله تنوع رنگ عنوان کرد و گفت: در این زمینه تقاضا و سیستمی در ایران وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در جهان سیستم فروش چرم با طراحی و ساخت نمونه مصنوعات چرمی توسط طراحان آغاز و سپس چرم مورد نیاز برای محصولات جدید به تولیدکنندگان چرم سفارش داده می شود، افزود: در حال حاضر برای ورود مقتدرانه در بازار رقابت جهانی به دنبال ایجاد این سیستم در چرمشهر تبریز هستیم.
بنابیان ادامه داد: کیفیت چرم ارتباط مستقیم با نوع تقاضای تولیدکنندگان صنایع پایین دستی دارد و در شرایطی که صنعتگران کفش ایران به دنبال چرم هایی با ضخامت دو میلی متر هستند تولیدکننده چرم نیز این محصول را به بازار ارایه می کند.
وی ادامه داد: تولیدکنندگان کفش ایران از صنعتگران چرم درخواست چرمی با ضخامت بالا دارند تا دیگر نیازی به استفاده از آستر در بخش داخلی کفش نداشته باشند و بتوانند هزینه های تولید خود را کاهش دهند.
وی افزود: این در حالی است که در جهان کفش با چرم یک میلمیمتر تولید می شود و تولید چرم با ضخامت دو میلی متر علاوه بر سختی های خود، در جهان نیز منسوخ شده است.
بنابیان با اشاره به فروش چرم در ایران با شرایط پرداخت طولانی مدت و گاه تا 10 ماه صورت می گیرد، ادامه داد: انتظار داریم صنعتگران حوزه کفش علاوه بر توجه به استاندارد چرم، استانداردی نیز برای نحوه پرداخت حساب های خود تعریف کنند.
وی تاکید کرد: استانداردی که اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان چرم آذربایجان شرقی برای افق پنج ساله خود در نظر گرفته حضور در بازارهای جهانی است.
بنابیان خواستار تحلیل کارشناسی از مرحله پوست خام تا تولید محصول نهایی در چرخه تولید محصولات چرمی شد و گفت: بررسی این چرخه می تواند موجب شفاف سازی بسیاری از موضوعات در خصوص افزایش چشمگیر قیمت محصولات چرمی و حل مشکلات این عرصه شود.
دبیرعلمی نخستین همایش علمی بین المللی صنعت چرم ایران نیز در این نشست گفت: این همایش فردا /دوشنبه/ با همکاری اتحادیه صنعت چرم آذربایجان شرقی، دانشگاه هنراسلامی تبریز و جهاد دانشگاهی استان برگزار می شود.
حسین بوداقی افزود: بعد از بررسی های صورت گرفته 57 مقاله به عنوان مقالات برجسته برای چاپ در کتاب این همایش انتخاب شده است.
وی از حضور کارشناسان چرم پنج کشور دنیا در این همایش خبر داد و افزود: در این همایش چهار مقاله خارجی و شش مقاله داخلی ارایه می شود.
بوداقی از برگزاری این همایش در پنج محور اصلی مدیریت، حسابداری، اقتصاد، صنایع پشتیبان چرم و صنایع علوم دامی و صنعت پوست خبر داد.
وی یکی از اهداف اصلی این همایش را حل مشکلات موجود در مدیریت زنجیره تامین و چرخه ارزش چرم عنوان کرد که می تواند به عنوان یکی از عوامل محرک در اقتصاد کشور ایفا نقش کند.
همایش علمی بین المللی صنعت چرم ایران 13 مرداد ماه جاری در دانشگاه هنر تبریز آغاز و کارگاه های علمی آن به طور متناوب ادامه می یابد.
7240/ 1495



12/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن