تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804407934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محدودیت عرضه موجب کاهش قیمت خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: عرضه مواد پتروشیمی؛ محدودیت عرضه موجب کاهش قیمت خواهد شد خبرگزاری پانا:محصولات شرکت های پتروشیمی پس از گذشت دو هفته از آزاد سازی نرخ ارز در معاملات بورس کالا در هفته گذشته نیز با افزایش مجدد قیمت ها مواجه گردیدند.
۱۳۹۳ يکشنبه ۱۲ مرداد ساعت 08:32



باشگاه خبررنگاران نوشت: در هفته های اخیر آزادسازی نرخ ارز محصولات شرکت های پتروشیمی در بورس کالا منجر به کاهش تقاضا گردیده بود که افزایش مجدد قیمت ها در هفته گذشته عاملی بر تشدید کاهش تقاضا بود.

در گذشته تمامی خریداران، محصولات مورد نیاز بایستی پروانه بهره برداری و سهمیه مشخصی را رعایت می کردند ولی پس از آزادسازی نرخ ارز شرکت هایی که پروانه آنها مشابه نباشد می توانند در صورت عدم فروش بخشی از محصولات در تالار، بیش از حد ظرفیت تعیین شده اقدام به خرید نمایند.

در هفته اخیر افزایش مجدد قیمت محصولات شرکت های پتروشیمی در بورس کالا منجر به ارسال نامه ای از سوی سازمان بورس به شرکت های پتروشیمی مبنی بر کاهش قیمت محصولات پتروشیمی در بورس کالا گردید که در نامه عنوان شده بود قیمت محصولات پتروشیمی بایستی به روال دو هفته اخیر بازگردد و سرانجام با هماهنگی میان وزارت صنعت، معدن و تجاررت و انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی و همچنین عرضه کنندگان محصولات پتروشیمی منجر به اصلاح قیمت ها گردید.

ایجاد صف های طولانی در ابتدای هفته گذشته به دلیل افزایش مجدد قیمت محصولات شرکت های پتروشیمی نرخ جدید محصولات در سیستم معاملاتی ثبت شده بود که پس از بازنگری در قیمت ها به دلیل وقفه در محاسبات منجر به طولانی شدن فرآیند معاملات در تالار شده بود ولی در نهایت با هماهنگی کارگزاران با شرکت های پتروشیمی قیمت های نهایی ثبت شد و تا حدود ساعت 17 معاملات انجام می گرفت.

 نحوه رقابت در میان محصولات شرکت های پتروشیمی پس از آزادسازی نرخ ارز محصولات شرکت های پتروشیمی در بورس کالا در حال حاضر اکثر محصولات با قیمت پایه عرضه می شوند.

آزادسازی دامنه نوسانات قیمت اکثر محصولات شیمیایی و همچنین محصولات پلیمری شرکت های پتروشیمی در دستورکار قرار گرفته است و دامنه نوسان سایر محصولات موجود در بورس کالا تا سقف خرید 10 درصد مجاز می باشد.

لغو محدودیت صادرات محصولات پتروشیمی در بازار داخل را فاقد تأثیراست و صادرات محصولات پتروشیمی در عملکرد خریداران تأثیرگذار نمی باشد واین امر متوجه تولیدکنندگان می باشد و تنها نحوه قیمت گذاری برای خریداران حائز اهمیت است.

محاسبه نرخ ارز آزاد در معاملات بورس کالا علاوه بر عدم حضور دلالان منجر به کاهش حضور تولیدکنندگان نیز شده است. زیرا در سوابق معاملاتی گذشته نشان می دهد که تولیدکنندگان محصولات مورد نیاز خود را در حدود 20 درصد پایین تر از قیمت آزاد خریدار می کردند ولی در حال حاضر تولیدکنندگان بایستی با افزایش 20 درصد اقدام به خرید نمایند که این امر انگیزه را میان تولیدکنندگان کاهش داده است.

مصرف کنندگان و تمامی خریداران، محصولات مورد نیاز بایستی پروانه بهره برداری و سهمیه مشخصی را رعایت کنند ولی پس از آزادسازی نرخ ارز شرکت هایی که پروانه آنها مشابه نباشد می توانند در صورت عدم فروش بخشی از محصولات در تالار، بیش از حد ظرفیت تعیین شده اقدام به خرید نمایند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن