تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802516880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک نماینده مجلس: بزرگترین چالش بازنشستگان، تورم سالیانه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک نماینده مجلس: بزرگترین چالش بازنشستگان، تورم سالیانه است تهران- ایرنا- نماینده مردم کرمانشاه و سخنگوی هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی معتقد است بزرگترین چالش بازنشستگان، تورم سالیانه است که درصدی از حقوق آنان را می بلعد و قدرت خرید بازینشستگان را پایین می آورد.


به گزارش ایرنا، عبدالرضا مصری شنبه شب در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما با بیان این مطلب افزود: اقداماتی در گذشته انجام شد، به امید کاهش فاصله ها اما همواره این فاصله ها زیادتر می شود.
وی گفت: به اعقتاد من هزینه های یک فرد بازنشسته بمراتب از افراد شاغل بیشتر است؛ چرا که او بزرگ فامیل محسوب می شود و قطعاً اطرافیان انتظارات بیشتری از او دارند.
مصری ادامه داد: خوشبختانه افراد بازنشسته در کشور ما با تدابیر مدیریتی که در زمان اشتغال به کار آموخته اند، زندگی خود را حفظ می کنند.
وی گفت: متأسفانه خدمات درمانی بیمه تأمین اجتماعی جوابگوی هزینه این افراد نیست که غالباً با مشکلات جسمی دست و پنجه نرم می کنند؛ ضمن آنکه این افراد اکثراً باید در مطب های پزشکی هزینه هایی که در بیمارستان ها پرداخت نکرده اند را به طور غیر رسمی به پزشکان بپردازند.
وی گفت: تأمین اجتماعی فعالیت خود را بدرستی انجام می دهد اما سیاست اقتصادی دولت ها، همواره بر سازمان تأمین اجتماعی و مردم فشار وارد می کند بدون آنکه هیچ تعهدی در قبال سیاست های اعمال شده به آنان داده باشد.
مصری با بیان اینکه امروز دولت بابت بدهی های گذشته به تأمین اجتماعی پول پرداخت می کند، افزود: نصف جمعیت کشور ما تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند؛ بنابر این هر دستوری که دولت یا مجلس به این سازمان می دهد باید با محاسبه تأمین اعتبار آن باشد تا پول آن از جیب بازنشستگان داده نشود.
وی گفت: متأسفانه برخی اوقات طرح هایی در مجلس مطرح می شود که تحت تأثیر شرایط احساسی اتخاذ شده و در آن چارچوب ساختار تأمین اجتماعی و بار مالی سنگینی که به این سازمان وارد خواهد شد، لحاظ نشده است.
به اعتقاد وی، در دنیا هیچ مجلسی برای سازمان تأمین اجتماعی آن کشور قانون وضع نمی کند؛ مگر آنکه سازمان مربوطه در این خصوص درخواست داده باشد. حال آنکه این کار در ایران به دفعات صورت گرفته است.
مصری ادامه داد: اینکه امروز می گوییم 20 میلیون نفر در کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند، نکته مثبتی نیست و باید این مشکل به صورت ریشه ای حل شود.
مصری در ادامه به قانون بیمه کارگران ساختمانی اشاره کرد وگفت: این قانون هیچ اشکالی نداشت اما بتدریج مسؤولان، آن را خراب کردند؛ به طوری که به مرور زمان و با توجه به فشار پیمانکاران برای پرداخت نکردن حق بیمه کارگران امروز اجرا نمی شود.
وی گفت: دولت، پول تأمین اجتماعی را نخورده است؛ اما هر سالی که پرداخت بدهی به این سازمان به عقب می افتد، بدهی دولت افزایش پیدا می کند و تنها در صورتی که دولت بپذیرد که حاصل سیاست های غلط باعث افزایش بدهی به سازمان تأمین اجتماعی می شود، قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان قابل اجراست.
این نماینده مجلس ادامه داد: اگر دولت به جای سبد کالا به فکر پرداخت بدهی های خود به سازمان تأمین اجتماعی باشد، بیشتر به بازنشستگان ما کمک می شود.
وی افزود: ساختار فعلی تأمین اجتماعی پوسیده است و باید تغییر کند؛ متأسفانه در هر دولتی از این سازمان تحقیق و تفحص می شود اما در پایان اتفاق خاصی رخ نمی دهد؛ چرا که تحقیق و تفحص ها در راستای جنجال های سیاسی انجام می شود.
شبس(3)1346**1504



12/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن