تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت را نزد خويش ناپسند مگردانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804712147




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باز هم گرد ‌و‌ خاك زيست‌محيطي مسئولان!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: باز هم گرد ‌و‌ خاك زيست‌محيطي مسئولان!
دكتر سعيد متصدي، معاون انساني سازمان محيط‌زيست روز گذشته در خصوص جزئيات اصلاح لايحه هواي پاك به «مهر» گفته است: در اين لايحه جرائم و مجازات‌هاي آلايندگي هوا براي افزايش بازدارندگي در برخي موارد تا سه برابر افزايش يافته است.
دكتر سعيد متصدي، معاون انساني سازمان محيط‌زيست روز گذشته در خصوص جزئيات اصلاح لايحه هواي پاك به «مهر» گفته است: در اين لايحه جرائم و مجازات‌هاي آلايندگي هوا براي افزايش بازدارندگي در برخي موارد تا سه برابر افزايش يافته است. خاستگاه لايحه هواي پاك از سال 1374 در خصوص نحوه جلوگيري از آلودگي هوا تنظيم شده بود كه با توجه به گذشت 20 سال از زمان تنظيم آن لازم بود يك‌سري اصلاحات روي آن انجام شود كه شامل حذف موادي كه ديگر كاركرد ندارند و اضافه كردن مواد جديد به آن بود و در نهايت از سال 91 مركز پژوهش‌هاي مجلس اعمال اصلاحاتي بر اين لايحه را آغاز كرد كه اين فعاليت‌ها منجر به ارائه طرحي در كميسيون‌هاي مختلف مجلس شد.
دكتر متصدي در ادامه اظهاراتش به محورهاي اساسي اين لايحه كه مشتمل بر كاهش مدت زمان معاينه فني خودرو‌ها از پنج به سه سال، پايش منابع خانگي آلاينده هوا، رصد بيماري‌ها و مرگ و مير ناشي از آلودگي هوا، تكميل شبكه‌هاي پايش امواج و پارازيت‌ها، افزايش سه برابري مجازات‌هاي آلودگي هوا، ارتقاي استاندارد خودرو‌ها به يورو 5 ظرف چهار سال، توجه ويژه به ريزگردها و آلاينده‌هاي طبيعي هوا مي‌باشند، اشاره كرده است كه به نوعي توضيح واضحات مي‌باشد؛ چراكه حكايت لايحه هواي پاك مصداق همان مثنوي هفتاد من كاغذي است كه به قول آقاي متصدي 20سال از آغاز تنظيم آن گذشته است! و در اين رهگذر هر از گاهي با فزوني گرفتن آلاينده‌ها و غلظت آلودگي هوا هر اداره و ارگان و سازماني اين لايحه يا همان پرونده عهد عتيق را با انگيزه‌اي نمايشي علم كرده، گرد و خاك از سر و روي آن تكانده و به فراخور تغيير مناسبات و مناسبت‌ها، تبصره‌اي به آن افزوده و ماده‌اي و بندي از آن كم كرده و باز اين لايحه را كه به دفتر خاطرات وزرا و وكلا شبيه‌تر است به امواج بوروكراسي اداري سپرده به اميد آنكه روزي اين لايحه به بار بنشيند و منشأ خير گردد براي مردمي كه با نگاه‌هاي ملتمس‌شان از وزرا و وكلا و مسئولاني كه با خواست آنان بر اريكه قدرت نشسته‌اند، انتظار فرج دارند !
اما شاهد مثال اين ادعا، اظهارات سيد راضي نوري، عضو كميسيون كشاورزي مجلس در روز 11 آبان 1392است كه با تيتر جنجالي «‌دورخيز مجلس براي رفع مشكل آلودگي هوا‌» مدتي تيتر اول رسانه‌هاي كشور بود كه از آن به عنوان «‌طرح مبارزه با ريزگردها و كنترل آلودگي هوا» نام برده بود. نوري در بخشي از اظهاراتش گفته است: طرحي كه قبلاً بوده فقط در مورد آلودگي هوا بوده است اما پنج يا شش سال است كه مشكل ريزگردها نيز به اين مسئله اضافه شده و كميسيون كشاورزي پيگير آن است.
نماينده مردم شوش مي‌افزايد: اين طرح به صورت كارشناسي با حضور نمايندگاني از راهنمايي و رانندگي، سازمان محيط زيست، وزارت صنعت و معدن، وزارت راه و شهرسازي، سازمان هواشناسي و ارگان‌هايي كه با آلودگي هوا در ارتباط هستند، پيگيري مي‌شود. همچنين مواردي كه در اين طرح مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرند، استاندارد شدن سوخت و استفاده از سوخت يورو 4 است. همچنين كم شدن فاصله زماني بين معاينات فني كه قبلاً پنج سال بود نيز در دستور كار قرار دارد. نظارت راهنمايي رانندگي، محيط زيست و معاينه‌هاي فني و سوخت يورو 4 از موارد ديگري هستند كه در اين طرح گنجانده شده‌اند. همچنين اگر كارخانه‌اي از نظر تأمين نكردن اين موارد، سوخت يا مسائلي مثل اين دچار مشكل باشد نيز در اين طرح لحاظ شده است و در نهايت آلودگي مربوط به خودروها، موتورسيكلت‌ها، آلودگي هسته‌اي راديو اكتيوي، آلودگي شيميايي و كارخانجات و آنچه مي‌تواند به معني آلودگي هوا محسوب شود در اين طرح ديده شده است. وي در پايان تصريح مي‌كند: بررسي اين طرح ممكن است يك يا دو ماه ديگر در مجلس به طول انجامد كه روزنامه «جوان» پس از پايان يافتن فرصت دو ماهه با نمايندگان مرتبط با اين طرح از جمله سيد راضي نوري تماس حاصل نمود تا نتيجه بررسي‌ها را به سمع و نظر مردم برساند اما متأسفانه هيچ جواب صريح و روشني در اين خصوص دريافت نشد.

نویسنده : علي خدايي‌بيجاري 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن