تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801187785




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش مهارت در کشور مظلوم واقع شده است/ فعالیت 800 آموزشگاه آزاد در مازندران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران گرزین:
آموزش مهارت در کشور مظلوم واقع شده است/ فعالیت 800 آموزشگاه آزاد در مازندران
ساری - خبرگزاری مهر: سرپرست فنی و حرفه ای مازندران با بیان اینکه کلید حل معضل بیکاری، آموزشهای فنی و حرفه ای است گفت: آموزش مهارت در کشور مظلوم واقع شده است.



به گزارش خبرنگار مهر، رضا گرزین عصر شنبه درحاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه دست آوردهای فنی و حرفه ای استان در محل نمایشگاه بهزیستی ساری، خاطر نشان کرد: مازندران در زمینه بیکاری رتبه اول کشور را داراست و این نشان می دهد دانشگاهها به ازای هر واحد درسی یک واحد به توقعات جوانان اضافه می کنند تا بجای مهارت آموزی به دنبال میزنشینی باشند. سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای مازندران با اشاره به این که  6 مرداد ماه روز آموزش فنی و حرفه ای است افزود: به دلیل همراه شدن تعطیلات عید فطر با روز آموزش فنی وحرفه ای مراسم به این هفته موکول شد . وی گفت : نمایشگاه دستاوردهای فنی و حرفه ای از 33 غرفه تشکیل شده که تفاوت آن با نمایشگاههای دیگر در این است که هم نمایشگاه و هم آموزشگاه در یک مکان دائر است و هنرجویان با گذراندن یک ساعت آموزش در این نمایشگاه می توانند گواهی مهارت کسب کنند. گرزین با اشاره به آموزش یک ساعت در این نمایشگاه افزود : تمام دستگاهها برای ارائه گواهی مهارت در این نمایشگاه تدارک دیده شده است. مدیر کل فنی و حرفه ای مازندران خاطر نشان کرد : دراین نمایشگاه دستاوردهای مراکز فنی و حرفه ای ،آموزشگاههای آزاد و کار آفرینهای نمونه که در شهرستانهای مختلف مشغول به فعالیت هستند به نمایش درآمده است. وی با اشاره به اینکه نمایشگاههای فنی و حرفه ای ویترین آموزش و مهارت هستند افزود : این معرفی کمکی برای نمایش هنر دستان استاد کاران فنی است. گرزین با بیان این که مدرک اصالت ندارد تاکید کرد: ما به عنوان بانی آموزش فنی و مهارتی اعتقاد داریم مدرک در دنیای امروز اشتغال زا نیست بلکه مهارت است که دارای ارزش و اعتبار است. وی با اشاره به اینکه جوانان ما پر از انرژی و پتانسیل هستند تصریح کرد: ارزش دادن به انسانها با مدرک میسر نمی شود بلکه باید استعداد و پتانسیل انسانها هدایت شود تا به مرحله عمل درآید. وی با تاکید بر این که مهارت آموزی در جامعه باید فرهنگ سازی شود گفت: در کشور ما مدرک گرایی مانند مدگرایی تبدیل به یک فرهنگ شده است، بگونه ای که آموزش مهارت در کشور مظلوم واقع شده است. مدیر کل فنی و حرفه ای مازندران تاکید کرد : ممکن است یک تحصیلکرده در جامعه بیکار باشد اما یک استادکار هرگز بیکار نمی ماند. وی با اشاره به وجود 20 مرکز آموزش فنی و حرفه ای در استان و 800 آموزشگاه آزاد که زیر نظر فنی و حرفه ای استان فعالیت  می کنند گفت : می توان برای حل معضل بیکاری استان از این مراکز کمک گرفت چرا که کلید حل بیکاری در آموزش های فنی و حرفه ای است.


۱۳۹۳/۵/۱۱ - ۱۹:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن