تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802521424




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفته‌بازي در بازار اوراق تسهيلات مسکن به صفر رسيده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ مرداد ۱۳۹۳ (۱۲:۳۵ب.ظ)
سفته‌بازي در بازار اوراق تسهيلات مسکن به صفر رسيده است با شروع سياست‌هاي فرابورس در خصوص ممنوعيت‌هاي 60 روزه معاملات اوراق تسهيلات مسکن، سفته بازي در تير ماه به صفر درصد رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، عليرضا توکلي رئيس اداره ابزارهاي نوين مالي فرابورس در خصوص اين جلسه اظهار داشت: دو راهکار براي ايجاد تعادل در بازار اوراق تسهيلات مسکن در اين نشست ارائه شد که يکي از اين راهکارها افزايش حجم عرضه اوراق و ديگري سپرده‌گذاري صندوق‌ها در بانک مسکن بود.
وي ادامه داد: بنا بر تصميمات اين جلسه، سازمان بورس و اوراق بهادار صندوق‌ها را موظف خواهد کرد که علاوه بر سپرده گذاري در سپرده‌هاي معمولي، در بانک مسکن نيز سرمايه‌گذاري کرده و اين اوراق را خريداري کنند.
رئيس اداره ابزارهاي نوين مالي فرابورس در خصوص مدت زمان تأثير اين تصميمات گفت: قطعا اين موضوع زمان‌بر است، به همين دليل اميدواريم در يک يا دو ماه آينده، نتايج اين تصميمات در بازار ظاهر و قيمت اوراق تسهيلات مسکن تغيير کند.
توکلي درباره دلايل افزايش قيمت اوراق تسهيلات بانک مسکن در ماه‌هاي اخير افزود: جو رواني ايجاد شده در بازار، قيمت اين اوراق را افزايش داد اما رشد قيمت تا مرز 100 هزار تومان به دليل شايعات بي‌اساس در بازار بود.
وي در خصوص شايعه منتشر شده در بازار در خصوص اوراق تسهيلات مسکن ابراز داشت: عده‌اي به اشتباه تصور مي‌کردند که وام مسکن از 45 به 80 ميليون تومان افزايش خواهد يافت و افزايش قيمت، مشمول اوراق تسهيلات مسکن فرابورس نيز مي‌شود در حالي که اين بحث مربوط به صندوق‌هاي پس انداز خريد مسکن بوده و هيچ تأثيري بر اوراق تسهيلات مسکن ندارد.
توکلي در خصوص ميزان اوراق اعطايي براي خريد مسکن از سوي بانک مسکن گفت: به نظر مي‌رسد، اين اوراق حداقل تا يک سال آينده از 45 ميليون تومان تجاوز نکند.
وي در مورد آمار شاخص معاملات مازاد در فرابورس تصريح کرد: آمار جديد سپرده‌گذاري در خصوص شاخص معاملات مازاد فرابورس، نشان مي‌دهد هر معامله‌اي که در بازار اين اوراق صورت مي‌گيرد، منجر به تسهيلات مي‌شود به اين ترتيب وقتي حجم معاملات از يک واحد بيشتر مي‌شود، معلوم مي‌شود سفته‌بازي صورت گرفته چون به اخذ تسهيلات منجر نشده است.
وي ادامه داد: اين شاخص در سنوات گذشته 3 تا 5 درصد بوده اما از دي ماه گذشته که تسهيلات افزايش يافت اين شاخص 15 درصد رشد را نشان داد و نشان از وجود سفته بازي در اين اوراق بود.
توکلي افزود: اما در اسفند ماه اين شاخص کاهش پيدا کرد و در خرداد ماه به 3 درصد رسيد در حالي که در تير ماه اين شاخص به صفر رسيد به اين معنا که در تيرماه با شروع سياست‌هاي فرابورس در خصوص ممنوعيت‌هاي 60 روزه معاملات اين اوراق، سفته بازي در اين ماه به صفر درصد رسيد.
رئيس اداره ابزارهاي نوين‌ مالي فرابورس درباره ارزنده بودن وام کنوني خريد مسکن به لحاظ نرخ سود اعلام کرد: اصلي‌ترين بحث «ارزنده بودن اوراق تسهيلات مسکن» است که وام را با نرخ 16درصد در اختيار متقاضيان قرار مي‌دهد و توجيه اقتصادي اين تسهيلات را در مقايسه با تسهيلاتي که ساير بانک‌ها با نرخ‌هاي بيش از 21درصد پرداخت مي‌کنند، بالا برده است.
اين مدير فرابورس با بيان اينکه اوراق حق‌تقدم تسهيلات خريد مسکن، امکان تامين مالي با نرخ پايين‌ را براي متقاضيان فراهم مي‌کند، تصريح کرد: پيش‌تر نرخ سود اوراق بانک‌مسکن معادل 15درصد بود اما يک درصد در حال حاضر به آن افزوده شده است.
وي در پايان به صورت کلي افزايش قيمت اين اوراق را تنها اشتباه برخي سهامداران و سرمايه‌گذاران مبني بر افزايش ميزان وام بانک مسکن ارزيابي کرد و گفت: اين افزايش قيمت اوراق تسهيلات مسکن تنها به دليل سياست‌هاي وزارت راه و شهرسازي مبني بر افزايش مبالغ وام دهي بوده است و برخي از فعالان بازار به اشتباه فکر کردند، مشمول بانک مسکن هم خواهد شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن