تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 28 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811530650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پدر خبرنگار شهید : علی حقوق خبرنگاری خود را به نیازمندان می داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پدر خبرنگار شهید ایرنا: علی حقوق خبرنگاری خود را به نیازمندان می داد تبریز - ایرنا- پدر شهید ˈعلی نبی پور انگجیˈ خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی می گوید: علی چنان در مکتب اسلام و آموزه های دینی غرق بود که حتی حقوق اندک خبرنگاری خود را به نیازمندان و مستمندان می داد.


شهید نبی پور انگجی متولد سال 1339 درتبریز ازنخستین شهدای خبرنگار ایران اسلامی است که درعملیات رمضان به تاریخ هفتم مرداد 1361 در جنوب شلمچه به فیض شهادت نائل گشت.
این شهید از سال 1360 حرفه خبرنگاری را در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آغاز کرد و تا قبل از شهادت افتخارآمیزش سرپرستی مرکز ایرنا در شهر یاسوج را برعهده داشت.
حاج حسین نبی پور انگجی درباره فرزند شهیدش به خبرنگار ایرنا گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی علی به صورت زیرزمینی فعالیت های مبارزاتی علیه رژیم طاغوت داشت که روزی متوجه شدم علی در خانه نیست از پنجره خانه که نگاه کردم، دیدم روی دیوار با جوهر و تر کردن انگشتش نوشته ˈمرگ بر سلطنت پهلویˈ.
وی افزود: بعد از آغاز جنگ هم که می خواست به جبهه برود من از علی خواستم بماند و خودم به جبهه بروم، اما قبول نکرد، همزمان با جنگ به علت فعالیت ها و تلاش های مستمرش، وی را به عنوان سرپرست دفتر خبرگزاری ایرنا در یاسوج انتخاب و یک سالی در آنجا مشغول بود.
نبی پور درباره سرپرستی پسر شهیدش در یاسوج، گفت: وقتی دیدیم علی با 20 سال سن به عنوان سرپرست خبرگزاری انتخاب شده است پیش خود گفتم اینکه کاری نمی تواند بکند.
وی به نقل از یکی از همکاران فرزندش در خبرگزاری ایرنا در یاسوج، اظهار کرد: آنها آبدارچی خبرگزاری را برای تعقیب وی فرستاده بودند تا ببینند علی چگونه فردی است و چه کارهایی می کند که این فرد بعد از سه روز می بیند ساعت سه بامداد برای اقامه نماز شب بیدار می شود.
پدر این شهید با بیان اینکه می دانست پسرش شهید می شود، گفت: زمانی که علی به شهادت رسید، ناخودآگاه باخبر بودم و شب عملیات رمضان گریه کردم و وقتی خانواده علتش را پرسیدند گفتم که علی شهید شده صبح که می خواستم بروم و از پسرم خبری بگیرم سربازی را دیدم که مرا می پاید، ترسیدم که از گروه های تروریستی باشد چرا که آن روزها ترور مردم بی دفاع از سوی دشمنان نظام در دستور کار بود، تا اینکه رفت و با مافوق خود برگشت و به من گفت که علی پایش تیر خورده و قرار است فردا به تبریز برسد.
حاج حسین اضافه کرد: در همان موقع به آنها گفتم من دیدم که ساعت دو بامداد فرزندم شهید شده و خبرش را از خود امام راحل (ره) شنیدم!
وی درباره خصوصیات اخلاقی علی، اظهار کرد: زمانی که برای تسویه حساب و کارهای اداری علی راهی یاسوج شدم از دوستانش شنیدم که او سوار لندروری که داشت می شد و همه درآمد خود را صرف مستمندان این شهر می کرد که آن روزها اوضاع خوبی نداشتند.
نبی پور با اشاره به شجاعت فرزند شهیدش در دوران دفاع مقدس، از حضور این شهید در جنگ تن به تن با متجاوزان ارتش عراق در پاسگاه زید خبر داد و گفت: تصاویری از این صحنه های درگیری در خانه دارم که سند افتخار و شجاعت فرزندم در دفاع از آرمان های نظام اسلامی است.
پدر شهید علی نبی پور به خبرنگاران توصیه کرد: هر چند دستمزد خبرنگاری کم است اما نباید کارشکنی کرد و باید در راه خدا به مردم خدمت کرد.
شهید علی نبی پور انگجی در وصیت نامه اش می نویسد: پیام خون همه افرادی که در راه شهادت گام می گذارند اطاعت از امام و گام نهادن در راه مردان خداست که راهی بس دشوار و سخت است.
پدر و مادر این شهید بزرگوار که هم اکنون ساکن شهر تهران هستند، در بهمن ماه سال گذشته برای حضور در مراسم اهدای جوایز مسابقات جام رسانه در تبریز حاضر شده بودند.
خانم لعیا سرخی زاده مادر این شهید خبرنگار در اوایل اسفند ماه سال 92 دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزندش شتافت.
7236/587



11/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن