تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814747164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گروهی از هندی ها برای دانش افزایی زبان فارسی عازم ایران شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: گروهی از هندی ها برای دانش افزایی زبان فارسی عازم ایران شدند دهلی نو - ایرنا - گروهی از اساتید و دانشجویان زبان فارسی هند به منظور شرکت در دوره دانش افزایی روز چهارشنبه عازم جمهوری اسلامی ایران شدند.


به گزارش ایرنا، در مراسمی به این مناسبت که درخانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین ˈعالمیˈ معاون رایزن فرهنگی کشورمان اظهار داشت: ارتقاء علمی و تشویق دانشجویان و اساتید زبان فارسی یکی از اولویت ها است و اعزام استادان و دانشجویان این رشته از هند به ایران با این هدف صورت می گیرد.
در برنامه جدید دانش افزایی زبان و ادب فارسی که با هماهنگی بنیاد سعدی صورت گرفته، تعداد 15نفر از اساتید و دانشجویان از دانشگاه های مختلف هندوستان انتخاب و جهت شرکت در هشتاد و یکمین دوره دانش افزایی زبان فارسی به جمهوری اسلامی ایران اعزام شدند.
افراد اعزامی پیش از سفر به تهران با حضور در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو ضمن شرکت در جلسه توجیهی، با معاون رایزن فرهنگی دیدار و گفت وگو کردند.
دراین جلسه معاون رایزنی فرهنگی کشورمان اهداف برگزاری دوره جدید دانش افزایی زبان فارسی را تبیین کرد.
وی از دانشجویان خواست از این فرصت ایجاد شده به نحو شایسته بهره برده و خاطرات خود را ثبت نمایند.
در پایان این نشست یک فیلم ایرانی برای اعضای گروه اعزامی به نمایش درآمد.
هندوستان از جمله کشورهایی است که علاقه مندان زیادی به زبان و شعرای فارسی زبان در آن زندگی می کنند. زبان فارسی در تاریخ کهن حدود 800 سال زبان رسمی مردم هندوستان بوده به همین جهت حجم عظیمی از کتب تاریخی هند که در کتابخانه های معتبر این کشور وجود دارد به زبان فارسی نوشته شده است .
اساتید دانشگاه های هند بویژه در رشته های تاریخی، علاقه مندند زبان فارسی را فراگیرند.
در حال حاضر ده ها کرسی زبان فارسی در بیش از 40 دانشگاه هندوستان در شهرهای مختلف این کشور فعالیت دارند و هزاران دانشجوی هندی در این رشته تحصیل کرده و یا فارغ التحصیل شده اند.
همچنین برخی از دانشگاه های هند از جمله دانشگاه های همدرد دهلی و علیگر مرکز تحقیقات زبان فارسی و یا مرکز ایران شناسی راه اندازی کرده اند.
آساق ** 2167** 275 **



08/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن