تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804550545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمعی از دانشجویان کشورهای انگلیسی زبان به حرم مطهر رضوی مشرف شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جمعی از دانشجویان کشورهای انگلیسی زبان به حرم مطهر رضوی مشرف شدند مشهد – ایرنا – همزمان با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان 70 نفر از دانشجویان مسلمان کشورهای انگلیسی زبان از جمله انگلستان، کانادا و آمریکا در قالب گروهی به نام ˈوالعصرˈ به سرپرستی یکی از روحانیون ایرانی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.


به گزارش ایرنا، رئیس گروه والعصر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از موزه و کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در جمع خبرنگاران گفت: این گروه شامل 40 دختر و 30 پسر است که همه آنان در سنین 16 تا 25 سال هستند.
حجت الاسلام ˈسید محمد سرور سبزواریˈ افزود: این سفر با همکاری مدیریت امور زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی برای بازدید از موزه ها و کتابخانه این آستان مقدس ترتیب داده شده تا دانشجویان این گروه از کلاس های آموزشی، فضای معنوی و آشنایی با ائمه اطهار (ع) بهره مند شوند.
وی اظهار کرد: تمام اعضای این گروه، مسلمان شیعه هستند که بسیاری از آنان برای اولین بار به حرم مطهر رضوی آمده و از قسمت های مختلف موجود در آن بازدید کردند.
وی گفت: اشیا و آثار نفیس، گرانبها و نادری که در موزه های آستان قدس رضوی موجود است، توسط ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تقدیم حضرت امام رضا (ع) شده که تنوع موضوعی گنجینه ها، این مجموعه فرهنگی را بی نظیر ساخته است.
وی با اشاره به برنامه های فرهنگی تبلیغی حرم مطهر رضوی افزود: این برنامه ها بسیار متنوع و دارای بار علمی فراوان بوده و گروه والعصر با شرکت در کلاس های آموزشی از جمله حرم شناسی توانسته است اطلاعات ارزشمند و مفیدی را برای خود کسب کنند و آگاهی خود را افزایش دهند.
یکی از دانشجویان علوم سیاسی دانشگاه آمریکا نیز در حاشیه بازدید از موزه ها و کتابخانه آستان قدس رضوی به خبرنگاران گفت: وجود قرآن های خطی مربوط به دوران صفویه، در موزه های آستان قدس رضوی تجلی زیبایی اسلام و قرآن است.
ˈم. تسبیحاˈ اظهار کرد: آستان قدس رضوی با جمع آوری قرآن، نفایس، آثار ارزشمند و کتاب های خطی و تاریخی توانسته است گنجینه ای ارزشمند از تاریخ دینی اسلام و ایران را برای عموم افراد به نمایش گذارد.
وی با ابراز شگفتی و اشتیاق فراوان نسبت به آثار مختلف موجود در موزه های آستان قدس رضوی گفت: آثار موجود توانسته است بسیاری از باورها و اندیشه های دینی را به مخاطب منتقل کند و تأثیر بسزایی در افزایش آگاهی هر مسلمان شیعه از اسلام و قرآن کریم به همراه داشته باشد.
وی افزود: وجود این آثار موجب بیداری انسان و آگاهی از اسناد فراوان و بیشماری شده است که انسان را از هرگونه انحراف و گمراهی در دین اسلام دور نگاه می دارد و برای تمام مسلمانان از جایگاه و ارزش والایی برخوردار است.
ˈزهرا توفیقˈ دیگر عضو این گروه، در ادامه با اشاره به فعالیت های آستان قدس رضوی گفت: گردش در آثار و گنجینه های ارزشمند این موزه ها موجب می شود غیر مسلمانان اسلام را به بهترین نحو درک کرده و میزان علاقه آنان را به این دین حنیف افزایش دهند.
ˈالهام جوادیˈ، تبعه آمریکا و عضو گروه ˈوالعصرˈ نیز با اشاره به اینکه نمایش آثار تاریخی در فهم و درک تاریخ نقش موثری را ایفا می کند، گفت: این آثار نفیس و گنجینه های ارزشمند در کشورهای غربی از جمله آمریکا و اروپا موجود نیست و وجود گنجینه ای عظیم از این آثار، موجب تکرار تاریخ و نمایش زیبای آن برای انسان می شود.
وی افزود: تنوع و گستردگی آثار، دو ویژگی ارزشمند این موزه هاست که موجب شده است تمام بازدیدکنندگان افزون بر آثار اسلامی و دینی با هنر اصیل ایرانی آشنا شده و فرهنگ و تمدن ایران را به خوبی بشناسند.
7489 /664



05/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن