تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803360092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ویژه برنامه های شبهای قدر در حرم مطهر رضوی اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ویژه برنامه های شبهای قدر در حرم مطهر رضوی اعلام شد مشهد - ایرنا - معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه برنامه های این معاونت در شبهای قدر برای زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی را اعلام کرد.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈسید جلال حسینیˈ در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران گفت: در شبهای قدر یکی از باشکوه ترین مراسم معنوی جهان اسلام در کنار حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
وی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام گرفته به منظور استفاده حداکثری زائران و مجاوران از معنویت و برکات شبهای قدر، تلاش کردیم در فضای سراسر آرامش، غنی ترین معارف دینی را به زائران ارائه دهیم.
وی اظهار کرد: به منظور معرفت افزایی در شبهای قدر، توجه به مشغولیت های زائران در ارتباط با توبه، استغفار، گرفتن تصمیمات بزرگ در زندگی، آشنایی با معارف قرآنی و سیره و سبک زندگی معصومین (ع) محور برنامه های این معاونت در شبهای قدر است.
وی افزود: بر همین اساس موضوع سخنرانی سخنرانان در شب 19 ماه مبارک رمضان انابه، توبه و استغفار، در شب 21 ماه رمضان راه های گریختن از گناه و معاصی و در شب 23 ماه مبارک رمضان، راه های رسیدن به اخلاص بالاتر و طهارت در عمل، تطهیر قلوب و نفس می باشد.
حسینی با تاکید بر رعایت نظم و انسجام در برگزاری برنامه های شبهای قدر، گفت: آغاز ویژه برنامه های این شبها ساعت 9 شب و ساعت اتمام یک بامداد است و برنامه ها شامل قرائت قرآن، دعای جوشن کبیر، سخنرانی و مدیحه سرایی و مراسم شب احیا و قرآن بر سر گذاشتن می باشد.
وی افزود: برنامه های شب 19 ماه رمضان شامل، قرائت قرآن توسط قاری بین المللی و دعای جوشن کبیر توسط ˈابراهیم قانعˈ و ˈعباس حیدرزادهˈ در ساعت 9، برگزاری مراسم عزاداری توسط ˈعباس حیدرزادهˈ در ساعت 11، سخنرانی و برگزاری مراسم احیا در ساعت 11 و 30 دقیقه است.
وی بیان کرد: برنامه های شب 21 ماه رمضان شامل قرائت قرآن توسط ˈاحمدی وفاˈ و دعای جوشن کبیر توسط آقایان سروری و رضا نبوی در ساعت 9، برگزاری مراسم عزاداری توسط رضا نبوی در ساعت 11، سخنرانی و برگزاری مراسم احیا توسط حجت الاسلام دکتر رفیعی در ساعت 11 و 30 دقیقه می باشد.
وی ادامه داد: در شب 23 ماه رمضان در ساعت 9 باشکوه ترین محفل قرآنی جهان اسلام در حرم مطهر رضوی برگزار می شود و از آنجا که قرائت سوره های دخان، عنکبوت و روم در این شب مستحب است از سه نفر از مترتلین بین المللی شامل استاد ˈحامد شاکرنژادˈ، حجت الاسلام شجاع و ˈسید جواد حسینیˈ و یکی از قاریان مصری دعوت به عمل آمده تا این سوره ها را به حالت ترتیل قرائت کنند.
وی افزود: همه زائران و مجاورانی که در حرم مطهر رضوی حضور دارند همراه با مترتیلن آیات را تکرار می کنند که به این ترتیب بزرگترین محفل قرآنی جهان اسلام برگزار می شود.
وی بیان کرد: این محفل بزرگ همزمان با حرم مطهر رضوی، در آستان حضرت معصومه و دو آستان مبارک دیگر در نجف و کربلا برگزار می شود.
حسینی اظهار کرد: در شب 23 رمضان، پس از برگزاری محفل قرآنی در حرم رضوی در ساعت 11 قرائت دعای جوشن کبیر توسط ˈسید مهدی میردامادˈ و در ساعت 11 و 30 دقیقه تا یک بامداد سخنرانی و مراسم احیا توسط حجت الاسلام ˈسید مهدی میرباقریˈ برگزار می شود.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه در شبهای قدر پوشش صوتی یکپارچه در اماکن متبرکه مستقر است، افزود: در شب 23 ماه رمضان مجهزترین سیستم صوتی کشور در صحن جامع رضوی راه اندازی می شود.
حسینی گفت: در شبهای قدر خیابانهای اطراف حرم مطهر از جمله خیابان نواب صفوی تا پنجراه، خیابان آیت الله شیرازی تا چهارراه شهدا، ورودی باب الجواد تا راسته بازار، ورودی باب الرضا (ع) تا میدان بیت المقدس، زیرپوشش سیستم صوتی قرار می گیرد.
وی بیان کرد: در شبهای قدر با هماهنگی های انجام گرفته با نهادهای شهری دو خیابان نواب صفوی و آیت الله شیرازی مفروش می شوند و زائرانی که با تاخیر در مراسم حضور می یابند می توانند در این خیابانها مستقر شده و از مراسم استفاده کنند.
وی اظهار کرد: برای پوشش تصویری مراسم شبهای قدر حدود 47 نقطه از اماکن متبرکه تحت پوشش نمایشگر ˈال.ای. دیˈ است، همچنین این مراسم به طور مستقیم از شبکه های یک و دو سیما و از طریق پایگاه اینترنتی رضوی پخش می شود.
وی گفت: کتاب منتخب ادعیه و اعمال شبهای قدر به تعداد 600 هزار تا یک میلیون جلد برای زائران تهیه شده که در دسترس آنان قرار می گیرد و آخر این کتاب در هشت صفحه آیات قرآن نیز قرار گرفته تا زائران از همین کتاب برای شرکت در مراسم احیا و قرآن بر سر گذاشتن استفاده کنند.
وی افزود: به منظور بهره گیری معرفتی زائرانی که بعد از اتمام مراسم شب قدر تا هنگام اذان صبح در حرم رضوی می مانند، هر شب برگزاری 30 حلقه معرفت به منظور درک شایسته فیوضات شبهای قدر در اماکن متبرکه در نظر گرفته شده است.
حسینی اظهار کرد: مراسم شبهای قدر برای زائران غیرایرانی از جمله عرب زبانان، اردوزبانان و آذری زبانان در رواق دارالمرحمه و رواق غدیر برگزار می شود.
وی بیان کرد: مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس ساعت 9 و 30 دقیقه صبح جمعه از میدان شهدا آغاز و با خواندن نماز جمعه به امامت آیت الله ˈسید احمد علم الهدیˈ در صحن جامع رضوی حرم مطهر به پایان می رسد که سخنران راهپیمایی و پیش از خطبه های نماز جمعه، سردار ˈرحیم نوروزیˈ خواهد بود.
وی گفت: نماز عید فطر نیز با حضور بیش از 800 هزار نفر در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی به امامت آیت الله ˈسید احمد علم الهدیˈ برگزار می شود و نسخه مربوط به دعای قنوت نیز برای زائران تهیه شده که در اختیار آنان قرار می گیرد./2
7489 /664

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




24/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن