تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804448272




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش سن شروع سرطان در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
رحمت الله حافظی ,شورای شهر
کاهش سن شروع سرطان در ایران رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر از اصلاح تعرفه قبور بهشت زهرا (س)، بررسی بازنشستگی پیش از موعد کارگران کارخانه روغن نباتی قو و کاهش سن شروع سرطان در ایران به ۱۰ سال زودتر از میانگین دنیا خبر داد. رحمت الله حافظی درباره موضوعات گوناگون حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری سخن گفت که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.




- پس از صدور حکم ممنوعیت فروش پارک پردیسان توسط دیوان عدالت اداری در دولت گذشته، مقرر شد که نگهداری این پارک با حفظ مالکیت سازمان حفاظت محیط زیست به شهرداری تهران واگذار شود که این اتفاق در پایان سال گذشته رخ داد. از آخرین وضعیت پارک پردیسان چه خبری دارید؟

از قدیم تعاملی بین سازمان حفاظت محیط زیست و شورای شهر وجود داشته مبنی بر این که نگهداری پارک پردیسان به شهرداری واگذار شود. اما در یک مقطعی به واسطه اینکه شهرداری ادعای مالکیت بر ساختمان های مجموعه را داشت، این موضوع متوقف مانده بود. البته باید اذعان داشت که این خواسته شهرداری چندان معقول نبود، زیرا این ساختمان ها در اختیار بخش اداری سازمان حفاظت محیط زیست است. اما در حال حاضر این ظرفیت از طرف شهرداری وجود دارد که بهره برداری از مجموعه به شهرداری سپرده و فضای موجود بهینه سازی شود و طرح احداث پارک پردیسان که از پیش از انقلاب به تصویب رسیده، در صورت تصویب شورای شهر اجرا می شود. این مسئله با اقبال سازمان حفاظت محیط زیست نیز روبرو شده است.

به رغم تصویب جداول تعرفه های قبور بهشت زهرا (س)، بعضا شاهد فروش قبور با قیمت های چند صد میلیونی هستیم. شورا چگونه بر روند فروش قبور نظارت می کند؟

تعرفه های بهشت زهرا (س) بسیار متعدد است و مصوبات متعددی در سنوات گذشته وجود داشته که باعث شده که شما بتوانید یک قبر را به قیمت 100 تومان بخرید و در عین حال قبری با قیمت حدود 30 میلیون تومان در بعضی قطعات، به طور رسمی با فیش پرینت شده بهشت زهرا (س) فروخته می شود. این نابسامانی به هیچ وجه قابل قبول نیست و بازنگری جداول تعرفه ها در دستور کار شورای شهر قرار دارد و قصد داریم با تصویب یک مصوبه شفاف و جامع برای قیمت قبور، همه مصوبات قدیم را ابطال کنیم و به سردرگمی مسئولان و مردم پایان دهیم.

به رغم اینکه شورای شهر، شهرداری را موظف به جانمایی گورستان هایی در چهار ضلع شهر کرده بود، اما با توجه به گزارش اخیر معاون خدمات شهری به شورا، به نظر می رسد گزینه های شمال، شرق و غرب منتفی باشد و جانشین بهشت زهرا (س) هم در جنوب و منطقه باقرآباد باشد. این موضوع صحت دارد؟

در حال حاضر ما اسم هیچ مکانی را نمی بریم تا گمانه زنی های رسانه ای، بازار ملک و مسکن را ملتهب نکند و به ایجاد حباب قیمت و گرانی منطقه مورد نظر نینجامد. اما شورای شهر تکلیف کرده که شهرداری درباره جانمایی گورستان جدید و پیش بینی مکان مورد نظر مطالعه کرده و ظرف سه ماه نتیجه را به شورای شهر اعلام کند. اما به نظر می رسد با توجه به گرانی ملک و محدودیت فضا، یافتن مکانی برای احداث گورستان در شمال شهر امکان پذیر نباشد و مناطق شرق و غرب نیز با محدودیت هایی به لحاظ زیست محیطی و سایر مسائل روبرو هستند.

طرح شهرداری برای دفن مجدد اموات در گورستان های متروکه و تاریخی شهر را چگونه ارزیابی می کنید؟

احیای گورستان های متروکه به منزله فعال کردن مجدد آنها و دفن اموات نیست؛ زیرا در گورستان های قدیمی بعضا مشاهیر دفن شده اند و بسیاری از آنها جنبه تاریخی دارند. بلکه احیا به معنی خارج کردن گورستان از وضعیت متروکه و ساماندهی وضعیت ظاهری آن است. البته ممکن است به صورت موردی مجوز دفن برای برخی افراد صادر شود، اما شورا مخالف آن است که این گورستان ها تبدیل به جایگزین بهشت زهرا (س) و محل دفن و تردد گسترده خانواده ها شوند.

انتقال کارخانه روغن نباتی قو به کجا رسید؟

در حال حاضر منتظریم تا سازمان تامین اجتماعی درباره بازنشستگی پیش از موعد به عنوان مشاغل سخت و زیان آور برای کارکنان این کارخانه تعیین تکلیف کند.

برخی مسئولان شهرداری اعلام کرده اند که شهرداری آمادگی جذب کارکنان این کارخانه را دارد. در این صورت آیا باز هم نیازی به بازنشستگی هست؟

طبعا پرسنل باسابقه کارخانه که نزدیک 20 سال سابقه کار دارند، به شرکت های زیرمجموعه شهرداری وارد نخواهند شد و ترجیح می دهند از مزایای بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند. گفته می شد که مالکان کارخانه روغن نباتی قو، در سایر شهرها نیز مجموعه هایی در اختیار دارند که کارکنان این کارخانه می توانند در آنجا مشغول به کار شوند. آیا این راهکار موثر نیست؟

باقی پرسنل با سنوات کمتر به دلیل سکونت خانواده خود در تهران کمتر تمایل دارند برای مشغول شدن در سایر مجموعه های متعلق به کارخانه به سایر استان ها منتقل شوند. اما در صورت تمایل، قابلیت جذب در شرکت های پیمانکاری شهرداری دارند.

شما اخیرا اعلام کرده بودید که ایران بالاترین آمار ابتلا به سرطان را در دنیا دارد. عامل این موضوع چیست و چه باید کرد؟

طی 20 تا 30 سال گذشته عده ای افراد سودجو در تمامی زمینه ها کارهایی انجام داده اند که تهدیدکننده سلامت مردم بوده است. از حفر 180 تا 200 چاه عمیق در اطراف دریاچه ارومیه گرفته که از آب های زیرزمینی به صورت کنترل نشده بهره برداری کرده اند و یکی از عوامل خشک شدن دریاچه محسوب می شوند تا خودروسازان و تعهدات مکرری که برای ساخت خودروی استاندارد داده اند که عملی نشده و تولید سوخت غیر استاندارد توسط پتروشیمی ها، عوامل مختلفی به واسطه سودجویی افراد و نادیده گرفتن مصالح مردم، موجب شده که ما بالاترین آمار ابتلا به سرطان را در دنیا داشته باشیم؛ به طوری که سن شروع سرطان در کشور ما 10 سال زودتر از میانگین دنیا است.

برای جلوگیری از این روند چه باید کرد؟

دولت باید به عنوان متولی امر، حساسیت خود را در تمام حوزه ها افزایش دهد و با فعالیت های غیرقانونی مقابله جدی کند. ما سال ها قند، شکر و روغن، سه عامل آسیب رسان به سلامت افراد را به صورت کوپنی به مردم تحویل دادیم و اکنون شاهد افزایش تعداد بیماران قندی هستیم. در حال حاضر حدود 50 درصد دانش آموزان دختر ما دچار کمبود ویتامین دی هستند. اگر با این مسئله مقابله نشود، این دختران پس از ازدواج و زایمان دچار پوکی استخوان می شوند. بنابراین دستگاه ها باید نسبت به سلامت مرم حساس شوند و اوضاع را به درستی مدیریت کنند تا مردم بیشتر از این خسارت نبینند.

پس از ناکامی تک تیراندازها در شکار موش های تهرانی، این بار سم ایتالیایی به جنگ این جوندگان موذی آمده است. فکر می کنید این راهکار توفیقی بیش از روش های قبلی داشته باشد؟

حسب گزارش مسئولان شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، اثربخشی سم ایتالیایی بسیار خوب بوده است. اما ملاک ما برای ارزیابی این گزارش ها نیست، بلکه نظر مردم برای ما مهم است. به همین دلیل یکی دو ماه دیگر صبر می کنیم تا این سموم اثر خود را نشان دهند و بعد به سراغ شهروندان می رویم و از آنان می پرسیم که آیا به نظر آنها میزان مشاهده موش در خیابان ها و معابر، کاهش محسوسی داشته است یا خیر. با این حال به نظر می رسد در مجموع روند رو به بهبودی در کنترل جمعیت موش ها در تهران داریم. (فارس) رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر از اصلاح تعرفه قبور بهشت زهرا (س)، بررسی بازنشستگی پیش از موعد کارگران کارخانه روغن نباتی قو و کاهش سن شروع سرطان در ایران به ۱۰ سال زودتر از میانگین دنیا خبر داد.

خبرگزاری فارس: قبر ۱۰۰ هزار تا ۳۰ میلیون تومانی/کاهش سن شروع سرطان در ایران



رحمت الله حافظی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره موضوعات گوناگون حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری سخن گفت که مشروح آن را در ادامه می خوانید: - پس از صدور حکم ممنوعیت فروش پارک پردیسان توسط دیوان عدالت اداری در دولت گذشته، مقرر شد که نگهداری این پارک با حفظ مالکیت سازمان حفاظت محیط زیست به شهرداری تهران واگذار شود که این اتفاق در پایان سال گذشته رخ داد. از آخرین وضعیت پارک پردیسان چه خبری دارید؟ - از قدیم تعاملی بین سازمان حفاظت محیط زیست و شورای شهر وجود داشته مبنی بر این که نگهداری پارک پردیسان به شهرداری واگذار شود. اما در یک مقطعی به واسطه اینکه شهرداری ادعای مالکیت بر ساختمان های مجموعه را داشت، این موضوع متوقف مانده بود. البته باید اذعان داشت که این خواسته شهرداری چندان معقول نبود، زیرا این ساختمان ها در اختیار بخش اداری سازمان حفاظت محیط زیست است. اما در حال حاضر این ظرفیت از طرف شهرداری وجود دارد که بهره برداری از مجموعه به شهرداری سپرده و فضای موجود بهینه سازی شود و طرح احداث پارک پردیسان که از پیش از انقلاب به تصویب رسیده، در صورت تصویب شورای شهر اجرا می شود. این مسئله با اقبال سازمان حفاظت محیط زیست نیز روبرو شده است. - به رغم تصویب جداول تعرفه های قبور بهشت زهرا (س)، بعضا شاهد فروش قبور با قیمت های چند صد میلیونی هستیم. شورا چگونه بر روند فروش قبور نظارت می کند؟ - تعرفه های بهشت زهرا (س) بسیار متعدد است و مصوبات متعددی در سنوات گذشته وجود داشته که باعث شده که شما بتوانید یک قبر را به قیمت 100 تومان بخرید و در عین حال قبری با قیمت حدود 30 میلیون تومان در بعضی قطعات، به طور رسمی با فیش پرینت شده بهشت زهرا (س) فروخته می شود. این نابسامانی به هیچ وجه قابل قبول نیست و بازنگری جداول تعرفه ها در دستور کار شورای شهر قرار دارد و قصد داریم با تصویب یک مصوبه شفاف و جامع برای قیمت قبور، همه مصوبات قدیم را ابطال کنیم و به سردرگمی مسئولان و مردم پایان دهیم. - به رغم اینکه شورای شهر، شهرداری را موظف به جانمایی گورستان هایی در چهار ضلع شهر کرده بود، اما با توجه به گزارش اخیر معاون خدمات شهری به شورا، به نظر می رسد گزینه های شمال، شرق و غرب منتفی باشد و جانشین بهشت زهرا (س) هم در جنوب و منطقه باقرآباد باشد. این موضوع صحت دارد؟ - در حال حاضر ما اسم هیچ مکانی را نمی بریم تا گمانه زنی های رسانه ای، بازار ملک و مسکن را ملتهب نکند و به ایجاد حباب قیمت و گرانی منطقه مورد نظر نینجامد. اما شورای شهر تکلیف کرده که شهرداری درباره جانمایی گورستان جدید و پیش بینی مکان مورد نظر مطالعه کرده و ظرف سه ماه نتیجه را به شورای شهر اعلام کند. اما به نظر می رسد با توجه به گرانی ملک و محدودیت فضا، یافتن مکانی برای احداث گورستان در شمال شهر امکان پذیر نباشد و مناطق شرق و غرب نیز با محدودیت هایی به لحاظ زیست محیطی و سایر مسائل روبرو هستند. - طرح شهرداری برای دفن مجدد اموات در گورستان های متروکه و تاریخی شهر را چگونه ارزیابی می کنید؟ - احیای گورستان های متروکه به منزله فعال کردن مجدد آنها و دفن اموات نیست؛ زیرا در گورستان های قدیمی بعضا مشاهیر دفن شده اند و بسیاری از آنها جنبه تاریخی دارند. بلکه احیا به معنی خارج کردن گورستان از وضعیت متروکه و ساماندهی وضعیت ظاهری آن است. البته ممکن است به صورت موردی مجوز دفن برای برخی افراد صادر شود، اما شورا مخالف آن است که این گورستان ها تبدیل به جایگزین بهشت زهرا (س) و محل دفن و تردد گسترده خانواده ها شوند. - انتقال کارخانه روغن نباتی قو به کجا رسید؟ - در حال حاضر منتظریم تا سازمان تامین اجتماعی درباره بازنشستگی پیش از موعد به عنوان مشاغل سخت و زیان آور برای کارکنان این کارخانه تعیین تکلیف کند. - برخی مسئولان شهرداری اعلام کرده اند که شهرداری آمادگی جذب کارکنان این کارخانه را دارد. در این صورت آیا باز هم نیازی به بازنشستگی هست؟ - طبعا پرسنل باسابقه کارخانه که نزدیک 20 سال سابقه کار دارند، به شرکت های زیرمجموعه شهرداری وارد نخواهند شد و ترجیح می دهند از مزایای بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند. - گفته می شد که مالکان کارخانه روغن نباتی قو، در سایر شهرها نیز مجموعه هایی در اختیار دارند که کارکنان این کارخانه می توانند در آنجا مشغول به کار شوند. آیا این راهکار موثر نیست؟ - باقی پرسنل با سنوات کمتر به دلیل سکونت خانواده خود در تهران کمتر تمایل دارند برای مشغول شدن در سایر مجموعه های متعلق به کارخانه به سایر استان ها منتقل شوند. اما در صورت تمایل، قابلیت جذب در شرکت های پیمانکاری شهرداری دارند. - شما اخیرا اعلام کرده بودید که ایران بالاترین آمار ابتلا به سرطان را در دنیا دارد. عامل این موضوع چیست و چه باید کرد؟ - طی 20 تا 30 سال گذشته عده ای افراد سودجو در تمامی زمینه ها کارهایی انجام داده اند که تهدیدکننده سلامت مردم بوده است. از حفر 180 تا 200 چاه عمیق در اطراف دریاچه ارومیه گرفته که از آب های زیرزمینی به صورت کنترل نشده بهره برداری کرده اند و یکی از عوامل خشک شدن دریاچه محسوب می شوند تا خودروسازان و تعهدات مکرری که برای ساخت خودروی استاندارد داده اند که عملی نشده و تولید سوخت غیر استاندارد توسط پتروشیمی ها، عوامل مختلفی به واسطه سودجویی افراد و نادیده گرفتن مصالح مردم، موجب شده که ما بالاترین آمار ابتلا به سرطان را در دنیا داشته باشیم؛ به طوری که سن شروع سرطان در کشور ما 10 سال زودتر از میانگین دنیا است. - برای جلوگیری از این روند چه باید کرد؟ - دولت باید به عنوان متولی امر، حساسیت خود را در تمام حوزه ها افزایش دهد و با فعالیت های غیرقانونی مقابله جدی کند. ما سال ها قند، شکر و روغن، سه عامل آسیب رسان به سلامت افراد را به صورت کوپنی به مردم تحویل دادیم و اکنون شاهد افزایش تعداد بیماران قندی هستیم. در حال حاضر حدود 50 درصد دانش آموزان دختر ما دچار کمبود ویتامین دی هستند. اگر با این مسئله مقابله نشود، این دختران پس از ازدواج و زایمان دچار پوکی استخوان می شوند. بنابراین دستگاه ها باید نسبت به سلامت مرم حساس شوند و اوضاع را به درستی مدیریت کنند تا مردم بیشتر از این خسارت نبینند. - پس از ناکامی تک تیراندازها در شکار موش های تهرانی، این بار سم ایتالیایی به جنگ این جوندگان موذی آمده است. فکر می کنید این راهکار توفیقی بیش از روش های قبلی داشته باشد؟ - حسب گزارش مسئولان شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، اثربخشی سم ایتالیایی بسیار خوب بوده است. اما ملاک ما برای ارزیابی این گزارش ها نیست، بلکه نظر مردم برای ما مهم است. به همین دلیل یکی دو ماه دیگر صبر می کنیم تا این سموم اثر خود را نشان دهند و بعد به سراغ شهروندان می رویم و از آنان می پرسیم که آیا به نظر آنها میزان مشاهده موش در خیابان ها و معابر، کاهش محسوسی داشته است یا خیر. با این حال به نظر می رسد در مجموع روند رو به بهبودی در کنترل جمعیت موش ها در تهران داریم. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930504001326#sthash.QvFQyBgB.dpuf
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر از اصلاح تعرفه قبور بهشت زهرا (س)، بررسی بازنشستگی پیش از موعد کارگران کارخانه روغن نباتی قو و کاهش سن شروع سرطان در ایران به ۱۰ سال زودتر از میانگین دنیا خبر داد.

خبرگزاری فارس: قبر ۱۰۰ هزار تا ۳۰ میلیون تومانی/کاهش سن شروع سرطان در ایران



رحمت الله حافظی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره موضوعات گوناگون حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری سخن گفت که مشروح آن را در ادامه می خوانید: - پس از صدور حکم ممنوعیت فروش پارک پردیسان توسط دیوان عدالت اداری در دولت گذشته، مقرر شد که نگهداری این پارک با حفظ مالکیت سازمان حفاظت محیط زیست به شهرداری تهران واگذار شود که این اتفاق در پایان سال گذشته رخ داد. از آخرین وضعیت پارک پردیسان چه خبری دارید؟ - از قدیم تعاملی بین سازمان حفاظت محیط زیست و شورای شهر وجود داشته مبنی بر این که نگهداری پارک پردیسان به شهرداری واگذار شود. اما در یک مقطعی به واسطه اینکه شهرداری ادعای مالکیت بر ساختمان های مجموعه را داشت، این موضوع متوقف مانده بود. البته باید اذعان داشت که این خواسته شهرداری چندان معقول نبود، زیرا این ساختمان ها در اختیار بخش اداری سازمان حفاظت محیط زیست است. اما در حال حاضر این ظرفیت از طرف شهرداری وجود دارد که بهره برداری از مجموعه به شهرداری سپرده و فضای موجود بهینه سازی شود و طرح احداث پارک پردیسان که از پیش از انقلاب به تصویب رسیده، در صورت تصویب شورای شهر اجرا می شود. این مسئله با اقبال سازمان حفاظت محیط زیست نیز روبرو شده است. - به رغم تصویب جداول تعرفه های قبور بهشت زهرا (س)، بعضا شاهد فروش قبور با قیمت های چند صد میلیونی هستیم. شورا چگونه بر روند فروش قبور نظارت می کند؟ - تعرفه های بهشت زهرا (س) بسیار متعدد است و مصوبات متعددی در سنوات گذشته وجود داشته که باعث شده که شما بتوانید یک قبر را به قیمت 100 تومان بخرید و در عین حال قبری با قیمت حدود 30 میلیون تومان در بعضی قطعات، به طور رسمی با فیش پرینت شده بهشت زهرا (س) فروخته می شود. این نابسامانی به هیچ وجه قابل قبول نیست و بازنگری جداول تعرفه ها در دستور کار شورای شهر قرار دارد و قصد داریم با تصویب یک مصوبه شفاف و جامع برای قیمت قبور، همه مصوبات قدیم را ابطال کنیم و به سردرگمی مسئولان و مردم پایان دهیم. - به رغم اینکه شورای شهر، شهرداری را موظف به جانمایی گورستان هایی در چهار ضلع شهر کرده بود، اما با توجه به گزارش اخیر معاون خدمات شهری به شورا، به نظر می رسد گزینه های شمال، شرق و غرب منتفی باشد و جانشین بهشت زهرا (س) هم در جنوب و منطقه باقرآباد باشد. این موضوع صحت دارد؟ - در حال حاضر ما اسم هیچ مکانی را نمی بریم تا گمانه زنی های رسانه ای، بازار ملک و مسکن را ملتهب نکند و به ایجاد حباب قیمت و گرانی منطقه مورد نظر نینجامد. اما شورای شهر تکلیف کرده که شهرداری درباره جانمایی گورستان جدید و پیش بینی مکان مورد نظر مطالعه کرده و ظرف سه ماه نتیجه را به شورای شهر اعلام کند. اما به نظر می رسد با توجه به گرانی ملک و محدودیت فضا، یافتن مکانی برای احداث گورستان در شمال شهر امکان پذیر نباشد و مناطق شرق و غرب نیز با محدودیت هایی به لحاظ زیست محیطی و سایر مسائل روبرو هستند. - طرح شهرداری برای دفن مجدد اموات در گورستان های متروکه و تاریخی شهر را چگونه ارزیابی می کنید؟ - احیای گورستان های متروکه به منزله فعال کردن مجدد آنها و دفن اموات نیست؛ زیرا در گورستان های قدیمی بعضا مشاهیر دفن شده اند و بسیاری از آنها جنبه تاریخی دارند. بلکه احیا به معنی خارج کردن گورستان از وضعیت متروکه و ساماندهی وضعیت ظاهری آن است. البته ممکن است به صورت موردی مجوز دفن برای برخی افراد صادر شود، اما شورا مخالف آن است که این گورستان ها تبدیل به جایگزین بهشت زهرا (س) و محل دفن و تردد گسترده خانواده ها شوند. - انتقال کارخانه روغن نباتی قو به کجا رسید؟ - در حال حاضر منتظریم تا سازمان تامین اجتماعی درباره بازنشستگی پیش از موعد به عنوان مشاغل سخت و زیان آور برای کارکنان این کارخانه تعیین تکلیف کند. - برخی مسئولان شهرداری اعلام کرده اند که شهرداری آمادگی جذب کارکنان این کارخانه را دارد. در این صورت آیا باز هم نیازی به بازنشستگی هست؟ - طبعا پرسنل باسابقه کارخانه که نزدیک 20 سال سابقه کار دارند، به شرکت های زیرمجموعه شهرداری وارد نخواهند شد و ترجیح می دهند از مزایای بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند. - گفته می شد که مالکان کارخانه روغن نباتی قو، در سایر شهرها نیز مجموعه هایی در اختیار دارند که کارکنان این کارخانه می توانند در آنجا مشغول به کار شوند. آیا این راهکار موثر نیست؟ - باقی پرسنل با سنوات کمتر به دلیل سکونت خانواده خود در تهران کمتر تمایل دارند برای مشغول شدن در سایر مجموعه های متعلق به کارخانه به سایر استان ها منتقل شوند. اما در صورت تمایل، قابلیت جذب در شرکت های پیمانکاری شهرداری دارند. - شما اخیرا اعلام کرده بودید که ایران بالاترین آمار ابتلا به سرطان را در دنیا دارد. عامل این موضوع چیست و چه باید کرد؟ - طی 20 تا 30 سال گذشته عده ای افراد سودجو در تمامی زمینه ها کارهایی انجام داده اند که تهدیدکننده سلامت مردم بوده است. از حفر 180 تا 200 چاه عمیق در اطراف دریاچه ارومیه گرفته که از آب های زیرزمینی به صورت کنترل نشده بهره برداری کرده اند و یکی از عوامل خشک شدن دریاچه محسوب می شوند تا خودروسازان و تعهدات مکرری که برای ساخت خودروی استاندارد داده اند که عملی نشده و تولید سوخت غیر استاندارد توسط پتروشیمی ها، عوامل مختلفی به واسطه سودجویی افراد و نادیده گرفتن مصالح مردم، موجب شده که ما بالاترین آمار ابتلا به سرطان را در دنیا داشته باشیم؛ به طوری که سن شروع سرطان در کشور ما 10 سال زودتر از میانگین دنیا است. - برای جلوگیری از این روند چه باید کرد؟ - دولت باید به عنوان متولی امر، حساسیت خود را در تمام حوزه ها افزایش دهد و با فعالیت های غیرقانونی مقابله جدی کند. ما سال ها قند، شکر و روغن، سه عامل آسیب رسان به سلامت افراد را به صورت کوپنی به مردم تحویل دادیم و اکنون شاهد افزایش تعداد بیماران قندی هستیم. در حال حاضر حدود 50 درصد دانش آموزان دختر ما دچار کمبود ویتامین دی هستند. اگر با این مسئله مقابله نشود، این دختران پس از ازدواج و زایمان دچار پوکی استخوان می شوند. بنابراین دستگاه ها باید نسبت به سلامت مرم حساس شوند و اوضاع را به درستی مدیریت کنند تا مردم بیشتر از این خسارت نبینند. - پس از ناکامی تک تیراندازها در شکار موش های تهرانی، این بار سم ایتالیایی به جنگ این جوندگان موذی آمده است. فکر می کنید این راهکار توفیقی بیش از روش های قبلی داشته باشد؟ - حسب گزارش مسئولان شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، اثربخشی سم ایتالیایی بسیار خوب بوده است. اما ملاک ما برای ارزیابی این گزارش ها نیست، بلکه نظر مردم برای ما مهم است. به همین دلیل یکی دو ماه دیگر صبر می کنیم تا این سموم اثر خود را نشان دهند و بعد به سراغ شهروندان می رویم و از آنان می پرسیم که آیا به نظر آنها میزان مشاهده موش در خیابان ها و معابر، کاهش محسوسی داشته است یا خیر. با این حال به نظر می رسد در مجموع روند رو به بهبودی در کنترل جمعیت موش ها در تهران داریم. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930504001326#sthash.QvFQyBgB.dpuf
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر از اصلاح تعرفه قبور بهشت زهرا (س)، بررسی بازنشستگی پیش از موعد کارگران کارخانه روغن نباتی قو و کاهش سن شروع سرطان در ایران به ۱۰ سال زودتر از میانگین دنیا خبر داد.

خبرگزاری فارس: قبر ۱۰۰ هزار تا ۳۰ میلیون تومانی/کاهش سن شروع سرطان در ایران





رحمت الله حافظی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره موضوعات گوناگون حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری سخن گفت که مشروح آن را در ادامه می خوانید: - پس از صدور حکم ممنوعیت فروش پارک پردیسان توسط دیوان عدالت اداری در دولت گذشته، مقرر شد که نگهداری این پارک با حفظ مالکیت سازمان حفاظت محیط زیست به شهرداری تهران واگذار شود که این اتفاق در پایان سال گذشته رخ داد. از آخرین وضعیت پارک پردیسان چه خبری دارید؟ - از قدیم تعاملی بین سازمان حفاظت محیط زیست و شورای شهر وجود داشته مبنی بر این که نگهداری پارک پردیسان به شهرداری واگذار شود. اما در یک مقطعی به واسطه اینکه شهرداری ادعای مالکیت بر ساختمان های مجموعه را داشت، این موضوع متوقف مانده بود. البته باید اذعان داشت که این خواسته شهرداری چندان معقول نبود، زیرا این ساختمان ها در اختیار بخش اداری سازمان حفاظت محیط زیست است. اما در حال حاضر این ظرفیت از طرف شهرداری وجود دارد که بهره برداری از مجموعه به شهرداری سپرده و فضای موجود بهینه سازی شود و طرح احداث پارک پردیسان که از پیش از انقلاب به تصویب رسیده، در صورت تصویب شورای شهر اجرا می شود. این مسئله با اقبال سازمان حفاظت محیط زیست نیز روبرو شده است. - به رغم تصویب جداول تعرفه های قبور بهشت زهرا (س)، بعضا شاهد فروش قبور با قیمت های چند صد میلیونی هستیم. شورا چگونه بر روند فروش قبور نظارت می کند؟ - تعرفه های بهشت زهرا (س) بسیار متعدد است و مصوبات متعددی در سنوات گذشته وجود داشته که باعث شده که شما بتوانید یک قبر را به قیمت 100 تومان بخرید و در عین حال قبری با قیمت حدود 30 میلیون تومان در بعضی قطعات، به طور رسمی با فیش پرینت شده بهشت زهرا (س) فروخته می شود. این نابسامانی به هیچ وجه قابل قبول نیست و بازنگری جداول تعرفه ها در دستور کار شورای شهر قرار دارد و قصد داریم با تصویب یک مصوبه شفاف و جامع برای قیمت قبور، همه مصوبات قدیم را ابطال کنیم و به سردرگمی مسئولان و مردم پایان دهیم. - به رغم اینکه شورای شهر، شهرداری را موظف به جانمایی گورستان هایی در چهار ضلع شهر کرده بود، اما با توجه به گزارش اخیر معاون خدمات شهری به شورا، به نظر می رسد گزینه های شمال، شرق و غرب منتفی باشد و جانشین بهشت زهرا (س) هم در جنوب و منطقه باقرآباد باشد. این موضوع صحت دارد؟ - در حال حاضر ما اسم هیچ مکانی را نمی بریم تا گمانه زنی های رسانه ای، بازار ملک و مسکن را ملتهب نکند و به ایجاد حباب قیمت و گرانی منطقه مورد نظر نینجامد. اما شورای شهر تکلیف کرده که شهرداری درباره جانمایی گورستان جدید و پیش بینی مکان مورد نظر مطالعه کرده و ظرف سه ماه نتیجه را به شورای شهر اعلام کند. اما به نظر می رسد با توجه به گرانی ملک و محدودیت فضا، یافتن مکانی برای احداث گورستان در شمال شهر امکان پذیر نباشد و مناطق شرق و غرب نیز با محدودیت هایی به لحاظ زیست محیطی و سایر مسائل روبرو هستند. - طرح شهرداری برای دفن مجدد اموات در گورستان های متروکه و تاریخی شهر را چگونه ارزیابی می کنید؟ - احیای گورستان های متروکه به منزله فعال کردن مجدد آنها و دفن اموات نیست؛ زیرا در گورستان های قدیمی بعضا مشاهیر دفن شده اند و بسیاری از آنها جنبه تاریخی دارند. بلکه احیا به معنی خارج کردن گورستان از وضعیت متروکه و ساماندهی وضعیت ظاهری آن است. البته ممکن است به صورت موردی مجوز دفن برای برخی افراد صادر شود، اما شورا مخالف آن است که این گورستان ها تبدیل به جایگزین بهشت زهرا (س) و محل دفن و تردد گسترده خانواده ها شوند. - انتقال کارخانه روغن نباتی قو به کجا رسید؟ - در حال حاضر منتظریم تا سازمان تامین اجتماعی درباره بازنشستگی پیش از موعد به عنوان مشاغل سخت و زیان آور برای کارکنان این کارخانه تعیین تکلیف کند. - برخی مسئولان شهرداری اعلام کرده اند که شهرداری آمادگی جذب کارکنان این کارخانه را دارد. در این صورت آیا باز هم نیازی به بازنشستگی هست؟ - طبعا پرسنل باسابقه کارخانه که نزدیک 20 سال سابقه کار دارند، به شرکت های زیرمجموعه شهرداری وارد نخواهند شد و ترجیح می دهند از مزایای بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند. - گفته می شد که مالکان کارخانه روغن نباتی قو، در سایر شهرها نیز مجموعه هایی در اختیار دارند که کارکنان این کارخانه می توانند در آنجا مشغول به کار شوند. آیا این راهکار موثر نیست؟ - باقی پرسنل با سنوات کمتر به دلیل سکونت خانواده خود در تهران کمتر تمایل دارند برای مشغول شدن در سایر مجموعه های متعلق به کارخانه به سایر استان ها منتقل شوند. اما در صورت تمایل، قابلیت جذب در شرکت های پیمانکاری شهرداری دارند. - شما اخیرا اعلام کرده بودید که ایران بالاترین آمار ابتلا به سرطان را در دنیا دارد. عامل این موضوع چیست و چه باید کرد؟ - طی 20 تا 30 سال گذشته عده ای افراد سودجو در تمامی زمینه ها کارهایی انجام داده اند که تهدیدکننده سلامت مردم بوده است. از حفر 180 تا 200 چاه عمیق در اطراف دریاچه ارومیه گرفته که از آب های زیرزمینی به صورت کنترل نشده بهره برداری کرده اند و یکی از عوامل خشک شدن دریاچه محسوب می شوند تا خودروسازان و تعهدات مکرری که برای ساخت خودروی استاندارد داده اند که عملی نشده و تولید سوخت غیر استاندارد توسط پتروشیمی ها، عوامل مختلفی به واسطه سودجویی افراد و نادیده گرفتن مصالح مردم، موجب شده که ما بالاترین آمار ابتلا به سرطان را در دنیا داشته باشیم؛ به طوری که سن شروع سرطان در کشور ما 10 سال زودتر از میانگین دنیا است. - برای جلوگیری از این روند چه باید کرد؟ - دولت باید به عنوان متولی امر، حساسیت خود را در تمام حوزه ها افزایش دهد و با فعالیت های غیرقانونی مقابله جدی کند. ما سال ها قند، شکر و روغن، سه عامل آسیب رسان به سلامت افراد را به صورت کوپنی به مردم تحویل دادیم و اکنون شاهد افزایش تعداد بیماران قندی هستیم. در حال حاضر حدود 50 درصد دانش آموزان دختر ما دچار کمبود ویتامین دی هستند. اگر با این مسئله مقابله نشود، این دختران پس از ازدواج و زایمان دچار پوکی استخوان می شوند. بنابراین دستگاه ها باید نسبت به سلامت مرم حساس شوند و اوضاع را به درستی مدیریت کنند تا مردم بیشتر از این خسارت نبینند. - پس از ناکامی تک تیراندازها در شکار موش های تهرانی، این بار سم ایتالیایی به جنگ این جوندگان موذی آمده است. فکر می کنید این راهکار توفیقی بیش از روش های قبلی داشته باشد؟ - حسب گزارش مسئولان شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، اثربخشی سم ایتالیایی بسیار خوب بوده است. اما ملاک ما برای ارزیابی این گزارش ها نیست، بلکه نظر مردم برای ما مهم است. به همین دلیل یکی دو ماه دیگر صبر می کنیم تا این سموم اثر خود را نشان دهند و بعد به سراغ شهروندان می رویم و از آنان می پرسیم که آیا به نظر آنها میزان مشاهده موش در خیابان ها و معابر، کاهش محسوسی داشته است یا خیر. با این حال به نظر می رسد در مجموع روند رو به بهبودی در کنترل جمعیت موش ها در تهران داریم. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930504001326#sthash.QvFQyBgB.dpuf



یکشنبه 05 مرداد 1393 12:24    بازدید:74





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن