تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798383903




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناس مذهبی:عید فطر جشن پیروزی بندگان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کارشناس مذهبی:عید فطر جشن پیروزی بندگان است تهران - ایرنا - یک کارشناس مذهبی از عید فطر به عنوان جشن پیروزی بندگان یاد کرد و گفت: در ماه رمضان می توانیم بر نفس خودمان غالب شده و بر شیطان پیروز شویم و این عید و جشن پیروزی متعلق به کسی است که خدا روزه او را پذیرفته باشد.


حجت الاسلام محمدمهدی زارعی گلپایگانی به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر به خبرنگار معارف ایرنا گفت: عید فطر را می توان جشن پیروزی نامید. چون در ماه مبارک رمضان می توانیم بر نفس خودمان غالب شده و بر شیطان پیروز شویم و به عبارت دیگر یک ماه، خدا را عبادت کرده و به تلاوت آیات قرآن پرداخته ایم و این عید و جشن پیروزی متعلق به کسی است که خدا روزه او را پذیرفته باشد.
وی افزود: از دیدگاه اسلام زمانی عید محسوب می شود که انسان با خداوند ارتباط برقرار کند و این ارتباط به شکلی زیبا صورت بگیرد. به همین دلیل امیرمومنان(ع) فرمود هر روزی که در آن معصیت صورت نگیرد؛ عید است. یعنی باید محتوای عید را یک محتوای الهی ببینیم.
استاد حوزه علمیه اصفهان افزود: در اعیاد اسلامی فطرت انسان بیدار می شود و به واسطه مژده هایی که خداوند داده؛ انسان احساس شادمانی و سرور می کند.
به گفته زارعی ممکن است در عیدهای دیگر صرفا لباس نو بپوشیم اما در عید فطر جان و دل و ایمانمان نو می شود و در پی ارتباط انسان با خدا یک احساس خوبی به انسان دست می دهد.
وی اضافه کرد: این مساله در فضای اعیاد اسلامی که فطرت انسان محور قرار می گیرد، دیده می شود و به طور طبیعی زمانی که محتوای عید، الهی شود؛ در واقع این عید برای بعد عمیق انسانی و فطرت انسانی خواهد بود.
وی با بیان این مطلب که یک ماه پس از سربلندی از امتحان خدا عید فطر برپا می شود، گفت: شیوه ابراز شادی و سرور در این عید و اعیاد اسلامی متفاوت است. معمولا شادی هایی که در فرهنگ های دیگر مطرح است و آن را به عنوان گمشده انسان ها مطرح می کنند؛ به نوعی یک شادی تزریقی است. یعنی آن شادی از درون انسان نمی جوشد و باید از بیرون آن را تزریق کرد و شادی تا زمانی ادامه دارد که به انسان تزریق شود.
زارعی افزود: بعضی از افراد فکر می کنند منظور از شادی همین شادی های سطحی و حرکات پوچ و بی محتواست در حالی که شادی باید از درون بجوشد و شیوه ابراز سرور در عید فطر ترکیبی از آراستگی ظاهر و باطن است و ظهور شادی باطنی آن است که انسان احساس کند خدا او را می آمرزد.
وی اضافه کرد: لذا پیامبر اکرم(ص) تاکید کردند که زینت عیدتان را تکبیر قرار دهید و امام سجاد(ع) فرمود در کنار آراستگی ظاهر دعا کنید و مبادا آراستگی ظاهر باعث شود تا آراستگی باطنی را از یاد ببرید.
وی از دعا به عنوان خوراک معنوی عید سعید فطر یاد کرد و افزود: سفارش شده در چنین روزی از خدا زیاد درخواست کنیم. به عبارت دیگر دعا خوراک روز عید است. چون در دعا شادی و آرامش نصیب انسان می شود و با رفیق گمشده همیشگی خود یعنی خداوند خلوت می کند و این موارد از شیوه های ابراز سرور و نشاط عید است.
این کارشناس مذهبی افزود: اگر عیدی باشد که در آن ارتباط با دیگران نداشته باشیم؛ طبیعی است که از این عید لذت نمی بریم و این عید آرامش بخش نیست و شادی به همراه ندارد و زمانی عید فطر شادی و سرور در پی دارد که اجتماعی برپا باشد و همه با هم روبرو شوند و تبریک بگویند و طلب قبولی عمل برای یکدیگر کنند و زمانی این شادی کامل می شود که همه خدا را ستایش کنند که ستایش و یاد خدا آرامش بخش دل هاست.
این استاد حوزه همچنین گفت: یکی از اعمال روز عید فطر غسل است که موجب نشاط انسان می شود و پرداخت زکات نیز شادی آفرینی خود را دارد. چون انسان با پرداخت فطره خود به افراد نیازمند و مشاهده شادی آنان، سرور معنوی به او دست می دهد.
فراهنگ(4)**1003**1569*1580



07/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن