تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820054505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی استاندار می تواند حلقه اتصال صنعت وعلم باشد - سعید زارع کندجانی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: وقتی استاندار می تواند حلقه اتصال صنعت وعلم باشد - سعید زارع کندجانی این روزها آذربایجان شرقی شاهد رویکردهایی مبارک است که جایگزین تصمیمات آنی و سلیقه ای پیشین می شود و استاندار بنا قول اولیه خود در عالی ترین سطح مدیریتی این استان با اتکا به نظر کارشناسان نقش حلقه اتصال بین صنعت و علم را ایفا می کند.


موضوع حلقه گمشده صنعت و علم در ایران چیزی مختص به امروز و دیروز نیست و سال های متمادی است که فعالان هر دو عرصه از گسستگی و جدایی ارتباط بین خود رنج می برند و به دنبال راهکاری عملی برای ایجاد و تقویت این رابطه هستند.
ارتباط علم و صنعت، موضوعی که تا پیش از این در حد شعار توسط مسوولان مطرح و بر محقق شدن آن تاکید می شد، این روزها به رویکردی مستمر و عملی در آذربایجان شرقی تبدیل شده است، چرا که ˈاسماعیل جبارزادهˈ در راس هرم مدیریتی استان نگاه ویژه ای به این مقوله دارد.
زمانی که وی در نخستین جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت اعلام کرد ˈ هیچ تصمیمی در حوزه صنعتی و عمرانی استان بدون مشاوره با استادان مجرب و متخصص دانشگاهی گرفته نمی شودˈ، شاید کمتر کسی تصور می کرد این گفتمان جنبه عملیاتی به خود بگیرد.
خبرنگاران و صنعتگران نیز در آن جلسه بر اساس ذهنیت پیشین خود این جملات را شعاری و تبلیغاتی می پنداشتند، اما زمانی که مشخص شد ˈجبارزاده ˈ برای هر حوزه، از فعالان موفق و استادان مجرب دانشگاهی برای ارایه مشاوره دعوت کرده و ارتباط تنگاتنگ و مستمری با آنها دارد، این جملات رنگ و بوی واقعیت به خود گرفت.
این رویکرد مبارک که انتظار می رود هر روز بنیان های آن تقویت شود، بارقه امید در دل کسانی است که تا پیش از این از اجرای ناموفق و اغلب دوباره کاری طرح های صنعتی و عمرانی خسته و در بسیاری از موارد متضرر شده بودند.
به نظر می رسد نگاه ویژه و مثبت جبارزاده به تقویت ارتباط صنعت و علم در شرایطی که خود را هم از بدنه دانشگاه و هم صنعت می داند و چهار دوره نمایندگی مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی را در سابقه کاری خود دارد، بتواند جای خالی این حلقه مفقوده را که سال ها ذهن مسوولان، صنعتگران و دانشگاهیان را به خود معطوف کرده بود را پر کند.
برای مثال زمانی که استاندار آذربایجان شرقی تصمیم گیری در خصوص مشکلات موجود در زمینه آب های سطحی بزرگترین شهرک صنعتی استان را منوط به بررسی کارشناسی یک تیم قوی دانشگاهی از رشته های عمران آب و کشاورزی اعلام کرد، جبارزاده نقش همان حلقه مفقوده ای را ایفا کرد که صنعت و دانشگاه سال ها به دنبال آن بود.
نشانه های شناخت دقیق و عمیق استاندار آذربایجان شرقی از جایگاه و ظرفیت های صنعتی استان نیز به خوبی در انتخاب و بهره مندی از ˈاحمد محمدزادهˈ به عنوان مشاور صنعت و تجارت و ˈابوالفتح ابراهیمیˈ درسمت مشاور صنایع سنگین جبارزاده تجلی می یابد چرا که با توجه به گستردگی و اهمیت صنایع مستقر در آذربایجان شرقی بررسی مجزای هر کدام از صنایع به صورت تخصصی ضروری می نماید.
امروز در آذربایجان شرقی داستان چک و دسته چک سفید امضای استاندار به بخش خصوصی را کمتر کسی است که نشنیده و با رویکری که وی در پیش گرفته به آن ایمان نداشته باشد و در ادامه به نظر می رسد بهره گیری از ظرفیت های علمی در تصمیم گیری های استان با مدیریت جبارزاده به یک رویکرد و سیاست تبدیل می شود.
*خبرنگار ایرنا مرکز تبریز



06/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن