تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806776143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سگ های ولگرد معضل جدی برخی محلات قصرشیرین


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سگ های ولگرد معضل جدی برخی محلات قصرشیرین قصرشیرین - ایرنا - وجود سگ های ولگرد و هجوم گله ای آنها به برخی محلات شهری قصرشیرین، این روزها به معضلی جدی برای ساکنان این مناطق تبدیل شده و امنیت و آرامش را از آنان بخصوص زنان و کودکان سلب کرده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، اینک برخی محلات و خیابان های شهری قصرشیرین به جولانگاهی برای سگ های ولگرد شده که در دسته های چندتایی بدنبال یافتن غذا هستند و به هر کجا سرک می کشند.
مردم ساکن در این محلات علاوه بر اینکه مجبورند صدای پارس سگ ها را روزها و شب ها تحمل کنند گاهی اوقات بویژه در کوی کارمندان محله 40 دستگاه باید منظره حضور تعدادی سگ را در پارکینگ و یا حیاط آپارتمان خود نظاره گر باشند و جرات بیرون آمدن از خانه بخصوص هنگام شب را نداشته باشند.
وجود سگ های ولگرد همچنین چهره نامناسبی به سیمای محلات شهری داده و علاوه بر این باعث رعب و وحشت زنان و کودکان شده که از ترس گزیده شدن کمتر حاضر به تردد تنهایی در این محلات هستند.
مهمترین مشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگ های ولگرد، شیوع بیماری های قابل انتقال بین حیوان و انسان ، افزایش این نوع بیماری ها در جمعیت دامی و انتقال بسیاری از بیماری ها از سگ به انسان است که از جمله این بیماری ها می توان به بیماری هاری، اشاره کرد .
مسوولان کمیته اتلاف سگ های ولگرد شهرستان در سال های قبل اقداماتی برای از بین بردن آنها انجام دادند که کافی نبوده و با وجود تلاش های صورت گرفته، هنوز این معضل برطرف نشده است.
این روزها در اکثر نقاط شهر گله های سگ ولگرد در رفت و آمد هستند و با توجه به گرم شدن هوا، برای یافتن غذا سطل های زباله را به هم می ریزند و چهره زشتی به معابر و محلات شهری می بخشند.
البته گاهی اوقات به کودکان و زنان رهگذر از معابر نیز حمله می کنند هر چند خوشبختانه گازگرفتگی شهروندان امسال کمتر گزارش شده ولی ممکن است در روزهای آینده حمله سگ های ولگرد به رهگذران عواقب خطرناکی همچون ابتلا به بیماری هاری را نیز در پی داشته باشد.
بر اساس بند 15 ماده 55 قانون شهرداری، جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی، جمع آوری حیوانات بدون صاحب و دفع حیوانات مزاحم و ولگرد از وظایف شهرداری ها است لذا شهروندان قصرشیرینی از شهرداری و شورای اسلامی شهر می خواهند به اینگونه معضلات رسیدگی کنند.
معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار قصرشیرین در این خصوص می گوید: کمیته اتلاف سگ های ولگرد متشکل از چندین نهاد است که دبیر اجرایی آن شهرداری است تا بصورت روزانه، اتلاف و امحای سگ های ولگرد را در دستور کار قرار داده و گزارش آن را به فرمانداری ارسال کند.
ˈنعمت اله نازپروردهˈ به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به مهاجرت عشایر در فصل گرما از این شهرستان، برخی از حیوانات همراه عشایر همچنان در اطراف شهر باقی می مانند و برای یافتن آب و غذا به محلات شهری می آیند.
وی تصریح کرد: مخازن جمع آوری زباله های شهری نیز هم اینک بصورت آزاد و بدون سرپوش و حفاظ رها شده که این مهم باعث دسترسی آسان سگ های ولگرد به زباله می شود بنابراین سامان دهی مخازن جمع آوری زباله و دفن بهداشتی زباله از راهکارهای جلوگیری از ورود سگ های ولگرد به مناطق شهری است.
نازپرورده افزود: هم اکنون طرح اتلاف سگ های ولگرد در شهرستان تشدید و در دستور کار کمیته اتلاف قرار گرفته ضمن اینکه شهرداری نیز موظف شده در این ارتباط فعالیت بیشتری داشته و اتلاف سگ ها را روزانه و با جدیت دنبال کند.
وی اظهار کرد: در ماه های اردیبهشت و خرداد امسال این کمیته 28 قلاده سگ را تلف و معدوم کرده است و اجرای طرح را در ماه جاری با توجه به درخواست های مکرر شهروندان در دستور کار قرار داده است.
مرکز بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین در گزارشی مهمترین بیماری های قابل انتقال از طریق سگ های ولگرد را هاری (تخریب و آسیب رساندن به سیستم اعصاب) و کیست هیداتیک (بروز ناراحتی های کبدی) اعلام کرد.
براساس این گزارش، هم اینک مواردی از گزش انسان توسط سگ های ولگرد در سطح شهر و روستا مشاهده شده که بلافاصله به مصدوم واکسن بیماری زده و خدمات درمانی نیز به افرادی که دچار گزش شده اند بصورت رایگان در مرکز بهداشت ارایه شده است.
شهردار قصرشیرین در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مدت فعالیت فرد اتلاف کننده سگ های ولگرد در این شهر به پایان رسیده اما از یک اتلاف کننده جدید سگ از شهرستان روانسر درخواست کردیم برای حل این معضل با کمیته اتلاف قصرشیرین همکاری کند.
ˈفریبرز نجفی مهرˈ با بیان انکه این فرد از شب گذشته در شهر مستقر شده است، افزود: این اتلاف کننده قرار است ظرف مدت یک هفته این معضل را تا حدود زیادی در این شهر مرزی بر طرف کند.
وی تصریح کرد: این اتلاف کننده که در این زمینه تبحر کافی دارد در شهرستان های جوانرود و روانسر و همچنین کرمانشاه عملکرد مناسبی داشته و شهرداری های این شهرها از فعالیتش در خصوص اتلاف سگ های ولگرد رضایت دارند.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارد.ک/4
707/567/712



06/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن