تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802950941




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خاطرات فرمانده بسیجی از عملیات ˈمرصادˈ


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خاطرات فرمانده بسیجی از عملیات ˈمرصادˈ تهران بزرگ- ایرنا- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فیروزکوه در حالی که در عملیات مرصاد فقط 16 سال داشت، از خاطرات آن ایام گفت.


سرهنگ پاسدار علی اکبر انارکی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به فرا رسیدن پنجم مرداد سالروز عملیات مرصاد در سال 67 اظهارکرد: شعار منافقین در خلق و خدمت به خلق خلاصه می شد، در حالیکه جنایت هایی انجام دادند که شاید تا امروز کمتر در رسانه ها منتشر شده است.
وی گفت: بطور نمونه جنایات دهشتناکی که منافقین در بیمارستان اسلام آباد غرب انجام دادند و کشتار مردم بی دفاع، به هیچ عنوان با شعارهایی که سر می دادند همخوانی نداشت.
سرهنگ انارکی که آن زمان فقط 16 سال سن داشت، در ادامه به ذکر خاطراتی از آن ایام پرداخت و افزود: در یکی از صحنه ها در حوالی شهر باختران (کرمانشاه کنونی)، منافقین با تانک از روی یک پیکان گوجه ای رنگ که یک خانواده پنج نفره سرنشین آن بودند رد شد؛ بطوری که رنگ خون افراد این خانواده با رنگ خودرو یکی شده بود!
وی ادامه داد: یکی از اسرای عملیات مرصاد دست هایش را باندپیچی کرده بود و وقتی علت را جویا شدیم فهمیدیم پزشک مقیم کشور دانمارک است که با فراخون منافقین به این عملیات اعزام شده بود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: این پزشک به دلیل آشنایی نداشتند با اسلحه و مهمات وقتی در یک تیراندازی تمرینی در عراق شرکت کرده بود، حتی نمی دانست که پس از شلیک تعداد زیادی گلوله، سلاح داغ می شود و در همان حال اسلحه را برداشته و سوخته بود!
وی تصریح کرد: وقتی به افراد اینچنینی در عملیات مرصاد بر می خوردیم با خود می اندیشیدیم که چگونه منافقین می خواستند سه روزه تهران را فتح کنند، در حالی که رزمندگان اسلام تا آن زمان تجربه ای بی بدیل در هشت سال دفاع مقدس اندوخته بودند.
بخشی از سخنان این فرمانده درمورد عملیات غرور آفرین مرصاد به این شرح است:
گروهک منافقین در پی پذیرش قطعنامه 598 ازسوی ایران و عقب‏نشینی‏های موقت رزمندگان اسلام به خیال واهی جدایی ملت و دولت ایران، فرصت را غنیمت شمرده و باحمله به کشور سعی در رسیدن به اهداف پلید خود کرد.
منافقین با جمع‏آوری سایر ضد انقلابیون سرخورده از کشورهای مختلف اروپایی، نیرویی به استعداد تقریبی 15 هزار نفر فراهم کرده و با بهره‏گیری از جنگ‏افزارهای اهدایی صدام حسین و دیگر اربابان خود، حمله خود را از غرب کشور به خاک جمهوری اسلامی ایران آغاز کردند.
نیروی هوایی عراق با حمایت مقدماتی، آنها را برای ورود به عمق خاک ایران و در نهایت، فتح تهران، ترغیب می‏کرد. با این اتحاد شوم، قسمت‏هایی از اراضی میهن اسلامی مورد تجاوز قرار گرفت.
ملت سلحشور و مسلمان ایران، پس از اطلاع از تجاوز منافقین به میهن اسلامی، به خروش آمده و به جبهه‏های جنگ اعزام ‏شدند و
سرانجام عملیات مرصاد در پنجم مرداد ماه 1367 با رمز مبارک ˈیا علی(ع)ˈ و به منظور مقابله با منافقین در منطقه اسلام‏آباد و کرند غرب در استان کرمانشاه، آغاز شد.
منافقین خلق، خوشحال از پیروزی‏های مقدماتی و در یک اقدام عجولانه، راهی باختران (کرمانشاه) شده و به خیال باطل خود، قصد حرکت به سمت تهران و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران را در سر می پرواندند و رادیو منافقین با ارسال پیام به مردم باختران، از آنها می‏خواست که زمینه را برای ورود ارتش به اصطلاح آزادی‏بخش مهیا سازند و آماده جذب در گردان‏ها و لشکرها باشند.
از آن طرف رزمندگان اسلام در 34 کیلومتری باختران، ناگهان راه را بر ستون‏های منافقین ‏بستند و واحدهای زرهی رزمندگان، در یک اقدام متهورانه، تعداد زیادی از ادوات سنگین زرهی منافقین را هدف قرار داده و به آتش کشیدند.
جاده باختران - اسلام‏آباد در همان لحظات اولیه، انباشته از ادوات سوخته شده می‏شود و عکس‏العمل سریع رزمندگان، منافقین را به فراری مفتضحانه وادار ‏ساخت.
این عملیات در روز بعد نیز با حمله هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با سرکوبی شدید منافقان ادامه یافت و دشمن را دچار شکست سخت و سنگینی نمود.
بدین ترتیب، منافقان شکست خورده، در این تجاوز نابخردانه، متحمل تلفات و خسارات عظیمی شدند که بیش از 120 دستگاه تانک، 400 دستگاه نفربر، 90 قبضه خمپاره‏انداز 80 میلی‏متری، 150 قبضه خمپاره‏انداز 60 میلی‏متری و 30 قبضه توپ 106 میلی‏متری منهدم شد.
علاوه بر آن ده‏ها دستگاه تانک، نفربر، خودرو و نیز صدها قبضه سلاح سبک و نیز مقادیری تجهیزات پیشرفته الکترونیکی و مخابراتی به غنیمت نیروهای اسلامی درآمد. در این عملیات، چهار هزار و 800 نفر از منافقان نیز کشته و زخمی شدند.
تهرام/8142/1565



06/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن