تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803007651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشگاه باید در جامعه حضور فعال و موثر داشته باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دانشگاه باید در جامعه حضور فعال و موثر داشته باشد کرمان - ایرنا - رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: دانشگاه باید در جامعه حضور فعال داشته و این حضور تاثیرگذار باشد.


به گزارش ایرنا، دکتر محمدجواد فدایی روز یکشنبه در دیدار سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان افزود: اگر دانشگاه در جامعه حضور فعال و موثر نداشته باشد و در خدمت جامعه نباشد، کارایی لازم را نخواهد داشت.
وی تاکید کرد: دانشگاهی مفید است که موثر باشد و تاثیر خود را در جهت ارتقا و پیشرفت جامعه نشان دهد.
وی گفت: رسالت و وظیفه خود می دانیم که در جامعه حضور پیدا کنیم و حضور موثر داشته باشیم و برای تحقق این رسالت آماده هر گونه همکاری با رسانه ها هستیم.
رییس دانشگاه شهید باهنر گفت: بسیار علاقمند هستیم دانشگاه در مسائل جامعه حضوری فعال داشته باشد که می تواند بخش صنعت و اقتصاد یا مسائل اجتماعی و فرهنگی را شامل شود.
وی اظهار کرد: دانشگاه، مجموعه ای از نیروهای متخصص به عنوان اعضای هیات علمی و مجموعه ای از جوانان آماده به کار، پرانرژی، فعال و بااستعداد است که چنین مجموعه ای کم پیدا می شود.
وی افزود: کمتر کسی مانند رییس دانشگاه این اندازه سرمایه و منابع انسانی در اختیار دارد و در واقع بیشترین سرمایه و منابع را ما داریم که منابع و نیروی انسانی متخصص و مستعد است.
فدایی تاکید کرد: باید از این سرمایه و منابع استفاده و در جهت رشد و ترقی و تعالی درست این نیروها که دانشجو هستند همتی گذاشته شود تا این نیروها برای اداره آینده جامعه، استان و کشور آماده شوند و این نکته مهمی است.
وی با بیان این که تاکنون ارتباطات دانشگاه با بیرون قوی نبوده است، گفت: برای مثال در بخش صنعت ما 660 عضو هیات علمی داریم که سال 92 از این تعداد 24 نفر با بیرون قراردادهای تحقیقاتی داشته اند که معادل چهار درصد اعضای هیات علمی می شود.
رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان اضافه کرد: این سخن بدین معناست که بیرون دانشگاه از چهار درصد ظرفیت علمی آن استفاده کرده که خیلی کم است.
وی گفت: برنامه ای اعلام کرده ایم که طی دو سال یعنی سال های 93 و 94 چهار درصد را به 15 درصد برسانیم که هدف خوب و قابل دسترسی است.
فدایی بیان کرد: رسانه ها در این بخش می توانند دانشگاه را کمک کنند.
وی افزود: در گذشته یک صنعت یا دستگاه های خارج از دانشگاه، عناوین تحقیقاتی خود را اعلام می کردند و خیلی ساده از کنار آنها عبور می شد اما اکنون حتی دنبال دستگاه می رویم که عناوین تحقیقاتی شما چیست حتی اگر دستگاهی در تعریف عناوین تحقیقاتی مشکل داشته باشد کمک می کنیم که عناوین مشخص شود.
وی گفت: بعد از مشخص شدن عناوین تحقیقاتی با حضور هیات علمی و دست اندرکاران آن دستگاه، عناوین تحقیقاتی را بین متخصصان دانشگاه تقسیم می کنیم که در گذشته این کار انجام نمی شده است.
رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان کرد: در واقع سعی می کنیم فعالانه این ارتباط را برقرار کنیم و در مورد رسانه ها و خبرگزاری هم این کار می تواند انجام شود.
وی گفت: خبرگزاری جای مناسبی است که این ارتباط را برقرار کند زیرا از این سو مسائل مختلف جامعه را می داند و از این سو ما نیز پتانسیل دانشگاه را می دانیم که اگر این دو را با هم مربوط کنیم می توان از این پتانسیل برای حل مشکلات جامعه استفاده کرد.

**هدف رسانه باید ارتقای فرهنگ جامعه باشد
فدایی تاکید کرد: هدف اصلی رسانه ها باید ارتقای فرهنگ جامعه باشد و اخبار مربوط به رویدادها و تصمیماتی که گرفته می شود و مسائل که وجود دارد باید بطور عادلانه به جامعه منتقل شود که در این صورت در جهت هدف اصلی تاثیرگذار است.
وی گفت: جامعه توقع دارد اخبار موضوعات، دستگاه ها و افراد مختلف از سوی رسانه ها به طور متوازن پوشش داده شود نه این که بخشی را به دلایلی بزرگ کنیم و به بخشی توجه نکنیم.
رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: اگر نگاه به اطلاع رسانی متعادل نباشد جامعه می فهمد و برایش سووال ایجاد می شود لذا اطلاع رسانی باید متناسب با نیاز جامعه و متوازن انجام شود.ک/2
8154



05/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن