تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803020066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون استاندار مرکزی بر مطالعات ناوگان ریلی اراک تاکید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون استاندار مرکزی بر مطالعات ناوگان ریلی اراک تاکید کرد اراک - ایرنا - معاون امور عمرانی استانداری استان مرکزی بر مطالعات ناوگان ریلی اراک تاکید کرد وگفت: ناوگان ریلی از نیازهای زیرساختی این کلانشهر در مدیریت ترافیک و مهار معضل آلایندگی هوا است.


ˈمهدی زندیه وکیلیˈ روز یکشنبه در هفتمین نشست کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک افزود: شورای ترافیک استان مرکزی در سالهای قبل مطالعات ناقصی را توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهراراک با پیشنهاد ایجاد خطوط بی آر تی تهیه و به تصویب شورایعالی ترافیک کشور رسانده در حالیکه ظرفیت و شرایط معابر عمومی اراک برای استقرار تجهیزات اتوبوس بی آر تی مناسب نیست و از سوی دیگر به دلیل مصرف سوخت فسیلی، استفاده از این وسیله نقلیه وضعیت آلایندگی کلانشهر اراک را تشدید می کند.
وی توضیح داد: در مصوبه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک که در سال 86 به تصویب هیات دولت رسیده ایجاد ناوگان انبوه بر ریلی درون شهری برای این شهر پیش بینی شده که نوع آن بسته به جمعیت و ساختار کالبد شهری باید مطالعه شود.
معاون امور عمرانی استانداری استان مرکزی بیان کرد: با کلانشهر شدن اراک و الحاق دو نقطه جمعیتی بزرگ کرهرود و سنجان به این شهر ضرورت احداث ناوگان انبوه بر ریلی درون شهری در این خطه بیشتر احساس می شود و سهل انگاری مشاور طرح ترافیک قبلی در تعریف نادرست از آینده ناوگان عمومی اراک آسیبی جدی است.
زندیه وکیلی توضیح داد: انواع ناوگان حمل و نقل ریلی درون شهری شامل ال آر تی، مونوریا، تراموا و مترو وجود دارد که باید بر حسب شرایط خاص اراک مطالعه عمیقی را برای افق میان مدت و بلند مدت حمل نقل و کاربری بهترین نوع آن انجام داد.
وی اظهار کرد: در دو طرف از حاشیه محدوده شهری اراک دو شهر مهاجران و امیرکبیر وجود دارد که اثرگذاری این کانونهای پرجمعیت باید در مطالعات امکان سنجی ناوگان انبوه بر ریلی اراک به درستی دیده شود.
معاون امورعمرانی استانداری استان مرکزی ادامه داد: این مطالعه از نیازهای زیرساختی و مهم مدیریت شهری
اراک است و نمایندگان مجلس و مدیریت ارشد استان نیز آمادگی دارند باپشتیبانی قوی این طرح را حمایت کنند.

*** ده هزار تردد در ساعت در هسته مرکزی اراک
مشاور طرح امکان سنجی ناوگان انبوه بر ریلی درون شهری اراک نیز در این نشست گفت: ده هزار تردد در ساعت درهسته مرکزی کلانشهر اراک انجام می شود که با ساختار معابر باریک و شرایط آلایندگی هوا بهترین گزینه توسعه حمل و نقل عمومی آن در بخش انبوه بر ریلی است.
ˈعلی وفقیˈ افزود: درحال حاضر معابر هسته مرکزی شهری اراک فوق اشباع و در ساعات اوج تردد با ترافیک سنگین همراه است و این مهم در میان مدت و بلند مدت تشدید شده و باید از هم اینک به صورت ضربتی برای ایجاد ساختار اصولی حمل ونقل عمومی در این کلانشهر اقدام شود.

*** استقرار سامانه پایش در بستر ماهواره ای
معاون امورعمرانی استانداری استان مرکزی گفت: استقرار سامانه پیشرفته پایش در بستر ماهواره ای در اراک شاه کلید مستند سازی چالش آلایندگی هوای اراک و پیشبرد سریع و صحیح طرح های زیست محیطی است.
زندیه وکیلی افزود: سامانه های نوین ماهواری، ین امکان را فراهم می کنند که کانونهای آلاینده به صورت آنلاین با میزان و حجم دقیق انتشار آلایندگی شناسایی شوند.
وی توضیح داد: یکی از مباحث مهم در مدیریت منابع مالی و تخصیص عوارض آلایندگی سه شهر اراک ، شازند و خنداب به دلیل نبود اطلاعات علمی از میزان آلاینده ها است و با استقرار این سامانه پایش زمینه راهبری این منابع مالی نیز به شکل عادلانه فراهم می شود.
استاد دانشگاه صنعتی امیر کبیر و مدیر عامل شرکت دورکاو پایش زیستان نیز در این نشست ضمن گزارش جامع از روش های ماهواره ای در سنجش آلاینده های هوا گفت: این شرکت آمادگی دارد با این روش جدید پایش آنلاین آلاینده ها را به صورت پایلوت در تالاب کویری میقان اراک انجام دهد.
دکتر ˈ احمد توکلیˈ افزود: شیوه پایش آنلاین آلودگی هوا در بستر ماهواره امکان سنجش دقیق میزان دود، غبار، سولفاتها و سایر گازها نظیر دی اکسید گوگرد و دی اکسید نیتروژن و اکسیدهای ناکس را را فراهم می کند و دقت این سنجش از نظر علمی بسیارمستند است.

*** اصلاح ساختارهای آلاینده در شرکت آلومینیوم سازی ایران بزرگترین مطالبه مردم اراک
معاون امور عمرانی استانداری استان مرکزی در بخش دیگری از این نشست گفت: تسریع در اصلاح ساختارهای آلاینده خطوط قدیم تولید ایرالکو و انتقال واحد آندسازی به شعاع 30 کیلومتری اراک در خیرآباد بزرگترین مطالبه مردم این کلانشهر از شرکت آلومینیوم سازی ایران است.
زندیه وکیلی افزود: شرکت ایرالکو به دلیل فرسودگی و قرار گرفتن در محدوده شهری سالهاست که به عنوان یکی از صنایع آلاینده مطرح است و متعهد به تعطیلی خطوط قدیم و انتقال آندسازی به شعاع مناسب شده که متاسفانه با وجود مصوبه هیات دولت و در طرح جامع کاهش آلودگی هوا، همواره با تاخیر مواجه بوده است.
وی توضیح داد: 300 دیگ از سه خط قدیمی کارگاه احیای این واحد صنعتی باید برابر تکلیف قانونی تعطیل شود که با تمهیدات اندیشیده شده در استان، نوسازی این خطوط با سیستم پایش پیشرفته در دست اجرا است.
معاون استاندار مرکزی گفت: مدیریت ارشد استان تمامی تلاش خود را برای پشتیبانی قوی از اجرایی شدن طرح نوسازی خطوط قدیم ایرالکو و انتقال آند سازی به خیرآباد را به کار گرفته و مسوولان این واحد نیز ضمن جدی گرفتن تعهدات باید گزارش هفتگی از پیشرفت این طرح ها را به استانداری و محیط زیست ارائه دهند.
مشاور فنی شرکت ایرالکو نیز در این نشست گفت: تجهیزات کامل برای نوسازی 140 دیگ از خطوط قدیمی ایرالکو خریداری شده و با توجه به تحریم ها به تدریج در حال انتقال و نصب است.
ˈجلیل عطاییˈ افزود: بر اساس برنامه زمان بندی ، تا پاییز امسال 70 دیگ این خط با سامانه پایش پیشرفته بهره برداری می شود و 70 دیگ دیگر نیز ظرف شش ماه آینده راه اندازی خواهد شد.
وی گفت: دیگ های دو خط چهار و پنج احیا نیز تا دو سال اینده به طور کامل برچیده و نوسازی می شود.
وی عنوان کرد: هزینه برآورد شده برای اجرای این طرح دو هزار و یکصد میلیارد ریال است و بازسازی هر خط قدیم احیای ایرالکو به طور متوسط نیاز به 750 میلیارد ریال اعتبار دارد.
عطایی توضیح داد: با توجه به اینکه ایرالکو هم اینک انتقال آند سازی به شعاع 30 کیلومتری و اجرای پروژه ریخته گری را نیز در دست انجام دارد همراهی استتانداری در تسریع برای اعطای تسهیلات به این شرکت روند اقدامات را شتاب می بخشد.
مدیر تامین منابع، پروژه ها و زیرساختهای شرکت آلومینیوم ایران نیز در این نشست گفت: پروژه آند سازی با عنوان شرکت کربن صنعت امیر کبیر به ثبت رسیده و محوطه اجرایی آن فنس کشی شده و آماده مزایده عمومی است.
ˈمسعود محمودیˈ افزود: برآورد مالی ساخت این پروژه مهم در فازهای متعدد و زمانبندی 36 ماهه سه هزار و 600 میلیارد ریال است.
وی عنوان کرد: این پروژه نیازمند یکصد لیتر آب در ثانیه است که این مهم مساعدت شرکتهای شهرکهای صنعتی و آب منطقه ای استان مرکزی را می طلبد.

*** باغهای منطقه سنجان و کرهرود ریه های اراک
معاون امور عمرانی استانداری استان مرکزی همچنین در این نشست گفت: باغهای موجود در مناطق سنجان و کرهرود ریه های شهر اراک هستند و به هیچ روی نباید اجازه تغییر کاربری و یا خشک شدن درختهای آن به بهانه کم آبی داده شود.
زندیه وکیلی افزود: با پیگیری های انجام شده از سوی فرمانداری اراک و دستگاه های ذیربط مقرر شده که اصلاح شبکه آبرسانی و جدول گذاری این باغها هر چه سریعتر انجام شود و با مشارکت بخش خصوصی از این ظرفیتهای سبز به عنوان محور گردشگری نیز استفاده شود.
وی عنوان کرد: ضابطه مند کردن سوابق این باغها و عرصه های سبز و اجرای طرح مطالعاتی برای آنها از دیگر تصمیمات راهبردی در مدیریت و حفظ باغات سنجان و کرهرود است.

*** لزوم معاینه فنی موتورسیکلتها در اراک
شهردار اراک نیز در این نشست گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده توسط این شهرداری بین 70 تا 85 هزار موتورسیکلت در کلانشهر اراک تردد می کنند که هیچ کنترلی بر سلامت فنی آنها نیست.
ˈابراهیم عباسیˈ افزود: با توجه به شرایط حاد آلایندگی هوای اراک ،این شهرداری تصمیم دارد خط معاینه فنی موتورسیکلت را در کنار خط فعلی معاینه خودروهای سبک راه اندازی کند.
عباسی توضیح داد: سازمان محیط زیست باید شاخص های فنی و ضوابط این امر را در اسرع وقت در اختیار شهرداری اراک قرار دهد تا این طرح هرچه سریعتر اجرایی شود.
معاون امور عمرانی استانداری مرکزی نیز گفت: موتورسیکلتها یکی از منابع مهم انتشار آلایندگی در هوای اراک هستند که باید ساماندهی شوند.
زندیه وکیلی اظهار کرد: با راه اندازی خط معاینه فنی موتورسیکلتها، فرصت زمانی برای مراجعه صاحبان این وسیله نقلیه تعیین می شود و در صورت اهمال ، موتورسیکلتهای متخلف توقیف خواهند شد.

*** روزهای ناسالم اراک یک سوم مدت مشابه پارسال
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در این نشست گفت: بر اساس آمار مرکز پایش الودگی هوای اراک این کلانشهر از ابتدای سال جاری تا کنون 27 روز ناسالم را سپری کرده در حالیکه در مدت مشابه قبل آن روزهای با کیفیت ناسالم 71 مورد بوده است.
ˈامیر انصاریˈ افزود: بیشترین آلودگی در هوای اراک در سال جاری ذرات معلق با قطر دو نیم و ده میکرون بوده که بخش عمده آن از تالاب کویری میقان اراک بر فضای این شهر منتقل شده و بخش دیگر نیز حاصل ورود ریزگردهای وارداتی است.
وی توضیح داد:عامل ناسالم بودن 12 روز هوای اراک در سال جاری ذرات معلق با قطر کمتر از دو و نیم میکرون و 15 روز ذارات معلق با قطر ده میکرون بوده است .
وی بیان کرد: با توجه به ابلاغ اخیر سازمان محیط زیست باید مرکز هماهنگی و اطلاع رسانی هوا (مهار) در اراک راه اندازی شود تا در شرایط ناسالم با قوت و سرعت بالا تصمیم سازی کند.ک/2
560/559



05/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن