تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821066279




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغییر عمده الگوی کشت خراسان رضوی به سمت دو محصول زعفران و پسته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تغییر عمده الگوی کشت خراسان رضوی به سمت دو محصول زعفران و پسته است مشهد - ایرنا - معاون بهبود تولیدات زراعی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت : با توجه به تداوم خشکسالی ها و تغییر اقلیم تغییر و گرایش عمده الگوی کشت استان به سمت دو محصول زعفران و پسته است.


غلامحسین ساربان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : تغییر الگوی کشت و ارقام مقاوم به خشکسالی از جمله راهکارهای ما در مقابله با این پدیده است.
وی با اشاره به مقاوم بودن پسته در برابر آبهای شور و لب شور و زمستان های سخت، گفت : شرایط سخت سرمای زمستان سال 86 که در برخی نقاط استان باعث از بین رفتن محصول انار شد برای پسته مشکلی ایجاد نکرد.
وی ادامه داد : در محصول زعفران هم شرایط مشابهی داریم، چنانکه مصرف آب این محصول بسیار پایین است ضمن آنکه ارزش اقتصادی بالایی هم دارد.
وی افزود : در بحث محصولاتی چون گندم و جو هم اقداماتی برای اصلاح ارقام و کشت نوع مقاوم آنها شروع شده است.
به گفته وی ، ارقام مقاوم به شوری و خشکی را به میزان محدود در اختیار داریم ضمن آنکه در کشور هم برنامه ریزی شده 15 رقم تهیه شود.
ساربان افزود : سال گذشته یک رقم گندم از خارج از کشور وارد کردیم که عملکرد بسیار خوبی هم در استان داشت.
وی اظهار کرد : ضمن آنکه مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان هم بر روی ارقام مقاوم به خشکی و سرما کار جدی را در دست انجام دارد و پروژه ای در این رابطه تعریف شده است.
2713/659



05/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن