تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819502160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پوشش سطح نهرهای سنتی، میزان مصرف آب کشاورزی را نصف می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پوشش سطح نهرهای سنتی، میزان مصرف آب کشاورزی را نصف می کند همدان-ایرنا-کارشناس مسوول توسعه روش ها و شبکه های آبیاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: پوشش سطح نهرهای سنتی، میزان مصرف آب در بخش کشاورزی را نصف می کند.


به گزارش ایرنا ˈامیر عباس کردیانˈ روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پوشش نهرهای سنتی با استفاده از لوله های فلزی، قطعات بتنی پیشرفته و ورق های پلی اتیلن به دلیل از بین بردن سطح تماس آب با هوا، راندمان آب کشاورزی را تا 95 درصد بالا می برد.
وی ادامه داد: راندمان آب در بخش کشاورزی کشور و همچنین استان همدان 35 درصد است که با بهره گیری از روش های متعدد پوشش نهرهای سنتی این میزان به 70 تا 95 درصد افزایش می یابد.
وی اضافه کرد: در استان همدان بخش کشاورزی به دلیل ماهیت بیولوژیکی و وابستگی شدید به آب، بزرگترین مصرف کننده منابع آبی است بنابراین افزایش راندمان آب و همچنین کاهش مصرف از مهمترین اولویت ها است.
وی بیان کرد: استفاده از بتن برای پوشش سطح نهرهای سنتی در زمین های شیب دار یکی از روش های ارتقای راندمان آب کشاورزی به 80 درصد است.
کارشناس مسوول توسعه روش ها و شبکه های آبیاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در حال حاضر یک هزار و 50 کیلومتر کانال انتقال آب کشاورزی و 530 کیلومتر نیز کانال لوله گذاری شده در استان وجود دارد.
کردیان با بیان اینکه 15 هزار کیلومتر کانال آب کشاورزی در استان وجود دارد که نیاز به پوشش سطوح دارد افزود: اگر سطح این کانال ها پوشیده شود مصرف آب کشاورزی نصف می شود.
وی گفت: باتوجه به تهدیدهای جدی کم آبی و مصرف بالای آب در بخش کشاورزی پوشش نهارهای سنتی ضروری است بنابراین باتوجه به هزینه بالای انجام این عملیات تخصیص اعتبارات باید افزایش یابد.
استان همدان دارای 700 هزار هکتار اراضی زراعی و 68 هزار هکتار باغ است.
7521/576



05/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن