تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803498332




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمایه گذاری و ساماندهی مصرف آب در بخش کشاورزی نیازمند مشارکت همه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob یک مسوول در خراسان رضوی : سرمایه گذاری و ساماندهی مصرف آب در بخش کشاورزی نیازمند مشارکت همه است مشهد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت :سرمایه گذاری و ساماندهی مصرف آب در بخش کشاورزی نیازمند مشارکت همه است


مجتبی مزروعی روز چهارشنبه در نخستین نشست خبری در مشهد افزود : در ساماندهی مصرف آب در بخش کشاورزی، همکاری وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای و سایر دستگاه های مربوطه را طلب می کند.
وی گفت : مدیریت و ساماندهی مصرف آب بخش کشاورزی از توان تولید کننده ها و بهره برداران کشاورزی و این سازمان خارج است و باید همه همکاری کنند.
وی با بیان اینکه بحث ساماندهی مدیریت مصرف آب از اولویت های اصلی این سازمان است ، گفت: کشاورزی و حیات روستایی بدون آب قابل تعریف نیست و لذا همه تلاشها در جهت سازماندهی و مدیریت آب موجود در استان است.
وی با تاکید بر اینکه طی سال های گذشته در بحث منابع آب استان کوتاهی و قصور شده است ، گفت : وزارت نیرو سرمایه گذاری های زیادی در حوزه منابع آبی انجام شده اما عموما این سرمایه گذاری ها در حوزه آبهای سطحی بوده است.
وی افزود : چون عمده آب خراسان رضوی از منابع زیرزمینی تامین می شود، سرمایه گذاری در بحث تغذیه این منابع عموما کم بوده و یا اصلا وجود نداشته و عمده هزینه برنامه های وزارت نیرو در بخش آبهای زیرزمینی در استان را نیز کشاورزان پرداخته اند.
وی ادامه داد : با توجه به اینکه پروانه های حفر و بهره برداری از چاه ها همه از سوی وزارت نیرو صادر شده است ، عملا گله مندی از بهره برداران قابل توجیه نیست زیرا مدیریت آب دست این وزارتخانه بوده است.
مزروعی افزود : در این میان قرار نیست کسی حاکم و یا محکوم شود هدف جبران کمبودهای گذشته در این بخش است و بدین منظور نیازمند یک تعامل ،همگامی و هماهنگی صمیمانه در این حوزه هستیم.
وی گفت : اگر قرار است به منظور مدیریت صحیح مصرف آب در زمینه میزان برداشت از آبهای زیرزمینی تدبیری اندیشیده یا کنتورهای حجمی نصب کرده و الگوی کشت پیاده نموده و مکانیزاسیون را توسعه دهیم و یا طرح های آبیاری تحت فشار اجرا کنیم باید همه وارد عمل شوند و تحقق آن از عهده جهاد کشاورزی به تنهایی خارج است.
وی بیان کرد : در اجرای تمام برنامه ها باید شرایط تامین و میزان آب مخازن در مناطق مختلف دیده شود.
وی از دیگر سیاست های اصلی این سازمان را در شرایط کنونی نیروی انسانی و ارتقا آن عنوان کرد و گفت:جانمایی و سازماندهی مناسب نیروها علاوه بر ساماندهی آنان از جمله مباحث مورد توجه است.
وی از جمله مشکلات موجود در چند برنامه گذشته را عجله ای دانست که دولتمردان در انجام امور بدون توجه به گذشته و کارها و تلاش های انجام شده، داشتند حال آنکه وقتی کسی با عجله مسیری را برود باید برگردد و دوباره مسیر را طی نماید.
وی توضیح داد : طی چند برنامه اقتصادی گذشته و هزینه کرد بیش از 700 میلیارد دلار با استرس های محیطی ، اجتماعی ، بین المللی و منطقه ای که اقتصاد را متاثر کرد عملا دوباره بازگشته و باید از نو مسیر را طی نماییم.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و مباحث مورد تاکید رییس جمهوری، گفت : باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که اقتصاد از این استرس ها متاثر نشود و یا کمتر تاثیر بگیرد.
وی علاوه بر توجه به زیرساخت ها و نیروی انسانی ، توسعه بازرگانی در بخش کشاورزی را از اولویت های امروز این سازمان خواند و افزود : سود بازرگانی در همه دنیا مشخص است اما در شرایط بی برنامگی است که بازرگانان و واسطه ها که امروز در کشور ما عموما دلال و واسطه هستند تا بازرگان ، سودهای کلان می برند.
وی ایجاد درآمد پایدار برای تولید پایدار در بخش را از جمله برنامه های مورد توجه دانست و گفت : این امر منجر به افرایش امید و توسعه سرمایه گذاری در بخش می شود در غیر این صورت همان درآمد اندک تولید کننده چنانکه طی سال های اخیر روی داد در شهرها و اموری چون خرید مسکن و غیره صرف می گردد.
وی شرکت های تعاونی روستایی را در تحقق این هدف محور اصلی خواند و گفت : ورود این تعاونی ها در حوزه تجارت با توجه به ظرفیت ها و امکاناتی که دارند می تواند به توسعه کشاورزی منجر شود.
این مسوول در عین حال تسهیل و روان سازی شرایط صادرات و تجارت و ارایه راهکارها را مهم خواند و گفت : از سویی می توانند در حوزه عرضه مستقیم محصولات در داخل هم نقش موثری داشته باشند.
وی نگاه به تولیدات باغی ، زراعی و دامی و ارتقا تولید را از دیگر سیاست های سازمان خواند و افزود : این افزایش تولید نیاز به سرمایه گذاری دارد در این رابطه بازرگانی تعیین کننده است.
مزروعی با اشاره به اینکه بالاترین و بهترین راندمات آبیاری و عملکرد تولید و کارشناسان متخصص و بومی در حوزه دو محصول پسته و زعفران استان می باشد ، گفت : این امر به دلیل توجیه پذیر بودن درآمد این محصولات است و باید این درآمد توجیه پذیر را به محصولات استراتژیکی چون گندم هم بیاوریم.
وی همچنین توسعه کشتی مثل سیب زمینی را که مصرف آب کمتری نسبت به گندم دارد و جای دادن آن در سبد تغذیه ای خانوارها و کاهش مصرف نان را از دیگر اقدامات عنوان کرد و افزود : در یک هکتار کشت سیب زمینی 50 تن محصول برداشت می شود در حالی که در گندم این میزان سه تا چهار تن می باشد.
وی ارتقا و توسعه صنایع تبدیلی در محصولات مختلف از جمله کشمش و مانند آن را ضروری خواند و گفت : باید تولید دوباره به روستا برگردد بویژه ایجاد و توسعه دامداری های کوچک و خرد در منازل روستائیان چون گذشته مد نظر قرار گیرد.
وی بدین منظور استفاده از تسهیلاتی از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و اختصاص آن به توسعه و بهبود فضاهای روستایی برای تولید را گامی در این جهت دانست و افزود : با این وجود نه از اعتبارات مرحله نخست هدفمندی یارانه و نه مرحله دوم در این زمینه اختصاص نیافته است.
رییس جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت : طی این مدت کمیته هایی ویژه در سازمان تشکیل شده تا برنامه های مربوطه را ارزیابی و طراحی نموده و بر اساس برنامه، استراتژی آن تهیه شده و در قالب برنامه زمانبندی اجرایی شود.
2713/659

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





01/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن