تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820876212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلالان و واسطه ها دسترنج بافندگان فرش ایلام را به یغما می برند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دلالان و واسطه ها دسترنج بافندگان فرش ایلام را به یغما می برند ایلام- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام گفت: وجود دلالان و واسطه ها در حوزه فرش استان به چالشی برای فعالان این بخش تبدیل شده و اکنون دسترنج تولیدکنندگان واقعی فرش استان از سوی این افراد به تاراج برده می شود.


«علی حسین احمدی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سود دریافتی حاصل از بافت فرش باید به جیب بافندگان واقعی رفته و دست واسطه ها از این حوزه کوتاه شود.
وی ادامه داد: اکنون بازار فرش بیشتر در اختیار دلالان و واسطه هاست که آنرا استعمار کرده و در این بین سود چندانی نصیب بافندگان نمی شود.
مدیرکل کمیته امداد ایلام یاداور شد: فرش در کمترین فضای ممکن و با کمترین سرمایه ایجاد اشتغال می کند و بازار فرش به گونه ای نیست که در آن ضرر وجود داشته باشد.
احمدی تاکید کرد: فرش دستباف یکی از مزیت های بالقوه استان ایلام است که می تواند بیکاری را به دلیل تمایل زیاد افراد برای اشتغال در آن کاهش دهد.
وی بیان کرد: اگر متولی و سیاستگذار در حوزه فرش داشته باشیم با توجه به بافت و کیفیت آن این محصول می تواند جایگاه خود را در کشور پیدا کند.
مدیرکل کمیته امداد ایلام گفت: سه هزار و 200 مددجوی زیر پوشش این نهاد اکنون در زمینه تولید فرش، تابلو فرش و گلیم نقش برجسته فعالیت می کنند.
احمدی ارزش ریالی فرش های تولیدی بافندگان ایلامی زیر پوشش این نهاد در سال گذشته را 43 میلیارد ریال عنوان کرد.
وی ادامه داد: پارسال بافندگان زیر پوشش دو هزار و 250 متر مربع فرش از نوع «کرک» و «ابریشم» تولید کردند که ارزش آنها بدون احتساب تابلو فرش 34 میلیارد ریال بود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام اظهار کرد: اکنون با توجه به درآمدزایی و اشتغالزایی فرش کمیته امداد به درستی از صنعت فرش صیانت می کند و در بحث مهارت آموزی، پشتیبانی، نظارت های فنی و مالی به منظور تامین مواد اقدام های بسیار خوبی انجام می دهد.
احمدی افزود: کمیته امداد برای بافندگان زیر پوشش این نهاد متناسب با سفارش ها مواد اولیه را از صفر تا 100 درصد تامین می کند و در زمینه طرح نقشه و ابعاد آن نیز به صورت 100 درصد قرض الحسنه از آنان حمایت می کند. ک/3
7177/540



04/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن