تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819949599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه بجنورد: ننگ است تحصیل کردگان نتوانند قرآن بخوانند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام جمعه بجنورد: ننگ است تحصیل کردگان نتوانند قرآن بخوانند بجنورد - ایرنا - امام جمعه بجنورد گفت: اینکه افراد تحصیل کرده جامعه نتوانند قرآن کریم را درست بخوانند، ننگ برای جامعه اسلامی تلقی می شود.


به گزارش ایرنا حجت الاسلام ˈابوالقاسم یعقوبیˈ روز شنبه در نشست با کارکنان آموزش و پرورش این استان با تاکید بر آموزش قرآن و نماز از سنین کودکی به فرزندان جامعه گفت: کودکان انعطاف پذیرتر هستند و هرچه در خصوص قرآن و نماز با آنان کار شود در وجود آن ها نهادینه می شود.
رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: قدیمترها، مکتبخانه ها خواندن قرآن را در سه ماه آموزش می دادند و اکنون نیز باید تمهیداتی اندیشیده شود تا دانش آموزان بعد از دانش آموخته شدن براحتی قادر به خواندن قرآن بوده و خواندن آن خجالت نکشند.
حجت الاسلام یعقوبی با تاکید بر جلوگیری از جایگزین شدن الگوهای بدلی به جای الگوهای اصلی گفت: در آموزه های دینی ما الگوهای زیادی هستند که باید به دانش آموزان معرفی شوند تا آنان در الگوگیری دچار مشکل نشوند.
وی نماز را در راس همه امور دانست و افزود: نماز مکتب انسان سازی، نماد دینداری و بندگی است که مصونیت ایجاد کرده و ادای این فریضه موجب غفلت زدایی می شود که باید از دوره های ابتدایی دانش آموزان را تشویق به نماز خواندن کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز گفت: توجه به نماز، قرآن، اخلاق و توجه به هویت های فرهنگی بومی و محلی از اولویت های آموزش و پرورش است و در این استان توجه خاصی به نمازخانه های مدارس شده است.
ˈسیدمحمد لنگریˈ اظهار کرد: در سالیان گذشته به علت کمبود فضای آموزشی، تعدادی از نمازخانه های مدارس به کلاس درس تبدیل شده بود که با تاکید این مدیریت برخی از آنها به کاربری سابق برگشت.
وی کمبود روحانی در مدارس را از مشکلات این بخش عنوان کرد و گفت: هم اکنون تعدادی از فرهنگیان مسوولیت برپایی نماز در نمازخانه های مدارس را بر عهده دارند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: هم اکنون در یک هزار مدرسه این استان با به کارگیری 271 روحانی و 743 فرهنگی فرهیخته نماز جماعت برپا می شود.
ˈاحمدرضا لطیفیˈ افزود: 79 هزار دانش آموز استان به صورت جدی در عرصه های قرآنی و نماز وارد شده اند.
وی گفت: 40 روحانی نیز در مدارس این استان به عنوان مشاوران مذهبی حضور دارند که مشکلات فرهنگی و اخلاقی دانش آموزان را برطرف می کنند.
استان 867 هزار نفری خراسان شمالی 168 هزار دانش آموز و 15 هزار فرهنگی دارد. ک/2
7184/626/330



04/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن