تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804240758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار قزوین: بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از بی توجهی به حوزه علوم انسانی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob استاندار قزوین: بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از بی توجهی به حوزه علوم انسانی است قزوین- ایرنا- استاندار قزوین گفت: بسیاری از مشکلات جامعه و نتیجه نگرفتن لازم از سرمایه گذاری ها در حوزه های مختلف، ناشی از بی توجهی به حوزه علوم انسانی است.


به گزارش ایرنا،ˈمرتضی روزبهˈ پنجشنبه شب در نشست هم اندیشی با نخبگان استان قزوین افزود: بی توجهی به حوزه علوم انسانی در کنار علوم اسلامی در حالی است که نخبگان بسیار زیادی در این بخش داریم که باید آنها را وارد متن کار کرده و از ظرفیت آنان استفاده کنیم.
این مسؤول، بر توجه به نخبگان در همه حوزه ها و داشتن دیدگاه جامع نگرانه در این خصوص تأکید کرد و اظهار داشت: اگر به استفاده نکردن از ظرفیت نخبگان علوم انسانی ادامه دهیم، خسارات زیادی خواهیم خورد.
وی با تأکید بر استفاده از توانمندی های نخبگان علوم انسانی برای حل مشکلات جامعه در بخش های مختلف از جمله در موضوعات فرهنگی، اظهار کرد: بی توجهی به علوم انسانی و مسایلی چون مردم شناسی، روانشناسی و حوزه فرهنگ سازی موجب شده است تا در خیلی از زمینه ها با وجود سرمایه گذاری های فراوان به نتایج مطلوب و مورد نظر دست پیدا نکنیم.
استاندار قزوین گفت: به طور نمونه با وجود هزینه های فراوان و میلیاردی در حوزه ترافیک به خاطر غفلت از بعد انسانی مربوط به این مسأله، در این بخش به نتایج مورد نظر نرسیده ایم.
روزبه در ادامه خواستار پیوند و ارتباط هرچه بیشتر نخبگان با همه بخش های جامعه شد و گفت: نباید این ارتباط را تنها محدود به حوزه تولید و صنعت کنیم؛ چرا که سایر بخش ها همچون کشاورزی، آموزش، خدمات و امور اجرایی- اداری و موضوعات سیاسی و اجتماعی ما نیز برای اصلاح و رشد خود به کمک نخبگان و استفاده از ظرفیت های آنان نیازمند هستند.
نماینده عالی دولت در استان قزوین با تاکید بر اینکه ارتباط نخبگان با بخش های مختلف باید جامع و دوسویه باشد، خاطرنشان کرد: هیچ بخش و حوزه ای را پیدا نمی کنیم که برای اصلاح و رشد خود به استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشمندان بی نیاز باشند.
وی همچنین خواستار نقش آفرینی نخبگان در سند آمایش استان قزوین شد و گفت: استفاده از نظرات و راهکارهای نخبگان در سند آمایش و برنامه ششم توسعه استانی ضروری است.
روزبه با انتقاد از اینکه نخبگان، بیشتر تمرکز خود را به حوزه های پیشرو اختصاص داده اند، اظهار کرد: این قشر باید در بخش هایی که کشور در آنها دچار ضعف و مشکل هست نیز ورود پیدا کنند و برای حل آنها چاره و راهکار ارایه کنند.
استاندار قزوین با بیان اینکه در آستانه تهیه و تدوین برنامه ششم قرار داریم، اظهار کرد: این موضوع بهترین فرصت برای استفاده از نظرات و پیشنهادات نخبگان استان و اثرگذاری آنها در حوزه های مختلف به شمار می رود.
این مسؤول در ادامه از پیشنهاد ایجاد اتاق فکر نخبگان استان قزوین استقبال کرد و افزود: ساز وکارهای لازم در این خصوص باید از سوی بنیاد نخبگان تعریف و اجرایی بشود.
وی تأکید کرد: البته راهکارها و پیشنهادات این اتاق فکر باید با واقعیت های جامعه انطباق داشته باشد و به درد حل مسایل و مشکلات استان بخورد و از قابلیت اجرایی نیز برخوردار باشد.
مقام ارشد اجرایی استان در بخش دیگری از سخنان خود از دانشگاه ها به عنوان مراکزی که متکلف ارتقای کیفیت در زندگی انسان ها هستند، نام برد و گفت: اینکه ما به داشتن دانشگاه های مختلف و تعداد زیاد دانشجویان استان خود دلخوش باشیم، کار صحیحی نیست بلکه در حوزه دانشگاه باید دارای خروجی، برنامه و چشم انداز مناسب باشیم.
وی ادامه داد: بر این اساس از همه دانشگاه های استان برای ارایه برنامه و چشم انداز خود درخواست کرده ایم و در این خصوص هم اکنون به سراغ چهار دانشگاه بزرگ استان شامل دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، علوم پزشکی و امام خمینی(ره) رفته ایم.
روزبه بر استفاده از توان علمی دانشگاه ها برای رشد و توسعه استان قزوین در بخش های مختلف تأکید کرد و اظهار داشت: گفتن اینکه قزوین دارای یک دشت بی نظیر کشاورزی است اما در این استان یک دانشکده کشاورزی مدرن و روزآمد هم نداشته باشیم، هنر نیست.
استاندار قزوین در پایان، راه اندازی شرکت های دانش بنیان را یکی از رویکردهای مدیریت ارشد استان خواند و خاطرنشان کرد: دولت بویژه معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری حمایت های خوبی را در این بخش به عمل آورده است.
7392**614**1504

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





03/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن