تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818970682




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صندوق توسعه ملی راهی برای پرداخت معوقات دولت به بانکهاست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob نماینده مجلس شورای اسلامی : صندوق توسعه ملی راهی برای پرداخت معوقات دولت به بانکهاست مشهد-ایرنا-عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از منابع صندوق توسعه ملی می تواند راهی موثر برای پرداخت معوقات دولت به بانکها باشد.


غلامرضا اسداللهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از منابع این صندوق با طی مراحل قانونی ، می تواند به پرداخت معوقات دولت به بانکها و در نهایت باز شدن دست بانکها برای واگذاری تسهیلات به بخش صنعت و تولید موثر باشد.
وی با بیان اینکه متاسفانه دولت گذشته در سالهای اخیر تعامل خوبی با بانکها نداشته است، گفت: در این سالها بدون در اختیار قرار دادن منابع لازم،تکالیفی برای بانکها ایجاد شده بود که همین امر سبب شد بسیار از بانکها از محل منابع خود به صورت تسهیلات به متقاضیان پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه همین امر موجب افزایش چشمگیر بدهی های دولت به بانکها شد، اظهارکرد: از طرفی به دلیل مشکلات و فشارهای اقتصادی و تحریم ها برخی واحدهای تولیدی و صنعتی موفق به بازپرداخت به موقع تسهیلات خود نشده اند و همین مساله نیز منابع بانکها را محدود کرده است.
نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی گفت:میزان بدهی دولت به بانکها در حال حاضر بالای 20 هزار میلیارد ریال می باشد که باید برای مدیریت و پرداخت این معوقات و راه انداختن روند کاری بانکها برای پرداخت تسهیلات چاره ای اندیشید.
وی افزود: در ابتدا با کار کارشناسی باید میزان دقیق بدهی دولت به بانکها مشخص و در گام بعدی برای ایجاد هرگونه تکلیف برای بانکها در حوزه پرداخت تسهیلات باید منابع لازم را ایجاد کرد.
وی در پایان گفت: با توجه به اینکه بانکها تا سقف محدودی از میزان سرمایه تعیین شده، می توانند اقدام به پرداخت تسهیلات نمایند در صورت تصویب طرح افزایش سرمایه بانک ها می توان شاهد افزایش پرداخت تسهیلات از سوی آنها بود.ک/3
7496/659

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





02/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن