تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820128457




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فست فودهای آمریکایی رسوایی آفریدند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: فست فودهای آمریکایی رسوایی آفریدند


در پی رسوایی بهداشتی و استفاده از گوشت های فاسد در یکی از شعبه های رستوران های فست فود آمریکایی در چین، بازار این رستوران ها در چین به طور جدی به خطر افتاده است و به نظر می رسد فست فودهای غربی از جمله مک دونالد، کی اف سی و پتیزا هات، تحریم شوند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ماجرا این رسوایی از آنجا شروع شد که دیروز چهارشنبه، شبکه های تلویزیونی چین گزارش تصویری نشان داده شد که در آن کارگران شعبه هوسی فود آمریکا در شانگهای، گوشت هایی را که به زمین ریخته شده بود با دست جمع می کردند و به محظفه اصلی می ریختند.
همه شعبه های رستوران های زنجیره ای فست فود آمریکایی از این مسئله عذر خواهی کرده اند؛ اما چیزی که مشخص است اینکه این رسوایی ضربه سختی به رستوران های زنجیره ای فست فود آمریکایی زده است. زیرا چند سالی بود که بازار چین با توجه به جمعیت زیاد این کشور به بهشتی برای در آمد زایی رستوران های زنجیره ای فست فود آمریکایی تبدیل شده بود. از این رو، مصرف کنندگان چینی ممکن است فست فود های کشورهای غربی را کنار بگذارند.
مک دونالد

مکدونالد، کی اف سی ، پیتزا هات و دیگر مدل های فست فود آمریکا اکنون در چین با بحران مواجه شده اند .
شعبه رستوران های زنجیره ای هوسی فود آمریکا در شانگهای هنگام ارتکاب جرم به دام افتاده است.این شعبه چینی شرکت هوسی فود آمریکا افزون بر رعایت نکردن اصول بهداشتی ، از گوشت های آلوده و کثیف برای مشتریان خود استفاده کرده است. پلیس شانگهای پنج نفر از کارکنان این شعبه هوسی فود در شانگهای را بازداشت کرده است.
هنوز معلوم نیست آیا هوسی فود آمریکا بزرگترین رستوران زنجیره ای جهان است از این ماجرا آگاه بوده است یا خیر؛ اما بازار چین برای این شرکت بسیاری مهم است.
یام برندز، ( yum! brands) شرکت رستوران‌های بین‌المللی آمریکایی که با در اختیار داشتن بیش از 40 هزار شعبه فست‌فود و رستوران، در125 کشور جهان، به‌عنوان بزرگترین شرکت غذاخوری جهان شناخته می‌شود و در حال حاضر مالک نمونه های فست فود کی اف‌ سی، پیتزا هات، تاکو بل و وینگ‌استریت است حدودی نیمی از کل فروش و 35 درصد میزان سود سالانه اش از چین تامین می شود.
شرکت رستوران های زنجیره ای مک دونالد نیز که بازار فروش اش در آمریکا، اروپا و ژاپن با مشکل مواجه شده است و حتی در سه ماهه دوم امسال میزان فروش و سودش حدود یک درصد کاهش یافت، در چین وضع بهتری داشت . به طوری که به میزان سود و فروش اش در چین در همین مدت زمان یک درصد افزوده شده است.
مردم چین اکنون با نگرانی به موضوع نگاه می کنند. این رسوایی غذایی فقط مربوط به نوع خاصی از فست فود ها نیست. اکنون همه آنها در مظان اتهام هستند.
یوم براندز با توجه به آنکه در سال 2012 نیز به علت وجود آنتی بیوتیک در جوجه هایی که به مشتریان می داد در معرض خطر است و ممکن است مردم کمتری از این به بعد در این کشور پر جمعیت مایل به خرید محصولات آن باشند. تحقیق مقامات چینی در این خصوص ادامه دارد و در همین راستا تاکنون پنچ نفر بازداشت شده اند.
دانلود

لینک را کپی کنید


پنج شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن