تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820418227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد از استاندارد دوگانه لندن / انگلیس همچنان به روسیه سلاح می فروشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob انتقاد از استاندارد دوگانه لندن / انگلیس همچنان به روسیه سلاح می فروشد لندن – ایرنا - منابع خبری انگلیس روز چهارشنبه ضمن ارایه گزارشی هایی از ادامه صادرات سلاح از سوی انگلیس به روسیه به رغم تحولات اخیر اوکراین بویژه بعد از سقوط هواپیمای مالزیایی، لندن را به داشتن استانداردی دوگانه در قبال مسکو متهم کردند.


بگزارش اسکای نیوز، دولت انگلیس به رغم سرنگونی هواپیمای خطوط هوایی مالزی برفراز خاک اوکراین، هنوز به صادرات 135 میلیون پوندی اش به روسیه ادامه می دهد که این امر حاکی از در پیش گرفتن یک سیاست دوگانه در قبال مسکو است.
هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هواپیمایی مالزی با 298 مسافر، در هفدهم جولای در شرق اوکراین هدف قرار گرفت و سرنگون شد و دولت های غربی جدایی طلبان طرفدار مسکو را مسوول سرنگونی این هواپیما می دانند.
براساس گزارش اسکای نیوز، در ماه می گذشته، 285 مجوز که براساس آنها شرکت های انگلیسی اجازه می یابند به روسیه، سلاح بفروشند، وجود داشته است.
ˈجان استانلیˈ رییس کمیته کنترل صادرات سلاح انگلیس در گفت وگو با این شبکه خبری عنوان کرد که جزییات امر نشانگر آن است که شرکت های انگلیسی مبادرت به فروش قطعات موشک به روسیه نیز کرده اند.
نمایندگان مجلس عوام انگلیس نیز روز گذشته از صادرات سلاح این کشور به روسیه که ارزش آن به میلیون ها پوند می رسد، ابراز نگرانی کردند.
براساس گزارش کمیته کنترل صادرات سلاح در پارلمان بریتانیا، کماکان 251 مجوز صادرات تسلیحات به روسیه از جمله فروش تجهیزات آتشبار ضد هوایی، تفنگ های تک تیراندازی، دوربین های دید در شب، قطعات موشک های هوا به هوا، هلی کوپترهای رزمی، به ارزش 132 میلیون پوند به قوت خودش باقی است.
براساس گزارش این کمیته پارلمانی، اجازه صادرات اجزای توپ، مهمات سلاح کوچک، جلیقه حفاظتی پرسنل، تجهیزات ارتباطات نظامی و کشف رمز هنوز از سوی دولت انگلیس داده می شود.
به موجب گزارش این کمیته فراحزبی، تنها 31 مجوز صدور تسلیحات بریتانیا به روسیه تاکنون لغو و یا به حالت تعلیق در آمده است.
نمایندگان مجلس بریتانیا خواهان توضیحات فوری دولت این کشور در قبال موارد مذکور شده اند.
در همین حال دولت انگلیس تحت فشار نمایندگان مجلس و نیز رسانه های این کشور گفته است که تمامی این مجوزها را تحت بازنگری قرار داده است و مجوزهای باقی مانده تنها مربوط به مواردی است که استفاده تجاری دارند.
لندن همچنین متعهد شده است که فروش سلاح هایی به مسکو که می توانند در بحران اوکراین مورد استفاده قرار گیرند، متوقف سازد.
دولت انگلیس درحالی از سوی مجلس نمایندگان و نیز رسانه های این کشور بدلیل داشتن استانداردی دوگانه در قبال مسکو، مورد انتقاد قرار می گیرد، که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس از دولت های اروپایی بویژه فرانسه بدلیل ادامه فروش تسلیحات نظامی به روسیه بشدت انتقاد کرده است.
دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا از کشورهای اروپایی خواسته است تا روسیه را تحت تحریم تسلیحاتی قرار دهند.
هرچند انتقادات تند کامرون نخست وزیر انگلیس از تصمیم جدی پاریس برای تحویل نخستین ناو جنگی ˈمیسترالˈ به روسیه، به مزاق فرانسوی ها خوش نیامد و با واکنش تند ˈلوران فابیوسˈ وزیر خارجه این کشور مواجه شد.
فابیوس در واکنش به سخنان کامرون گفته است: انگلیسی ها چنان رابطه ˈدوستانه ایˈ با روسیه دارند که ما هیچگاه نداشته ایم. به دوستان انگلیسی خود می گویم که از مسائل مالی صحبت کنید. شمار روس های ثروتمند در انگلیس کم نیست.
به گفته وی، انگلیس باید ابتدا به ˈنقشی که ثروتمندان روس در بخش مالی لندن ایفا می کنندˈ بپردازد.
در این میان روزنامه های انگلیس گزارش هایی را منتشر کرده اند که در آنها به کمک های مالی قابل توجه میلیاردهای روسی به حزب محافظه کار بریتانیا تحت رهبری دیوید کامرون اشاره شده است.
اروپام** 1552

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





01/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن