تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815700700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرقت ایمنی _ علیرضا جهانگیری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob سرقت ایمنی _ علیرضا جهانگیری همدان - ایرنا - در حالیکه همیشه از سرقت های مهم به عنوان عامل ناامنی و تاثیر گذار در کاهش امنیت یاد می شود ولی این روزها پدید آمدن جرائم نوپایی همچون سرقت تابلوهای اخطاری راهنمایی و رانندگی جان فعالان در ناوگان حمل و نقل و مسافران را به مخاطره انداخته است.


فلسفه اصلی نصب تابلوهای اخطاری در حاشیه راه ها، به واقع هدایت و راهنمایی استفاده کنندگان از مسیرهای اصلی و فرعی و هشدار به آنها درباره احتمال بروز خطر در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی است.
تابلوهای راهنمایی و رانندگی با توجه به نیاز راهها به اخطارهایی همچون کاهش سرعت، نزدیک شدن به تقاطع، پیچ خطرناک، پل، سبقت ممنوع و از این قبیل هشدارها در کنار جاده نصب می شود.
به دنبال افزایش قیمت آلیاژهای مختلف برخی از سارقان بدون همراه داشتن دسته کلیدهای بزرگ، چراغ قوه یا استتار صورت خود و یا پریدن از دیوار به آسانی یک آب خوردن تابلوهای کنار جاده را به سرقت برده و به عنوان یک آهن قراضه یا ضایعات به فروش می رسانند.
با افزایش سرقت تابلوهای راهنمایی و رانندگی عوامل راهداری برای جلوگیری از چنین روند نامعقولی از ارزانترین آلیاژ استفاده کردند با این توضیح که پیشتر جنس تابلوهای نصب شده در محورهای اصلی و فرعی آلومینیومی بود ولی به علت افزایش قیمت این فلز و رشد سرقت آنها، تابلوهایی با جنس آهن در محورها نصب شد ولی با این وجود گرچه شاهد کاهش سرقت ها بودیم اما این روند نامعقول همچنان ادامه دارد.
البته سارقان با گذر زمان حرفه ای تر شده و سرقت چراغ های چشمک زن و خورشیدی را در دستور کار قرار دادند در حالیکه این چراغ های گران قیمت را به مالخر به نازلترین قیمت به فروش می رسانند و خریدار نیز به علت آشنا نبودن به کارکرد آن در بهترین حالت از آن برای زیبایی یا روشن کردن خانه استفاده می کند.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی همدان در این باره به ایرنا گفت: تابلوهای نصب شده در کنار جاده حاوی اطلاعاتی در زمینه اطلاعات راه ها از جمله محدودیت سرعت، وجود پیچ خطرناک، راهنمایی راننده برای گردش به چپ یا راست و دیگر اطلاعات مورد نیاز راننده است.
ˈمحمد روباریˈ افزود: سرقت تابلوهای هشداری و راهنمایی و رانندگی فارغ از ارزش مادی ، بازی کردن با جان افراد است چه بسا به علت ناآگاهی راننده به جاده و تاخیر در گردش به چپ یا راست شمار زیادی از خانواده ها داغدار شوند.
وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت دید در زمان تاریک شدن هوا بیشتر رانندگان با توجه به تالوهای کنار جاده سرعت خود را تنظیم کرده تا به راحتی در پیچ ها و تقاطع ها بتوانند خودرو را کنترل کنند ولی نبود تابلو هشداری احتمال بروز سانحه را افزایش می دهد.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی همدان تاکید کرد: سارقان علاوه بر تابلو و چراغ های چشمک زن، گارد ریل و پایه های آن که از جنس آهن و بسیار سنگین وزن است را نیز به سرقت می برند.
رودباری افزود: چراغ های چشمک زن یا چراغ سولار در مکان هایی که دارای تابلو برق نیست نصب می شوند و این چراغ ها انرژی مورد نیاز خود را از نور خورشید تامین کرده و تا مدت سه روز در صورت نامساعد بودن شرایط جوی فعال هستند.
وی گفت: به منظور جلوگیری از سرقت تابلوهای هشداری و راهنمایی و رانندگی علاوه بر مکاتباتی که با مسوولان مربوطه صورت گرفته عوامل راهداری اقدام به محکم کردن تابلوها با جوش کردن پیچ ها و یا خم کردن پیچ ها کرده اند.
وی اضافه کرد: 9 گشت تیم راهداری به صورت مستمر در راه های برون شهری این استان حضور دارند و علاوه بر این اهالی مناطق مسکونی در صورت روئیت چنین تخلفاتی موضوع را به راهداران گزارش می دهند.
وی یادآوری کرد: عوامل انتظامی کبودرآهنگ و اسدآباد موفق به دستگیری تعدادی از سارقان در حین سرقت یا زمان انتقال تابلو شدند که هم اینک چهار نفر با حکم دادگاه در زندان به سر می برند.
راهداری همدان به منظور ایمن سازی مسیرهای اصلی و فرعی این استان اقدام به توسعه و احداث 4500 متر شبکه روستایی، تهیه و نصب 178 تابلو فسفری، رنمگ آمیزی پایه تابلوهای هشداری، نصب 69 چراغ چشمک زن جدید و تعمیر 22 هزار و 496 متر گاردریل کرده است.
استان همدان دارای 5400 کیلومتر انواع راه است.
7525/2624

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





01/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن