تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798648927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشنايي با هنر 800 ساله خوشنويسي در نمايشگاه قرآني مردم و رمضان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ مرداد ۱۳۹۳ (۱۴:۱۸ب.ظ)
آشنايي با هنر 800 ساله خوشنويسي در نمايشگاه قرآني مردم و رمضان نمايشگاه قرآني «مردم و رمضان؛ فصل نيايش و مهرباني» که همه شب در ايام ماه رمضان در پارک قيطريه تهران برپا مي شود، علاوه بر غرفه هاي محصولات مذهبي و قرآني در زمينه هاي هنر و فرهنگ نيز ميزبان علاقمندان مي باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، در کنار دهها غرفه برپا شده در اين نمايشگاه، غرفه هنرهاي خوشنويسي از رونق خاصي برخوردار است.
مجتبي سبزه رييس انجمن خوشنويسان غرب تهران در اين خصوص اظهار داشت: اينکه در اين نمايشگاه، کارهاي فرهنگي و هنري در کنار محصولات مذهبي و قرآني با هم ارائه مي شوند، اقدام بسيار خوبي است که موجب خواهد شد تا هنر از حالت گنگ خود بيرون آمده و با انجام يک فرهنگ سازي مناسب، اين هنر که برخي به اشتباه فکر مي کنند صرفا براي هنرمند است، به ميان مردم بيايد.
وي تصريح کرد: ما در اين نمايشگاه تلاش کرديم تا هنر خوشنويسي که سابقه اي 800 ساله در ايران دارد، بيشتر به مردم جامعه معرفي شود؛ مردمي که به دليل پيشرفت هاي روزافزون تکنولوژي و صنعت، امروز نياز به آرامش را بيشتر در زندگي خود حس مي کنند و اين هنرها مي تواند تقش آرامش بخش براي آنها داشته باشد.
سبزه تاکيد کرد: در حقيقت اين وظيفه ما هنرمندان است که هنر را از کنج عزلت به ميان زندگي مردم بياوريم.
رييس انجمن خوشنويسان غرب تهران ضمن تشکر از برگزارکنندگان نمايشگاه «مردم و رمضان» اظهار داشت: نفس برگزاري اين دست نمايشگاهها که به راحتي در دسترس مردم قرار دارند، کار بسيار خوب و پسنديده‌اي است که نقش مهمي هم در ارتقاء سطح فرهنگي، هنري و مذهبي جامعه دارد و ما هم به همين دليل بود که تصميم گرفتيم تا با فعاليت در اين نمايشگاه، در کنار اين دوستان به خدمت بپردازيم که البته خدا را شکر بسيار هم مورد استقبال مردم و بازديدکنندگان قرار گرفت.
وي افزود: البته در سالهاي آينده بايد تلاش بيشتري در جهت ارتقا سطح اين نمايشگاه نوپا کنيم تا هم با اطلاع رساني مناسب و هم ايجاد فضاي به مراتب بهتر، مردم بيشتري را به سمت غرفه هاي مذهبي و هنري و فرهنگي بکشانيم.
جليل صحرايي يکي از دست اندرکاران غرفه هنر خوشنويسي نيز درباره ميزان استقبال مردم از هنر خوشنويسي گفت: استقبال در اين چند شب خصوصا در ايام تعطيل بسيار زياد است و افراد زيادي از بازديدکنندگان با مراجعه به ما يا سفارش کار مي دهند و يا ما به رسم هديه نوشته اي را به آنها تقديم مي کنيم.
وي خاطرنشان کرد: البته ما در اين نمايشگاه هرشب حداقل 10 صفحه خوشنويسي که بيشتر نيز با مضامين ديني است به مردمي که علاقمند هستند به صورت هديه ارائه مي دهيم.
صحرايي با اشاره به اشتياق ايرانيان به هنرهاي بومي ازجمله خوشنويسي گفت: در برخي روزها، استقبال بيش از حد تصور است و مردم و بويژه جوانان و نوجواناني که امروز از حداکثر تکنولوژي هاي مدرن برخوردارند، براي آشنايي بيشتر با اين هنر به ما مراجعه و يا در کلاس ها ثبت نام مي‌کنند.
وي برگزاري نمايشگاههاي منطقه اي را يکي از راههاي برقراري ارتباط با مردم جامعه دانست و گفت: در سالهاي گذشته ما در ديگر بوستان هاي تهران نيز حضور داشتيم اما امسال در بوستان قيطريه نيز ديديم که استقبال مردم خوب است و جا دارد بيشتر از اينها براي برقراري ارتباط با مخاطبين تلاش کنيم.
نمايشگاه قرآني «مردم و رمضان، فصل نيايش و مهرباني» با همکاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شميرانات و شمال تهران، شهرداي منطقه يک و فرهنگسراي ملل در پارک قيطريه تهران با حضور ۶۵ ناشر کتاب، موسسات فرهنگي ديجيتال، موسسات قرآني، کانونهاي مساجد، سراي محلات و ساير موسسات فرهنگي و هنري افتتاح و هر روز از ساعت ۱۹ لغايت ۱ بامداد پذيراي علاقه مندان آثار فرهنگي و هنري قرآني است.
برپايي ايستگاه هاي قرآني کودک و نوجوان همراه با اهداي جايزه به کودکان و نوجوانان، برگزاري نشستهاي قرآني، تجليل از فعالان قرآني مساجد و محافل قرآني، مشاوره هاي مذهبي و برگزاري کرسي هاي گفتمان ديني از جمله ديگر برنامه هاي اين نمايشگاه است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن