تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798444213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پلیس در کنار مردم؛ مردم در کنار پلیس


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob پلیس در کنار مردم؛ مردم در کنار پلیس شیراز- ایرنا- جهان امروز هر چند با بروز و ظهور پدیده های جدید ناامنی و از سوی دیگر، ابزارهای جدید تامین امنیت همراه بوده است،اما یک اصل راهبردی از دیرباز همچنان تغییر نیافته است.


به گزارش ایرنا، مشارکت همگانی در تامین امنیت و نظارت بر آن از مولفه هایی است که با وجود گسترش دانش و ابزار پلیس از اهمیت آن کاسته نشده و بلکه بر ضرورت آن افزوده شده است.
آنجا که مردم به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی پلیس یا به عبارت دیگر تامین کننده امنیت در سطح داخلی مرزهای سرزمینی و میهنی نقش آفرینی می کنند این مهم بسترساز پایداری و تقویت امنیت و احساس امنیت در هر جامعه است.
پلیس در نظام مردمسالارانه جمهوری اسلامی ایران نیز از این موهبت برخوردار است و فرماندهان ارشد ناجا همواره بر اهمیت نقش و مشارکت مردم در ایجاد شرایطی امن برای زندگی بالنده و شکوفا در جامعه تاکید کرده اند.
پلیس با طرح ریزی برنامه های عملی، دایره نظارت همگانی در جامعه را به سطح کارکنان خود تسری داده است و این حرکت مهم مفهوم پلیس پاسخگو را در اذهان متبادر می کند.
شکل گیری مرکز نظارت همگانی در تهران و دفاتر نظارت همگانی در استان ها مخلوق چنین نگاه و دیدگاهی است که از سال 1379 عملیاتی شده و بر شرح کارکردها و وظایف آن افزوده شده است.
مردم که پیش تر با سامانه تلفنی 110 نیازهای فوریتی خود در حوزه انتظامی را به اطلاع پلیس می رساندند و مفهوم ˈپلیس در کنار مردمˈ را درک کرده بودند، با راه اندازی دفاتر نظارت همگانی ناجا در سراسر کشور مفهوم ˈمردم در کنار پلیسˈ برای ساختن جامعه ای امن و عاری از ناامنی را حس کرده اند.
این احساس در اقشار مختلف جامعه که پلیس از جنس مردم است و این که در مواقع حساس، خود در میدان مخاطره آمیز خطر نیز در کنار پلیس حضور می یابند نشانه بروز و ظهور اعتماد دوجانبه ای است که شکل گرفته است.
سردار سرتیپ پاسدار احمدی مقدم فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بیان ماموریت های سامانه 197 نظارت همگانی پلیس به این نکته جالب توجه اشاره کرده است که ˈ باید به مردم فرصت دهیم تا اولویت ها و نیازهای خود را مطرح کنند و تلاش ناجا بر این است که مطالبات اجتماعی را کشف و برای رفع هرکدام تدبیر لازم را اتخاذ کند. ˈ
از دیگر سو، دایره فعالیت سامانه نظارت همگانی ناجا به شماره تماس 197 محدود نمانده است و دفاتر نظارت همگانی ناجا در سراسر کشور به کانون آمد و شد مردم با ماموران نظم و امنیت در جامعه تبدیل شده اند.
در این دفاتر و با برنامه ریزی هایی که صورت می گیرد، مردم می توانند به مقام ارشد انتظامی در سطح شهر، منطقه و استان و حتی کشور دسترسی داشته باشند.
دفتر نظارت همگانی پلیس فارس از دفاتر فعال کشور در این حوزه است که در تلاش است آرامش و امنیت را در جامعه تقویت کند.
این روزها و با آغاز فعالیت فرماندهی انتظامی جدید استان فارس این حرکت سازنده تقویت شده به گونه ای که با وجود اهمیت فضای حساس کار در استان پهناور فارس، دفتر نظارت همگانی ناجا در شیراز میزبان خیل عظیمی از مراجعه کنندگان بوده است.
سردار سرتیپ دوم احمد علی گودرزی این هفته نیز باری دیگر در دفتر نظارت همگانی ناجا در شیراز حاضر شد که این حضور با دیدار و رسیدگی به امور و مطالبات انتظامی 166 شهروند همراه بود.
در این دیدار مردمی، فرمانده انتظامی فارس با 166 نفر از شهروندان دیدار و پس از بررسی خواسته ها و مطالبات انتظامی مراجعه کنندگان، دستورهای لازم را صادر کرد.
حضور معاونان و روسای پلیس های تخصصی فرماندهی انتظامی فارس در این دیدار مردمی با این پیام همراه بود که فرماندهی انتظامی استان بر گره گشایی سریع از کار و مشکل مردم تاکید دارد.
کشتکار از مراجعه کنندگان روز سه شنبه این هفته به دفتر نظارت همگانی ناجا در شیراز به خبرنگار ایرنا گفت: در ماه مبارک رمضان که شرایط خاصی از نظر توان جسمی و فردی برای روزه داران ایجاد می شود، رسیدگی به امور 166 شهروند استان فارس از عزم و همت بلند فرمانده انتظامی جدید استان دارد.
وی افزود: امیدواریم این روح جدیت و همت بلند در بدنه انتظامی استان نیز دمیده شود و نتیجه آن، کاهش دغدغه های مردم و افزایش سطح امنیت باشد. ک/4
2026/ 667

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





31/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن