تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805830344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنرمندان از خواسته‌هایشان گفتند/ قالیباف قول داد پای حرف هنرمندان بنشیند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی افطاری شهردار تهران با هنرمندان
هنرمندان از خواسته‌هایشان گفتند/ قالیباف قول داد پای حرف هنرمندان بنشیند
شهردار تهران در مراسم افطار با هنرمندان ضمن شنیدن صحبت‌ها و درخواست‌‌های آنها قول داد 22 مرداد در خانه هنرمندان حاضر شود و پای صحبت هنرمندان بنشیند.



به گزارش خبرنگار مهر، مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در مراسمی که شامگاه دوشنبه 30 تیر با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران و جمعی از هنرمندان حوزه های مختلف فرهنگ و هنر همچون علی مرادخانی، سید محمد هادی ایازی، شهاب مرادی، سید محمد جواد شوشتری، عزت‌الله انتظامی، غلامحسین امیرخانی، ایرج راد، داریوش ارجمند، قطب الدین صادقی، داود گنجه‌ای، سیف‌الله صمدیان، پری صابری، لوریس چکناواریان، محمدرضا اصلانی، مازیار فلاحی و ...  در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، گفت: توقع مخاطبان امروز از ما بالا رفته است و این کار کردن در خانه هنرمندان ایران را نسبت به گذشته دشوار‌تر کرده است. وی با ارایه گزارشی از برنامه‌های خانه هنرمندان ایران عنوان کرد: برنامه‌های زیادی سالانه در حوزه آموزش و پژوهش و حوزه فرهنگ و هنر طراحی و برگزار می‌شود که خانه هنرمندان ایران را از یک مرکز فرهنگی و هنری عام به یک مرکز فرهنگی و هنری مولف تبدیل کرده است. ایجاد نخستین دانشگاه مجازی هنر با عنوان مکتب عالی هنر، انتشار ۴ مجله تخصصی، انتشار کتاب‌های مختلفی در زمینه هنر و فرهنگ، انتشار بیش از ۳۵ عنوان فیلم تئا‌تر برای نخستین بار در ایران، ایجاد گالری در فضای باز، برگزاری بیش از ۱۲۰ نمایشگاه تجسمی در طول سال، برگزاری برنامه‌های مختلف انجمن‌های هنری و... از فعالیت‌های خانه هنرمندان در چند سال گذشته است. مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در ادامه با بیان اینکه توجهات نسبت به این فعالیت‌ها کمتر از حد انتظار بوده است، افزود: حدود یک میلیارد و 600 میلیون هزینه‌های جاری این مرکز است و بودجه‌ای که برای ما در شهرداری تهران تصویب شده است حدود 400 میلیون تومان است و ما بیش از پنج میلیارد کار هنری می‌کنیم. ما تقاضا کردیم که میزان این بودجه بیشتر شود اما این میزان نه تنها بیشتر نشد بلکه کاهش هم پیدا کرد.

وی در پایان سخنان خود از شهردار تهران خواست این بودجه را بیشتر کند و همچنین با اشاره به تعاونی مسکن هنرمندان که به درخواست خود قالیباف صورت گرفته است، بیان کرد: همکاری بیشتری باید صورت بگیرد تا این تعاونی شکل بگیرد و همه هنرمندان بتوانند صاحب مسکن شوند. همچنین پادگانی در کنار خانه هنرمندان ایران وجود دارد که اگر به فضای فرهنگی باغ خانه هنر اضافه شود گشایش زیادی را در بر دارد. در ادامه این مراسم که اجرای آن را ژیلا صادقی مجری بر عهده داشت از غلامحسین امیرخانی استاد پیشکسوت خطاطی دعوت شد تا روی سن بیاید و دقایقی سخن بگوید. وی با بیان اینکه هنر با توجه به ارزش و اهمیت والایش باید در اختیار اهل هنر قرار بگیرد، گفت: فرهنگ و هنر موقعیتی را ایجاد می‌کند که ما بعنوان انسان به نوعی برادر و هم سرنوشت باشیم اما در حال حاضر از آن حکمت عمیق به دور مانده‌ایم. امیرخانی ادامه داد: هنر باید به دست کسی باشد که صاحب هنر باشد و شایستگی داشته باشد. که اگر نداشته باشد به جای اثر مطلوب اثر منفی پیدا می‌کند. این استاد پیشکسوت در ادامه با اشاره به سخنانی که در حوزه افراط و تفریط در جامعه می‌شود، بیان کرد: امروزه در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی جامعه اعتدال بر سر زبان‌ها افتاده است. ما مساله افراط و تفریط را از ابتدای انقلاب شنیده‌ایم و حالا بعد از 1400 سال اموزش شیعه و همچنین فرهنگ ایرانی خود باید بر سر این موضوع جدل داشته باشیم و این جای افسوس خوردن دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حرکت‌هایی که نخبگان می‌توانند در جامعه ایجاد کنند، بیان کرد: نخبگان به تنهایی می‌توانند تحول ایجاد کنند به شرطی که تریبون داشته باشند و حرفشان شنیده شود بدون پشتوانه حمایتی نخبگان هیچ قدرتی در جامعه ندارند. امیرخانی با اشاره به بودجه‌های میلیاردی نهادها عنوان کرد: ما نهادهای زیادی داریم که بودجه‌های میلیاردی دارند اما با این بودجه ها چه کاری انجام شده است چرا ما باید رکورددار دروغگویی باشیم. امیرخانی همچنین در بخشی از سخنان خود به بی توجهی به صدای شجریان اعتراض کرد و گفت هیچ کس در کره زمین وجود ندارد که صدای شجریان را بشنود و جانش به مراتب آسمانی متصل نشود. همچنین ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر نفر بعدی بود که به جایگاه آمد و سخن گفت. وی که بارها و بارها از قالبیاف شهردار تمجید کرد و گفت ما شما را دوست داریم، در سخنانی بیان کرد: کودکان ما امروز سوپرمن و اسپایدرمن می‌بینند چیزهایی که با فرهنگشان هیچ نزدیکی ندارد و ما فرهنگ و هنر خود را به آنها اموزش نمی دهیم پس چه انتظایر از انها داریم. محمدرضا اصلانی فیلمساز نیز در سخنانی کوتاه خواهان حمایت‌های بیشتر شهرداری تهران از هنر شد و بیان کرد: خانه هنرمندان ایران بیش از ۲ هزار نفر بازدیدکننده و مراجعه کننده دارد و اینجا به حمایت‌های بیشتری نیاز دارد. وی ادامه داد: شهردار ما پل‌های زیادی در شهر زدند و حالا نیاز است که فرهنگ ما را به جهان پل بزنند این حوزه پشتیبانی بی قید و شرط می‌خواهد چرا که فرهنگ احتیاج به سوبسید دارد مخصوصا در کشورهای جهان سوم و اگر دقت کنید در حوزه‌ای مثل سینما بخش خصوصی هیچ گاه فرهنگ‌زا نبوده است. داریوش ارجمند دیگر هنرمندی بود که روی سن آمد و با تاکید بر ارتباط تنگاتنگ هنر و اقتصاد بیان کرد:  وقتی مردم مشتری کار‌های فرهنگی باشند آنگاه اقتصاد نیز خود را نشان می‌دهد، هنرمندان بیش از همه به مردم نیاز دارند نه به دولت و یا مسئولی. اگر ما بتوانیم با برنامه و طرح‌های خود مردم را با هنر آشتی دهیم، مسائل و مشکلات ما حل خواهد شد.

وی ادامه داد: فرهنگی که اقتصادساز نباشد سودی ندارد و اقتصادی بدون فرهنگ هم کارامد نیست. در پایان این سخنان از قالیباف شهردار تهران دعوت شد تا روی سن بیاید و سخن بگوید. وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به درخواست‌های هنرمندان بیان کرد: من امروز احساس کردم بحث‌های گفتنی زیاد است و من قول می‌دهم 4شنبه 22 مرداد نیز به خانه هنرمندان بیایم و درباره این موارد صحبت کنیم. شهردار تهران خطاب به امیرخانی بیان کرد: ما انقلاب کردیم که صداقت، صفا و راستگویی بوجود آید. در فرهنگ شیعه و تمدن ما، دروغ هیچ جایی ندارد، کسی که دروغ بگوید از این کشور و فرهنگ انقلاب نیست، افتخار ما این است که با انقلاب خود شرایطی را ایجاد کرده‌ایم که امیرخانی می آید و به راحتی حرف خود را می‌زند.

وی ادامه داد: ممکن است خطاها و اشکالاتی هم وجود داشته باشد اما آنها را جزو انقلاب اسلامی و فرهنگ این مردم و ملت نمی دانیم چراکه فرهنگ ما فرهنگ عدالت و راستگویی است. ما از ابتدای انقلاب در مسیر عدالت گام برداشته‌ایم و در این مسیر نیز ادامه خواهیم داد، اگر خطاهایی صورت می‌گیرد این خطا‌ها از فرهنگ انقلاب نیست. وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: عقبه انقلاب ما پیشرفت های علمی و هسته ای نیست بلکه قلب مردم است اگر ما بتوانیم در قلب مردم حضور داشته باشیم، این انقلاب و نظام به اوج قدرت خود می‌رسد. در پایان این سخنان غلامحسین امیرخانی، لوریس چکناواریان و مجید سرسنگی روی سن آمدند و یکی از عکس‌های مجموعه حج جمشید بایرامی را از سوی خانه هنرمندان ایران به قالیباف تقدیم کردند. شهردار تهران در این مراسم گالری خیابانی با تم عکس‌های نیایشی را که برای اولین بار در تهران برگزار شد، افتتاح کرد. در پایان این جلسه، مراسم افطاری هنرمندان با شهردار تهران برگزار شد.


۱۳۹۳/۴/۳۱ - ۱۱:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن