تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819479543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهر تاریخی بلقیس اسفراین ردیف ملی مرمت و ساماندهی گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob شهر تاریخی بلقیس اسفراین ردیف ملی مرمت و ساماندهی گرفت بجنورد - ایرنا - مدیر پایگاه شهر تاریخی بلقیس اسفراین گفت: این اثر تاریخی در ردیف 3005 مرمت و ساماندهی محوطه های تاریخی توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور قرار گرفته است.


به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در روز سه شنبه،ˈعلیرضا نحفیˈ گفت: با اختصاص این اعتبار ملی در سال های آینده، کار مرمت و ساماندهی این اثر تاریخی شتاب خواهد گرفت.
وی گفت: قرار گرفتن شهر تاریخی بلقیس در ردیف مرمت و ساماندهی سازمان به دنبال پی گیری های مستمر نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی بوده است.
نجفی همچنین از اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبار از محل ردیف ماده 180 برنامه پنجم ملی برای مرمت و ساماندهی شهر تاریخی بلقیس در سال 93 خبر داد.
سفر رهبری در مهر سال 91 به شهر اسفراین و سخنرانی در جمع مردم این شهرستان ضمن اشاره به اهمیت شهر تاریخی بلقیس، خواستار مرمت، رسیدگی و معرفی بیشتر این اثر تاریخی شدند.
تاکید معظم له بر توجه بیشتر به معرفی شهر تاریخی بلقیس باعث شد تا رییس وقت سازمان میراث فرهنگی کشور برای مرمت و ساماندهی این شهر تاریخی 40 میلیارد ریال اعتبار در نظر بگیرد.
شهر کهن اسفراین معروف به شهر بلقیس در فاصله سه کیلومتری جنوب شهر کنونی اسفراین با وسعت 180 هکتار واقع شده که شامل ارگ و خندق پیرامون آن، شارستان، ویرانه های معروف به تپه منار (مسجد جامع)، مقبره شیخ آذری، قسمت صنعتی شهر، آب انبار، کاروانسرا، مجموعه معروف به یخدانها و یک گورستان وسیع در نزدیکی دروازه شرقی است.
این مجموعه تاریخی با توجه به اهمیت و غنای تاریخی و شهری قدیم در سال 1388 به عنوان پایگاه میراث فرهنگی مصوب و فعالیت مطالعاتی، مرمتی و باستان شناسی آن آغاز شده است.
شهرستان اسفراین در 60 کیلومتری جنوب بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد. ک/1
623

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





31/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن