تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798442148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حسینی‌راد زنده بود به اتفاقات غزه واکنش نشان می‌داد/ حسادت‌هایی که دل هنرمند را شکست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی مراسم چهلم عبدالمجید حسینی ‌راد
حسینی‌راد زنده بود به اتفاقات غزه واکنش نشان می‌داد/ حسادت‌هایی که دل هنرمند را شکست
در مراسم چهلمین روز درگذشت عبدالمجید حسینی ‌راد جمعی از استادان و مدیران حوزه هنری و دانشگاه تهران از ویژگی‌های وی گفتند و مرتضی گودرزی دیباج از اهمیت مساله غزه برای حسینی راد سخن گفت.



به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم پاسداشت زنده‌یاد عبدالمجید حسینی راد پژوهشگر، استاد دانشگاه و هنرمند نقاش با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، مرتضی گودرزی (دیباج) مدیر مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری، سیدمحمد فدوی عضو هیئت علمی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران، حسن بلخاری مدیر گروه مطالعات عالی هنر در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، اصغر كفشچیان مقدم عضو هیئت علمی پردیس هنرهای زیبا، حسن نوفرستی مدیر امور فرهنگی هنری موزه ی هنرهای معاصر تهران، كاظم چلیپا، صدیقه سلمان، غلامعلی طاهری و جمعی دیگر از هنرمندان تجسمی و نزدیكان و دوستان آن مرحوم دوشنبه 30 تیر ماه در حوزه هنری برگزار شد. مرتضی گودرزی (دیباج) در این مراسم با بیان این كه حسینی راد باری بر زمین مانده را در عرصه هنر می دید، گفت: با توجه به ویژگی‌های روحی كه از وی می‌شناختم، می‌دانم اگر در حال حاضر در این جمع بود نسبت به مسائلی كه در غزه و كشورهای اطراف رخ می دهد واكنش نشان می داد و دوست داشت كه دیگر هنرمندان در این زمینه عكس العمل نشان دهند. حسینی راد تبلور یك هنرمند اندیشمند است وی ادامه داد: معتقدم تبلور یك هنرمند اندیشمند خود حسینی راد است. او از جمله هنرمندانی بود كه انسان در كنارش احساس امنیت می كرد. اهل غیبت و حرف‌های اضافه درباره دیگران نبود و مشغول كار هنری و علمی خود بود. گودرزی خاطرنشان كرد: ویژگی های اخلاقی عبدالمجید حسینی راد جزو گمگشته ها در جامعه هنری‌مان است و همه ما آرزو داریم روزی همچون او باشیم و كسانی كه با ما همراهی می كنند احساس امنیت كنند. او ویژگی های علمی فراوانی داشت و پیش از آن كه به دانشگاه برود و مدرك تحصیلی اش را اخذ كند، به لحاظ علمی و هنری انسان قابل ملاحظه ای بود. وی در پایان گفت: بر ویژگی های اخلاقی عبدالمجید حسینی راد تاكید بیشتری كردم، چرا كه علم و دانش را می توان به دست آورد اما ویژگی های اخلاقی ظرف اصلی انسان است. سیدمحمد فدوی عضو هیئت علمی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران نیز درباره مقام هنرمندان و اهل قلم گفت: در گذشته برای من سنگین بود بپذیرم كه اهالی قلم در نزد خدا بالاتر از شهدایی هستند كه جانشان را برای معبودشان می دهند اما پس از درگذشت حسینی راد بیشتر به این موضوع باور پیدا كردم، چرا كه آثاری كه با قلم و هنر ایشان باقی مانده است می تواند راهگشای جوانان و نسل های آینده باشد.

حسینی‌راد هنرمندی سخنور بود

وی با تاكید بر این كه خدمات حسینی راد به كشور قابل تحسین است، اظهار كرد: با درگذشت حسینی راد ضمن این كه یك دوست عزیز را از دست داده ایم، وزنه ای علمی و یك دانشمند را هم از دست داده ایم. شاید اهالی هنرهای تجسمی و نقاشی همگی سخنوران و پژوهشگران درجه یكی نباشند اما به اعتراف دوستان و همكاران حسینی راد ایشان ویژگی سخنوری و پژوهشگری را داشت و در حوزه هنرهای تجسمی در سخنوری كسی به پای حسینی راد نمی رسد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مهر ماه امسال دانشكده هنرهای تجسمی دانشگاه تهران در مقطع كارشناسی ارشد و دكترا رشته تحصیلی هنر اسلامی را برگزار می كند. اگر همت عبدالمجید حسینی راد نبود این اتفاق رخ نمی داد و تلاش و كوشش ایشان با همكاری دوستانشان موجب شد این جریان محقق شود و این از باقیات الصالحات دكتر خواهد بود.

مقالات حسینی‌راد منتشر می‌شود

فدوی همچنین از انتشار مجموعه مقالات حسینی راد خبر داد و گفت: با همكاری كارشناسان و با كمك مرتضی گودرزی دیباج مدیر مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری و همچنین همكاری موزه هنرهای معاصر تهران مجموعه مقالات دكتر حسینی راد چاپ و منتشر می شود و سند علمی است كه از او باقی می ماند.

وی همچنین با انتقاد از بی مهری برخی از نزدیكان و همكاران حسینی راد در دوران ریاست او بر موزه هنرهای معاصر تهران گفت: زمانی كه او با هدف خدمت، رئیس موزه هنرهای معاصر و مركز هنرهای تجسمی بود افرادی از هنرمندان تجسمی حرف هایی زدند و كارهایی كردند كه حسینی راد بعد از یك سال مجبور شد استعفا دهد چرا كه نمی خواست به خاطر هوای نفس عده ای، با آبرویش بازی شود. پیشنهاد می كنم این دوستان از روح بلند و شفاف حسینی راد بخواهند آن ها را حلال كند.

نیروی جایگزین برای حسینی‌راد در دانشگاه نداریم

همچنین در این مراسم اصغر كفشچیان مقدم نقاش و عضو هیئت علمی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران با بیان این كه عبدالمجید حسینی راد انسانی كمیاب بود، اظهار كرد: حدود 40 روز است كه او را از دست داده ایم و برای پیدا كردن نیروی مناسب برای 2 درس با مشكل جدی مواجه شده ایم؛ چرا كه انسانی مانند او یافت نمی شود.

وی افزود: برای من حسینی راد همیشه یك معنای خوب و آرامش بخش بود، به انسان آرامش می داد و هر چه من تندخو بودم وی آرامش داشت و در دورانی كه با هم سپری كردیم نقصان‌های من زیر سایه حسینی‌راد دیده نشد.

در ادامه مراسم حسن بلخاری  مدیر گروه مطالعات عالی هنر در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران با بیان این كه با گذشت 40 روز از درگذشت عبدالمجید حسینی راد هنوز مرگ او را باور نكرده است، گفت: انسان مرگ هایی را باور نمی كند به خصوص وقتی كه روح متوفا بر جامعه انسانی سیطره داشته باشد.

حوزه پژوهش هنر مهجور و فقیر است

وی خاطرنشان كرد: حسینی راد پژوهشگری توانا در عرصه هنر بود و علاوه بر دست توانایش در آفرینش‌های هنری در مباحث پژوهشی هم كارهای ارزشمندی انجام داد.  در 20 سال گذشته تلاش‌های وسیعی در زمینه پژوهش هنر انجام شده اما این حوزه هنوز مهجور و فقیر است. در چنین دورانی حضور كسانی چون عبدالمجید حسینی‌راد به عنوان یك پژوهشگر بیشتر احساس خواهد شد. این استاد دانشگاه در پایان گفت: در آغاز كتاب شاهكارهای نگارگری ایران مقدمه ای از حسینی راد دیدم كه تاریخ نقاشی ایران را به زیبایی و اختصار بیان می كرد و به جان تاریخ نفوذ پیدا كرده بود. در پایان از خانواده مرحوم عبدالمجید حسینی راد با اهدای تابلویی از سوی رئیس حوزه هنری تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

همچنین پس از اتمام این مراسم نمایشگاه آثار مرحوم عبدالمجید حسینی راد در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری با حضور هنرمندان و خانواده وی افتتاح شد.


۱۳۹۳/۴/۳۰ - ۱۸:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن