تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802910230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهم واردات و صادرات از اعتبارات بانکی سیستان و بلوچستان کمتر از یک درصد است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > سیستان و بلوچستان مالکی عنوان کرد:
سهم واردات و صادرات از اعتبارات بانکی سیستان و بلوچستان کمتر از یک درصد است
زاهدان-خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اعتبار پرداخت شده در بخش تجارت و واردات و صادرات توسط بانک‌ها در سال گذشته کمتر از یک درصد و معادل 77 صدم درصد بوده که در مقایسه با سایر حوزه‌ها از کمترین میزان برخوردار است.



به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مالکی شامگاه یکشنبه در نشست نمایندگان صاحبان صنایع و مدیران عاملان بانک‌های استان با حضور استاندار بیان داشت: بانک‌های عامل در سال گذشته تنها 10 درصد منابع خود را ر بخش صنعت و معدن هزینه کردند و بیش از 4 برابر  این بخش را به صنعت ساختمان اختصاص دادند. وی ابراز داشت: در این راستا در بخش کشاورزی 15 درصد، در بخش خدمات 29 درصد، در بخش مسکن 39 درصد و در بخش تجارت و واردات و صادرات کمتر از یک درصد و معادل 77 صدم درصد توسط بانک ها در سال 92 پرداخت شد. وی بیان داشت: نگاهی به این ترکیب نشان می دهد که میزان توجه نظام بانکی و بنگاه‌های اقتصادی به بخش توسعه و تولید که بخش صنعت و کشاورزی است در مقایسه با بخش ساختمان بسیار اندک است. وی گفت: بر اساس اشتغالی که ایجاد شده 42 درصد به بخش خدمات تعلق داشته است اما پایداری اشتغال ما در استان در بخش تولید از جمله صنعت، کشاورزی و معدن است و لذا نیاز است تا اعتبارات به سمت این محورها سوق پیدا کند. مالکی با اشاره به اینکه بانک های عامل و تجهیز منابع شاخص مهمی در راستای توسعه استان هستند ادامه داد: در طی برنامه های اول تا پنجم در بحث تجهیز منابع در توسعه استان قدری دور ماندیم. وی اظهار داشت: تا پایان خرداد ماه منابع بانک های استان  5 هزار و 63 میلیارد تومان بوده است که با کسر مبلغ قرض الحسنه به میزان یک هزار و 160 میلیارد تومان حدود 3 هزار و 900 میلیارد تومان منابع استان را تا پایان خرداد تشکیل می دهد. وی گفت: از این مقدار بخشی به‌عنوان سپرده‌های قانونی محسوب می شود که درنزد بانک مرکزی محفوظ است که در مجموع 3 هزار و 338 میلیارد تومان پس از کسر سپرده ها برای استان باقی می‌ماند. مالکی اذعان داشت: تا پایان سال 92 معوقات استان شامل سررسید گذشته، معوقه و مشکوک الوصول به میزان 280 میلیارد تومان و تا پایان خرداد ماه سال جاری 374 میلیارد تومان تشکیل می دهد. زاهدان مشمول برخورداری از مزایای صندوق توسعه ملی قرار گرفت مالکی با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارش‌ها 41 میلیارد تومان منابع صندوق توسعه ملی بر اساس نظام نامه به بانک‌ها اعلام شده است افزود: با پیشنهاد استاندار، شهر زاهدان که پیش از این به عنوان منطقه محروم محسوب نمی‌شد در این نظام نامه جای گرفته و از تسهیلات صندوق و 4 درصد معافیت سود قادر به استفاده است. وی ادامه داد: به دلیل اینکه بیش از 40 درصد صنایع ما در شهر زاهدان واقع شده است باید از این فرصت به دست آمده برای رونق اقتصادی و توسعه واحد های تولیدی و صنعتی استفاده کرد. وی گفت: طرح هایی که به بانک ها اعلام شده باید تسریع یافته زیرا هیچ سقفی برای استان‌ها مشخص نشده است و استان هایی که از این منابع بهره کافی را نبرند این اعتبار به استان های دیگر اعطا می شود. مالکی اذعان داشت:  2 هزار و 200 میلیارد تومان برای بانک های مختلف و یک هزار و 100 میلیارد تومان در بانک کشاورزی دیده شده است که در مجموع 3 هزار و 200 میلیارد تومان منابعی است که از محل صندوق به بانک ها برای طرح های توسعه ای استان اختصاص یافته است. وی خاطرنشان ساخت: تسهیلاتی که در بحث تکلیفی به استان اختصاص یافته است 227 میارد تومان برای طرح‌های اشتغالزا است که باید به منظور تسهیل در پرداخت آن مساعد لازم از طرف بانک ها اعمال شود.


۱۳۹۳/۴/۳۰ - ۱۰:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن