تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820339595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم انتخاب نخست وزیر عراق با اجماع گروه های مختلف


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: لزوم انتخاب نخست وزیر عراق با اجماع گروه های مختلف
کد خبر: ۴۱۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷ - 20 July 2014


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه واگرایی بین گروه های مختلف عراق باعث تسلط داعش بر آنها می شود، گفت: در حال حاضر نوعی واگرایی و جدایی بین گروه های مختلف عراق بوجود آمده که اولین اقدام عقلانی کنار گذاشتن خودمحوری و برگشتن به چارچوب قانون برای تشکیل دولت جدید است.

ابراهیم آقا محمدی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه بحث داخلی و تشکیل دولت عراق به ساختار و سازوکار قانون اساسی عراق مربوط می شود،گفت: به طور طبیعی هر فردی که بر اساس نظر نمایندگان و بر اساس قانون اساسی انتخاب می شود باید سکان امور کشور را در دست گیرد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر عراق با یک چالش چند هویتی مواجه است که به مدبرانه عمل نکردن گروه های مختلف کرد شیعه و اهل سنت مربوط می شود، گفت: در حال حاضر نوعی واگرایی و جدایی بین گروه های مختلف عراق بوجود آمده که اولین اقدام عقلانی کنار گذاشتن خودمحوری و برگشتن به چارچوب قانون برای تشکیل دولت جدید است.

وی با بیان اینکه واگرایی بین گروه های مختلف عراق باعث تسلط داعش بر آنها می شود، ادامه داد: این دشمن که بویی از اسلام نبرده است به هیچ یکی از گروه های کرد، شیعه و سنی در عراق رحم نمی کند و در صورت مسلط شدن بر آنها عراق دچار مشکل بزرگی می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه عقلانی ترین کار برای حل مشکل داخلی عراق، تشکیل دولت بر اساس قانون اساسی و اتحاد همه گروه ها برای نجات کشور است، توضیح داد: گروه های مختلف عراق باید در یک تفاهم بر اساس چارچوب و سازوکار قانونی اجماع و نخست وزیر خود را انتخاب کنند.

گفتنی است، پس از برگزاری انتخابات پارلمان عراق و انتخاب رئیس مجلس آن چند روز آینده، پارلمان این کشور برای انتخاب نخست وزیر تشکیل جلسه می دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن