تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804814056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیمه معلم رتبه 108 را در توانگری مالی کسب کرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
"بیمه معلم" رتبه 108 را در توانگری مالی کسب کرد
قائم مقام بیمه معلم گفت: این شرکت توانسته رتبه توانگری مالی خود را به 108 برساند و این در حالی است که استاندارد بیمه مرکزی امتیاز 100 را برای توانگری مالی رتبه یک در نظر گرفته در حالی که بیمه معلم 8 واحد بیشتر از این امتیاز قراردارد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مجید بنویدی قائم مقام بیمه معلم در خصوص بهبود توانگری مالی این شرکت با اشاره به اینکه به استناد صورت های مالی منتهی به 29 اسفند 1392 این شرکت توانسته رتبه توانگری مالی خود را به 108 برساند افزود که استاندارد بیمه مرکزی امتیاز 100 را برای توانگری مالی رتبه یک در نظر گرفته در حالی که بیمه معلم 8 واحد بیشتر از این امتیاز قراردارد.

وی با بیان اینکه اینکه حسابرسان گزارش توانگری مالی این شرکت را تهیه کرده و گزارش به بیمه مرکزی ارسال شده است افزود که در انتظار تائیدیه بیمه مرکزی در این خصوص هستیم.

ایشان ادامه داد: تهیه گزارش حسابرسی بر اساس محاسبات مطابق آئین نامه 69 مصوبه شورای عالی بیمه صورت گرفته است و قابل دخل و تصرف نیست. البته چون سال جاری دومین سال محاسبه توانگری شرکت های بیمه است، بیمه مرکزی در این زمینه با دقت بیشتری بر این گزارشات نظارت می نماید، ولی ما جزو اولین شرکتهایی هستیم که گزارش توانگری خود را به بیمه مرکزی ارسال نموده ایم.

* تحریم لغو شد

بنویدی در بخش دیگری از سخنان خود به تحریم بیمه معلم اشاره کرد و گفت که اتحادیه اروپا بیمه معلم را به عنوان بیمه گر اصلی کشتی رانی از سال 2012 در لیست تحریم ها قرار داد که این شرکت نیز با مشاوره های لازم با نهاد حقوقی ریاست جمهوری بحث شکایت از اتحادیه اروپا را دنیال کرد و در نهایت به تازگی در دادگاه بدوی رای به نفع بیمه ایران صادر شده است.

قائم مقام بیمه معلم با بیان اینکه با این شکایت بیمه ایران از لیست تحریم ها خارج شد افزود که پیگیری و اخذ جریمه از دیگر مواردی است که در این خصوص دنبال می کنیم.

این در حالی است که پس از این حکم اتحادیه اروپا نیز 50 روز فرصت دارد که به دادگاه شکایت خود را ارسال نماید اما شواهد حاکی از آن است که مدارک قابل استنادی در این خصوص وجود ندارد.

* توافق ژنو

بر اساس توافق ایران و 1+5، قرار بود بخشی از تحریم های مربوط به بیمه کشتی ها لغو شود.

مجید بنویدی درباره تاثیر این توافق در حوزه بیمه های کشتی گفت: در حال حاضر ظرفیت در صنعت بیمه در ایران به حدی رسیده است که دیگر می تواند ریسک مربوط به بیمه نامه کشتی قبول نماید ، ولی به هر حال به دنبال این هستیم که ریسک های بزرگ مانند این نوع ریسک را به خارج منتقل کنیم.

در حال حاضر بیمه گران بزرگ اتکایی دنیا منتظر توافق نهایی ایران و 1+5 هستند، چرا که اکانت کشتی، همیشه مورد توجه خارجی ها بوده و با تحریم، آنها از این بازار محروم شده اند. به گفته او، اگر توافق خوب پیش برود و محدودیت تحریم برداشته شود، شرایط مذاکره فراهم خواهد شد و اوضاع برای توسعه فعالیت های بین اللملی مساعد تر خواهد شد.

* بورس یا فرابورس

بنویدی در خصوص ورود این شرکت به بورس اذعان کرد که بیمه معلم پیش از این در بورس پذیرفته شده بود اما در حال حاضر برنامه ورود به فرابورس را دنبال می کند.

وی در تکمیل سخنان این بخش افزود که شرکت هایی که متقاضی ورود به بورس هستند باید به مدت 3 سال سود آور باشند و زیان انباشته یکی از مواردی است که شرکت ها را از ورود به بورس منع می کند، بنابراین بیمه معلم در حال حاضر ورود به فرابورس را دنبال می کند. به گفته وی در مورد ورورد به فرابورس بررسی های صورت گرفته که به محض تصویب هیات مدیره، در مورد آن اقدام خواهد شد .به گفته وی، شرکت بیمه معلم در سال 84 برای ورود به بورس پذیرفته شد، ولی به دلیل تغییر سهامداران و مدیریت، این موضوع به تعویق افتاد.

قائم مقام بیمه معلم در خصوص این که با توجه به اینکه فرهنگیان یکی از ذی نفعان شرکت بیمه معلم هستند به چه دلیل بیمه درمان این گروه به بیمه معلم سپرده نشد اذعان کرد که بیمه معلم مانند سایر شرکت ها نرخ خود را در خصوص بیمه درمان تکیلی به اموزش و پرورش ارائه کرد و گویا نرخی که این شرکت اعلام کرده از نرخ سایر شرکت ها بالاتر بوده است به همین دلیل بیمه درمان تکمیلی فرهنگیان به معلم سپرده نشد.

وی با بیان اینکه بیمه درمان یکی از ریسک های حساس در شرکت های بیمه است که به دقت باید مورد بررسی قرار گیرد و نرخ اعلام شود افزود که بخشی از زیان انباشته شرکت مربوط به بیمه درمان آموزش و پرئرش در سال های گذشته است.

بنویدی در خصوص کاهش اتکایی اجباری شرکت های بیمه نیز اظهار نظر کرد و افزود که شخصا با کاهش این رقم مخالفم. وی با بیان اینکه ریسک در برخی رشته ها بسیار بالاا است و اتکایی اجباری سبب ایمن سازی در این خصوص می شود عنوان کرد که در رشته های کم ریسک این رقم می تواند اختیاری باشد.

وی در پایان با بیان اینکه بیمه معلم با سرمایه 100 میلیارد تومان 21 میلیارد تومان سود در سال مالی گذشته به دست آورده که سود هر سهم 20 تومان بوده است اذعان کرد که به دلیل زیان انباشته این سود تقسیم نشد.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن