تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802817520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقبال روستاییان خراسان شمالی به بیمه سه برابر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob با سیاستهای دولت تدبیر و امید اقبال روستاییان خراسان شمالی به بیمه سه برابر شد بجنورد - ایرنا - مدیر دفتر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: میزان اقبال اقشار روستایی در این استان به استفاده از پوشش بیمه ای این صندوق در بهار امسال حدود سه برابر افزایش یافته است.


ˈعلیرضا اسدیˈ سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سه ماه نخست امسال هزار و 175 خانوار زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند که این رقم در مدت مشابه پارسال 472 خانوار بوده است.
وی از عمده دلایل استقبال کشاورزان و روستاییان به استفاده از این بیمه را سیاست جدید دولت در خصوص بیمه کردن کشاورزان ساکن در شهرها و حذف شرط سنی برای متقاضیان استفاده از بیمه عنوان کرد.
او گفت: پیش از این شرط برخورداری از بیمه داشتن حداکثر 55 سال برای مردان و 50 سال برای زنان تعیین شده بود که اواخر سال 92 این شرط برداشته شد و افراد گروه هدف با داشتن سن بالاتر نیز امکان برخورداری از این خدمات را یافتند.
مدیر دفتر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی
ادامه داد: هم اکنون 26 هزار و 651 خانوار شامل 72 هزار نفر از کشاورزان، عشایر و روستاییان این استان زیر پوشش بیمه اجتماعی هستند.
وی افزود: از مجموع این تعداد 22 هزار و 869 خانوار بیمه شده عادی، دو هزار و 786 خانوار بیمه شده کمیته امداد امام خمینی(ره) و 996 خانوار زیر پوشش بهزیستی هستند.
او اظهار داشت: حق بیمه در این صندوق معادل 15 درصد سطح درآمد انتخابی بیمه شده است که پنج درصد آن را بیمه شده و 10 درصد را دولت می پردازد.
مدیر دفتر صندوق بیمه اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه بیمه شدگان حق بیمه خود را سالانه می پردازند گفت: میزان مستمری ماهانه بیشترین معادل سطح درآمدی انتخابی بیمه شده و کمترین آن دوسوم آن است.
اسدی اظهار کرد: با توجه به وضعیت درآمد روستاییان و عشایر، سطح درآمد این اقشار به هشت سطح از ماهانه دو میلیون تا پنج میلیون ریال تقسیم شده که کمترین سهم بیمه شده یک میلیون و 200 هزار ریال و بیشترین آن سه میلیون ریال است.
وی گفت: 57 کارگزار از میان دهیاران، اعضاء شرکتهای تعاونی تولید روستایی و عشایر و تعاونیهای روستایی انتخاب شده اند تا روستاییان برای استفاده از بیمه به آنان مراجعه کنند.
او از تمامی روستاییان و عشایر خواست تا خود را بیمه تامین اجتماعی کرده و از مزایای عضویت در صندوق استفاده کنند تا همانند کارمندان بعد از بازنشستگی نیز حقوق دریافت کنند.
اسدی افزود: هم اکنون 262 خانوار روستایی و عشایری این استان به علت از کارافتادگی و یا از دست دادن سرپرست خانوار حقوق ماهانه دریافت می کنند.
وی گفت: تنها خانوارهایی که سرپرست خود را از دست داده اند از مدت زمان زیر پوشش قرار گرفتن در صندوق تاکنون 15 میلیارد ریال حقوق دریافت کرده اند.
مدیر دفتر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی افزود: بر اساس شیوه نامه جدید بیمه اجتماعی، کشاورزان ساکن در شهرها نیز زیر پوشش این بیمه قرار می گیرند.
اسدی اظهار کرد: با این رویکرد این بیمه علاوه بر کشاورزان روستایی، فعالان این بخش را که با وجود فعالیت کشاورزی در شهرها سکونت دارند نیز شامل می شود که 230 شغل را دربرمی گیرد..
وی افزود: با برداشتن محدودیت قانونی برای بیمه کشاورزان ساکن در نواحی شهری، انتظار می رود شمار زیادی از مشمولان این طرح زیر پوشش آن قرار گرفته و از خدمات آن بهره مند شوند.
خراسان شمالی 867 هزار نفر جمعیت دارد که 17/51 درصد آنان در شهرها و 83/48 درصد در مناطق روستایی سکونت دارند.
حدود پنج هزار خانوار از جمعیت استان خراسان شمالی مشتمل بر حدود 30 هزار نفر جمعیت نیز عشایر هستند.ک/2
7184/626/660

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





25/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن