تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):به امام سجّاد عليه‏السلام عرض كردم: مرا از تمام دستورهاى دين آگاه كنيد، امام عليه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819219695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه‌اندازی کلینیک مشاوره بخش تعاون در شهرکهای صنعتی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: دبیر اتاق تعاون فارس خبرداد: راه‌اندازی کلینیک مشاوره بخش تعاون در شهرکهای صنعتی خبرگزاری پانا: فرهنگیان با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه تعاون، از راه اندازی مرکز مطالعات پاک (پژوهشهای استراتژیک کسب و کار) در اتاق تعاون خبر داد.
۱۳۹۳ يکشنبه ۲۹ تير ساعت 13:55



به گزارش خبرگزاری پانا، بهروز فرهنگیان در جلسه شورای هماهنگی تعالی تعاونیهای (تتا) استان فارس كه با حضور معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس و اعضای این شورا برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه ظرفیت‌های دولتی امکان اجرایی کردن برخی اقدامات را ندارند، پیشنهاد می‌شود که مرکز مطالعات پاک (پژوهش‌های استراتژیک کسب و کار) در دستگاه‌های دولتی هم ایجاد شود.
دبیر اتاق تعاون فارس بیان کرد: تدوین برنامه راهبردی سه ساله اتاق، تشکیل شورای تتا، اصلاح ساختاری – اداری استخدام و تشکیل کمیسیون‌های یازده‌گانه تخصصی در اتاق، از جمله فعالیت‌های انجام شده بوده است.
فرهنگیان با اشاره به دیگر فعالیت‌های اتاق تعاون، تشکیل کلینیک مشاوره کسب و کار، برگزاری دوره‌های آموزشی برند، ایجاد ساختار حوزه داوری، تشکیل واحد برنامه‌ریزی و مطالعات راهبردی و پیگیری برای راه‌اندازی دانشگاه علمی – کابردی بخش تعاون را از جمله دیگر فعالیت‌های این اتاق عنوان و با بیان اینکه تشکیل کارگروه اطلاعات و فناوری به منظور فراهم آوردن زیرساخت های اطلاعاتی نیز تشکیل شده، خاطرنشان كرد: در حال انعقاد تفاهم نامه‌ای با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم تا تصدی‌گری فعالیت‌های دولتی بخش تعاون به اتاق واگذار شود.
دبیر اتاق تعاون استان فارس راه‌اندازی کلینیک مشاوره بخش تعاون در اتاق و شهرکهای صنعتی برای توانمندسازی شرکت‌های تعاونی و یاری رساندن مشاوره‌ای به آنها جهت عارضه یابی‌‌ها و ورود قدرتمند با بازار کار را از دیگر اقدامات اتاق برای تقویت بخش تعاون عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز با اشاره به ظرفیتهای بخش تعاون، گفت: بهدلیل وضع تعاون در توجه به مسکن، سایر تعاونیها بهخصوص در بخش مصرف و دانش بنیان کمتر دیده شدهاند و اهمیت موضوع مسکن دلیلی بر توجه کمتر به سایر تعاونیها بوده است
سهراب مختاری با اشاره به لزوم نظارت بیشتر در بخش تعاون،افزود: سعی بر آن است تا با ساماندهی و نظارت بیش از پیش و با همکاری شرکا نسبت به تجلی بیشتر نظارت بر تعاونیها اقدام شود، اگر چه ممکن است نظارت بیشتر در ابتدای امر نکرانیهایی در پی داشته باشد اما نتیجه کار روشن و سودمند است.
مختاری با اشاره به اهداف تعاونیها در بخشهای مختلف، بر هدایت فعالیت تعاونیها بر مبنای کسب رضایت مشتریها و اعضا تأکید و خاطرنشان کرد: تلاش تعاونیها بهخصوص در بخش تعاونیهای مصرف باید ر راستای احیای شعار "قیمت را به تعاونی حساب کن" قرار گیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به پیش بینی سهم 25 درصدی تعاون در اقتصاد کشور، بر همکاری سیستمهای دولتی با بخش تعاون برای تحقق اهداف سهم مذکور تأکید و اظهار کرد: واگذاری فعالیتهای دولتی به بخش غیردولتی و بهخصوص تعاون میتواند اثر مهمی در رونق و توسعه اقتصادی داشته باشد.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس نیز در این جلسه به ابلاغ سیاستهای کلی اصل 44 و توجه به بخش غیردولتی اشاره و خاطرنشان کرد: فضای اقتصادی دولت مشخص است و تلاش برای غیردولتی شدن اقتصاد از اهمیت بسیاری برخوردار است که یکی از ظرفیتهای بالقوه و بالفعل این موضوع بخش تعاون است.
ساسان تاجگردون با اشاره به جمعیت فارس که در عضویت تعاونیها قرار دارند، حجم تعاونگران در جمعیت فارس را نشان از ظرفیت بالای این بخش در استان دانست که ساختار عظیمی را در بخش تعاون شکل داده است.
وی تصریح کرد: با شرایط خوبی که اتاق تعاون دارد و اولویت حمایت دولت از بخش تعاون، میتوان به آینده اقتصاد تعاون در فارس امیدوار بود.

تاج گردون به تأکید دولت بر واگذاری تصدی‌گری فعالیتها اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به تمایل دولت جهت واگذاری تصدی گریها به بخش غیردولتی و اولویت این واگذاریها به تعاون میتوان ارزش افزوده این بخش را افزایش داد.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس افزود: اگر تعاونگران با آگاهی، قانونمندی، ساختار نظام یافته و مشخص بودن مسیر و اهداف به جلو گام بردارند با تمام قوا و علاقمندی ویژه آنها را همراهی میکنیم.
تاج گردون نظارت را به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه اقتصادی معرفی و خاطرنشان کرد: با نظارت دقیق و نگاه عالمانه باید عملکرد بخشهای مختلف حوزه تعاون را بررسی کرد.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن