تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820218962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مردم دهلران در مجلس:فرسایشی شدن مذاکرات به نفع ملت ما نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob نماینده مردم دهلران در مجلس:فرسایشی شدن مذاکرات به نفع ملت ما نیست تهران – ایرنا - نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: فرسایشی شدن مذاکرات به نفع ملت نیست.


به گزارش خبرنگارسیاسی ایرنا، «علی محمد احمدی» در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی افزود: فرسایشی شدن به مفهوم تداوم تحریم ها است و تداوم تحریم ها به مفهوم تداوم رکود اقتصادی و هزینه های سنگین آن است.
وی ضمن تشکر از دولت و مجلس شورای اسلامی به دلیل توجه عمومی در اهتمام به مسایل اقتصادی و ارایه بسته خروج از رکود توسط دولت یادآور شد: اما باید عنایت داشته باشیم شرایط موجود کشور که رکود تورمی است در دو بعد رکود و تورم باید مورد توجه قرار گیرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در بعد رکود تحریم ها است که سبب شد در سال 91، سه واحد درصد از افت 6 درصدی تولید ناخالص داخلی و در سال 92 ، 6 ماهه یک واحد درصد از افت 3.4 دهم درصدی در آن دوره زمانی، به تحریم ها مرتبط شود.
احمدی ادامه داد: در کنار تحریم ها حضور گسترده بخش غیرمولد، واردات کالاهای رقیب از طریق قاچاق، محدودیت دسترسی به منابع ارزی و ضعف تحقیق و توسعه سبب تشدید رکود شده است.
وی همچنین درمورد تورم در کشور گفت: فشار هزینه، افزایش قیمت نهاده ها به دنبال افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت حامل ها و عدم جبران برای بخش تولید شرایط رکود توام با تورم را به اقتصاد کشور تحمیل کرده است.
نماینده مردم دهلران در مجلس یادآور شد: هر بسته ای که در راستای خروج از رکود باشد باید به گونه ای عمل کند که ترکیبی از سیاست های پولی و مالی را به دنبال داشته باشد که با مهارت ویژه ضمن مدیریت رکود از تحمیل تورم جدید به اقتصاد ایران خودداری کند.
احمدی خطاب به رییس جمهوری با بیان این که ماده 181 قانون برنامه پنجم توسعه در ارتباط با ارتقای نظام برنامه ریزی کشور است یادآور شد: تجربه 30 ساله نشان داده است با این نظام برنامه ریزی موجود نمی توانیم رشدی بیشتر از متوسط سه درصد در تولید ناخالص داخلی کشور داشته باشیم.
وی ادامه داد: در ماده 181 برنامه پنجم توسعه آمده است آمایش سرزمین و پایداری محیطی دو مولفه بسیار مهم هستند اما جای آنها در نظام برنامه ریزی کشور خالی است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس افزود: ماده 180برنامه پنجم توسعه نیز به رفع تبعیض های نابرابر و شرایط ایجاد برخورداری یکسان برای آحاد ملت ، مناطق و جمعیت کشور عنایت دارد اما متاسفانه هرچه جلوتر در فرآیندگذار توسعه ای رفته ایم شکاف بین مناطق برخوردار و غیربرخوردار بیشتر و بیشتر شده است.
وی از دولت به خاطر طرح تحول نظام سلامت نیز تشکر کرد و گفت: اما نکته اساسی در این طرح مدیریت هزینه های آن و دسترسی آحاد مردم به خدمات بهداشتی و درمان است که متاسفانه با شروع این طرح و دو ماه از آغاز کار به آن باز مشکل کمبود پزشک بخصوص در مناطق روستایی و پوشش نامناسب پایه های پزشکی مشاهده می شود که امیدواریم دولت عنایت خاص داشته باشد که باز سناریوی تزریق منابع و ارایه خدمات بی کیفیت و عدم دسترسی مردم تکرار نشود.
نماینده مردم دهلران در مجلس در ادامه نطق خود با بیان این که استان ایلام استانی با برخورداری از منابع و فرصت های بالقوه بی نظیر است، گفت: متاسفانه این استان بالاترین نرخ بیکاری را در کشور تجربه می کند و آنچه که در طول 8 ماه گذشته مشاهده شده و قریب به یک سال است عملا می بینیم راهبرد مشخصی برای توسعه استان وجود ندارد.
احمدی افزود: کارخانجات عمده این استان و شهرک های صنعتی آن با معضلات بیکاری و تعطیلی روبرو هستند.
وی یادآور شد: کارخانه سیمان وپتروشیمی دهلران، پالایشگاه نفت و پروژه ان جی ال 3100 که می توانستند هم تاثیر به سزا در اقتصاد ملی و هم بیکاری را در استانی که از نظر جمعیت کوچکترین استان کشور است داشته باشد، اما از نظر بیکاری بالاترین نرخ بیکاری داراست که باید مدیریت شود اما متاسفانه این اهتمام دیده نمی شود.
سیام**1058**1336

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





29/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن