تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820729010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیلم‌ساز‌ها بی‌انگیزه شده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
فیلم‌ساز‌ها بی‌انگیزه شده‌اند
یک منتقد ادبی گفت: کاهش انگیزه در میان فیلم‌نامه نویسان و فیلم سازان باعث کم شدن فیلم‌نامه‌های اقتباسی شده است.


ناصر سرافرازی، منتقد ادبی، درگفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: برای این که از اثری ادبی اقتباس سینمایی صورت گیرد اثر ادبی باید ریشه‌های تاریخی، حماسی، اجتماعی و یا انتزاعی داشته باشد. یا مثل عزاداران بیل غلامحسین ساعدی(اقتباس شده فیلم"گاو") دارای تصویر و گفتگو باشد.

وی افزود: در آثار نویسنده‌ای چون شکسپیر در کنار صداقت روابط خوبی قابل تصویرند یا در "زنگ‌ها برای که به صدا در می‌آید"، اثر ارنست همینگوی، مسائل فکری مطرح شده است اما مهمتر از همه تفکر فیلم‌ساز است،‌ این که اندیشه فیلم‌ساز چیست و منابع مالی‌اش از کجا تامین شده است؟

وی درخصوص آثار اقتباسی سینمای ایران اظهار داشت: نمونه‌ها در این حوزه محدود‌اند.

بهرام بیضایی از آثار خودش فیلم ساخته است اما بیشتر از همه داریوش مهرجویی کارهای اقتباسی کرده است از جمله "مهمان مامان" که اقتباسی از اثر هوشنگ مرادی کرمانی است یا "درخت گلابی" که براساس داستانی از گلی ترقی ساخته شده است.

سرافرازی بیان کرد: فیلم سازها انگیزه ندارند در گذشته سینما بیشتر بود. تبلیغات هم نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است. از طرفی کم شدن انگیزه باعث کم شدن فیلمنامه شده است. عشق به کار مهمترین چیزی است که کمبود آن احساس می‌شود چرا که تا چند سال پیش فیلم‌ساز و فیلم‌نامه نویس دنبال علاقه خود می‌رفتند،‌ نه پول.


انتهای‌پیام/ اس
 








تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن